24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn TV-box heeft sinds een aantal weken regelmatig (2à3 keer per week) een probleem om samen op te starten met mijn televisie. Het on-off lichtje is blauw en ik moet dan manueel deze knop indrukken vooralleer de connectie gemaakt wordt. Ik heb reeds de opstartsnelheid van ECO naar NORMAAL gezet, maar dit heeft hetzelfde resultaat. Ook merk ik de laatste weken dat het gebruik van het Telenet-menu ook dikwijls traag verloop. In het knoppenmenu bovenaan moet je soms een aantal seconden wachten vooralleer je naar de volgende knop gaat. Ook dit probleem was er vroeger niet.
Kan iemand mij vertellen of dit een probleem is met mijn Telenet aansluiting of met slijtage van mijn TV-box (is van 2018).
Frank
Je kan altijd aan de klantendienst vragen of ze een diagnose kunnen doen van je TV-box. Zij zien soms foutmeldingen die jij niet te zien krijgt.
Ik zou hetvolgende proberen: Eerst eens een volledige reboot (van de stroom halen), lost dat het niet op dan kan je een volledige reset (via de instellingen) proberen.
Het kan inderdaad slijtage zijn, een probleem met de aansluiting lijkt me weinig waarschijnlijk. Slecht signaal heeft volgens mij weinig te maken met het opstarten van de TV-box.
@GK5 of problemen met het internet, zou de modem en het toestel eens volledig herstarten,
hoe is de tv box verbonden via het internet, met een internet kabel of via wifi???
Trek de stroomstekker van toestel eens 5 min uit en laat daarna rustig opstarten
Doe het ook eens met de modem