Beantwoorden
Koekieheuvel
Experienced Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

TV-box mogelijk zonder internetverbinding?

Geachte leden,

blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn  voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ? 

Zou werken via de coaxkabel....

gr,

B

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet

187 reacties
Gverlies
Experienced Weetjesweter
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Tot eind 2026. En dan?

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

We weten de planning niet het is een voorstelling dat gaat gebeuren wanneer een groot ? 

Voor je ouders of wel leer je hun met de app werken , je kan daar nu al mee beginnen V.B Vrt max via je mobile telefoon kan je een hotspot maken 

Moeten ze wel een tv hebben die met apps werkt 

Gaat het niet dan blijven ze kijken met de Digibox en Digicoder of tv kaartje tot einde 

Dan schakelen ze over naar compact signaal

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

Als dat wordt uitzet zal je naar een schotel moeten gaan , er blijft niet veel meer over 

Voor veel zaken heb je internet nodig , maar deze punten niet 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 schotel is ook geen optie, daar zijn ze ook het aanbod aan het uitkleden om naar enkel app te gaan.

de klanten lopen weg en de kosten blijven voor hen (Canal+ groep) dus moeten ze besparen op de satelliet groep.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Voor de mensen die geen internet willen en de kosten laag willen houden is dat voorlopig de oplossing na dat alles is uitgezet blijft dit nog over 

Een schotel aankopen en een Ci+ module in de tv en kijken maar zonder internet tegen een lage prijs zonder internet 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 maar dat gaat ook verdwijnen dat satelliet aanbod via Canal+ groep,

je geeft een optie dat ook geen lang leven heeft, is niet omdat het nu nog kan dat dit binnen enkele maanden niet kan, 

ze zijn ook het aanbod op satelliet al een tijdje aan het afbouwen om enkel nog via app te werken,

in Nederland zijn ze fel aan afbouwen en hier ook, 

kinderzenders zijn er niet meer, met enkel 4 HD Vlaamse zenders en de rest in flauwe lage kwaliteit ga je het niet redden via satelliet.

het sd beeld daar is nog slechter dan het compact signaal op een 4K tv.

dat wil je toch niet als vervanging van het Telenet CI+ aanbod.

heb beide dus weet waarover ik spreek.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Gverlies  schreef:

Wow… Dus als ik je goed begrijp moet ik maar hopen dat mijn ouders (allebei in de 80) voor eind 2026 ‘er tussenuit’ gegaan zijn? Zij hebben en willen geen internet, en kunnen dan vanaf dan geen tv meer kijken?

Of het nu eind 2026 gaat zijn of iets rond 2030, dat zal een mokerslag zijn.

Een deel van de ouderen heeft internet want ze kijken tv via Proximus (nooit broadcast geweest, altijd streaming met een settop box. Een deel van de kabelkijkers is voldoende mee en de rest is al een kleinere en uitstervende groep  en dus politiek en commercieel minder interessant. 

Ik betreur ook deze evolutie waarbij het bedrijfsleven om winstbejag de verzuring in de hand werkt en die mogelijk gemaakt wordt door een beleid, wat vandaag rechts liberalisme genoemd wordt, ondersteunt. 

Gverlies
Experienced Weetjesweter

Mijn ouders voelen zich uitgesloten, genegeerd, alleen maar goed om het abonnementsgeld te betalen elke maand … ze vinden dit verschrikkelijk …

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Vermits ze maandelijks betalen hebben uw ouders een digitale tv abonnement. Volgens de huidige algemene voorwaarden houdt Telenet het recht om dat te versturen met om het even welk digitaal signaal. De eis van Telenet om een ander abonnement bij te nemen is volledig betwistbaar. Neem contact op met Telenet, tussen de regels heb ik menen te verstaan dat als je het goed uitlegt ze wel een oplossing hebben, zonder meerkost. Lukt het niet, volg dan de normale klachtenprocedure. Dien een formele klacht in bij Telenet. Als je na 14 dagen geen antwoord gekregen hebt of een volledig negatieve reactie, dien dan klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie.

Telenet moet zijn deel van het contract nakomen in het contract met uw ouders. Uw ouders zullen wel moeten aanvaarden dat Telenet de nodige installaties doet bij uw ouders. 

Uw ouders zullen zich wel moeten aanpassen en in de plaats van de afstandsbediening van de tv zullen ze moeten leren werken met de afstandsbediening van de een TV-Box. Daarnaast moeten uw ouder toelaten dat Telenet een  NIU en een kabelmodem installeren.  Uw ouders zullen wel moeten zorgen voor een netwerkkabel tussen de modem en de tv-box, dit kan ook gedaan worden met twee powerlines. 

Als uw ouders niet kunnen overschakelen naar het gebruik van andere toestellen, of niet willen dat er bijkomstig nog zaken geïnstalleerd worden, doe dan niet de moeite om klacht in te dienen.

Gverlies
Experienced Weetjesweter

Ze kijken nu idd met een digibox, dus digitaal. Als ze via internet willen gaan is dat idd een hele installatie, wegens geen utp in huis. Dus powerline adapters. Dan nog een veel duurder abonnement en dan kunnen ze zoveel meer met hun tv en kunnen ze surfen, bankzaken online doen, programma’s opnemen, herbekijken, mailen… en het enige dat ze willen is naar hun programma’s kijken, zonder al die poespas.

ik ga om te beginnen contact opnemen met Telenet.

thx!

Gunther

Noahtv
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ik zou dit persoonlijk toch niet doen. Telenet heeft al honderdduizenden klanten op extra kosten gejaagd!

Je kan nog jaren blijven kijken met de Digibox. De brieven over de TV-box zijn agressieve reclame.
Telenet heeft nog geen einddatum voor het tv-signaal (DVB-C) van de Digibox aangekondigd.

Koekieheuvel
Experienced Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Uit interne en hooggeplaatste bron vernam ik Digibox tot en met 2030.... 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Koekieheuvel  schreef:

Uit interne en hooggeplaatste bron vernam ik Digibox tot en met 2030.... 

Q1 2030, dat is de datum die Wyre vooropstelt voor de uitschakeling allerlaatste DVB-C-kanalen. Niets houdt Telenet tegen om kanalen uit te schakelen vóór deze datum.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Noahtv
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet heeft nog nooit een einddatum gecommuniceerd. Je kan gerust nog vele jaren met de Digibox tv kijken.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Noahtv  schreef:

Telenet heeft nog nooit een einddatum gecommuniceerd. Je kan gerust nog vele jaren met de Digibox tv kijken.

Maakt niet uit. Wyre heeft wél al een datum vooruitgeschoven, nl. Q1 2030. En jij kan niet met zekerheid beweren dat Telenet niet vroeger zal beslissen om er al vroeger mee te stoppen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
luc55

Telenet kiest dit zelf 1 maand vooraf moet ge info krijgen dat het stopt 

Nu zien we dat ze dit al vanaf 2 maand vooraf doen als er iets wijzigt de klant verwittigen 

Er is al eens uitstel geweest zie info 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17/telenet-tv-zonder-internet/