24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
waar de TV-box zal komen te staan is er een coax- en een netwerkaansluiting. Wat is dan de beste keuze: TV-box met coax en interenet of TV-boxIP? En waarom?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is misschien een subjectieve ervaring, maar de meesten vinden de kijkervaring via coax beter.
Persoonlijk zou ik voor de TV-box met coax gaan, maar er rekening mee houdend:
- dat coax binnen de 5 jaar uitgefaseerd wordt, en je dus later zal moeten overstappen (waarschijnlijk zullen de huidige TV-boxen dan verder werken via IP)
- dat er in 5 jaar veel verandert, wellicht komen er tegen die tijd nieuwere en betere TV-boxen IP?
Het is ook goed mogelijk dat de oude coax TV-boxen stilaan uit voorraad geraken, en alleen nog nieuwe TV-boxen IP beschikbaar zullen zijn.
Het zal nog een hele klus zijn voor Telenet om alle (miljoenen?) coax boxen / digicorders etc te vervangen ...
Beste, dank u voor uw deskundig en begrijpbaar antwoord.
Jms
Een argument in de keuze kan eventueel ook de grootte van de box zijn. De TV-box IP is aanmerkelijk kleiner dan de TV-bx 2 met coax.
De afmetingen van de IP box heb ik hier gevonden: 78mm breed x 78mm diep x 15mm hoog
Ik heb even mijn eigen TVbox2 coax opgemeten - de afmetingen zijn ongeveer: 230mm x 150mm x 30mm
Danke voor de info. De grootte is echter niet van belang.
@Arnie dus de grote van de box is van een groter belang dan de beeldkwaliteit, het is bij Telenet al een ramp?!?
Sommige geven precies echt geen moer om de beeldkwaliteit als ik de reacties hier lees.
Allemaal met een hippe mega grote 4K tv in hun living maar dan overal het goedkoopste abbonement om dan in HD te kijken of naar Netflix in een nog ergere 720p.
@Peter78, dat heb ik niet geschreven.
Er zijn aan aantal verschillende kenmerken tussen de boxen, die invloed kunnen hebben op de keuze. Hoe die keuze uitvalt is persoonlijk.
Dat er verschillen zijn in de beeld kwaliteit van lineare TV uitzendingen tussen IP en DVB-C spreek ik niet tegen (ik kan dat niet beoordelen, ik heb zelf enkel de TV-box 2 met coax), maar voor iemand die vooral uitgesteld TV kijkt, opnames of streams is dat misschien niet zo van belang. Kijk je vooral IP streams, dan ga je geen verschil merken of je dit met de TV box IP of TV box coax doet.
Voor sommige personen is de grootte van de box zeer zeker een argument in de keuze.
Gewoon een kwestie van de verschillen kennen, en zelf beslissen wat voor jou belangrijk is, in het maken van een keuze.
Natuurlijk zou het mooi zijn als alle wensen in vervulling kunnen gaan.
@flip1953 schreef:
- dat coax binnen de 5 jaar uitgefaseerd wordt, en je dus later zal moeten overstappen (waarschijnlijk zullen de huidige TV-boxen dan verder werken via IP)
@flip1953 als Telenet zelf bevestigd dat de huidige TV-boxen perfect kunnen gebruikt worden om naar IP (Play Sports) te kijken moet je niet schrijven waarschijnlijk, er is hier al genoeg onzin en onwaarheden over geschreven het mag nu wel eens stoppen 😉
@flip1953 schreef:
- dat er in 5 jaar veel verandert, wellicht komen er tegen die tijd nieuwere en betere TV-boxen IP?
een andere box zal niks veranderen aan de beeldkwaliteit, met de huidige TV-box IP of hoe je dat ding ook noemt is er helemaal niks mis mee, hij werkt even goed als de huidige TV-box had zelfs de indruk dat hij sneller reageerde, want ik heb hem getest 😉
als Telenet heel bewust de bitrate van de streams belachelijk laag houd waardoor je het gevoel hebt dat je naar de begindagen van YouTube zit te kijken, zal een zoveelste software update of andere box niet helpen, een veel hogere bitrate is de enige oplossing, bij Proximus kan dat blijkbaar wel. 😁
@Peter78 je kan nu nog niet telenet en proximus vergelijken in streaming van hun zenders, proximus heeft enkel streaming en geen coax kabel zenders nog op de bandbreedte staan,
ik denk dat de streaming ook zal verbeteren eens er meer bandbreedte vrij is en er meer plaats is voor het internet om stabieler en sneller te kunnen werken eens de coax kabel zenders er af zijn, dan is het enkel internet en streaming op de kabel (naast telefonie deels) en is er meer ruimte om dit te verbeteren en aan te bieden.
nu kijkt de IP Tv Box ook naar de beschikbare internet snelheid op een lijn bij iemand, in de avond uren hoor je meer en meer klachten van trager internet door de overbelasting van de kabel, dat heeft ook zijn nadelen voor streaming, eens telenet daar iets kan aan doen zal het ook verbeteren de streaming.
vrees dat telenet nog wat werk heeft om het in orde te krijgen, en ze zijn ermee bezig op de achtergrond om de bandbreedte te vergroten om de kabel wat meer ruimte te geven om minder belasting te hebben.
het heeft wat tijd nodig allemaal maar het komt ooit in orde.
@Master-Magic schreef:ik denk dat de streaming ook zal verbeteren eens er meer bandbreedte vrij is en er meer plaats is voor het internet om stabieler en sneller te kunnen werken eens de coax kabel zenders er af zijn, dan is het enkel internet en streaming op de kabel (naast telefonie deels) en is er meer ruimte om dit te verbeteren en aan te bieden.
Streaming zal pas verbeteren van zodra Telenet overgaat naar multicast voor live TV. Maar zover zijn we nog niet ...