Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV box via Wifi

Ik heb zelf nog geen TV box maar als ik het goed begrijp zou je aan kwaliteit inboeten als je hem via WiFi aansluit. Kan iemand mij zeggen waarom? De WiFi zal vrij dicht bij de TV box staan en mijn WiFi is sneller dan de aangeboden internetsnelheid van Telenet.

 

thx

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV box via Wifi

Ik heb de nieuwe TV-box een tijdje via WiFi gebruikt en ik merkte eerlijk gezegd geen verschil. Enige minpuntje is dat hij bij het opstarten soms even moet zoeken naar de WiFi, maar een halve minuut is dat meestal al in orde. Sowieso raad ik je wel aan een kabel te gebruiken indien mogelijk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV box via Wifi

Bedankt voor je snelle reactie! 

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

TV box via Wifi

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van sneller internet via wifi dan via de kabel. Maar als je wifi signaal sterk genoeg is zou er normaal geen probleem mogen zijn. Het is omdat buiten live tv kijken alles via internet verloopt (TV theek, opnames, tv gids, terugkijk TV, Netflix, YouTube, ...) dat ze bij Telenet aanraden om je box te verbinden via een UTP-kabel voor de best mogelijke kwaliteit.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV box via Wifi

Dat is ook niet wat ik zeg/bedoel. Mijn interne WiFi is sneller dan de snelheid van mijn internetaansluiting. Dus of het nu via Lan of Wifi is, bandbreedte of stabiliteit speelt hier geen rol daar ik altijd de volledige intersnelheid haal aan 10ms op WiFi. Dus daarom de vraag waarom WiFi slechter zou zijn dan een UTP kabel?

 

YouTube en aanverwanten blijf ik wel via mijn Apple TV gebruiken, daar heb ik de TV Box niet voor nodig.

 

En om te antwoorden op je vraag, WiFi 6.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box via Wifi

@Sjekke 

Wifi is trager dan utp omdat het storingsgevoeliger is als utp en er dus bijkomende controles moeten gebeuren op de verzonden signalen. Extra controles betekenen extra tijd. En hoe weinig tijd dat ook is, het is tijd.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV box via Wifi

Dat een kabel stabieler is daar ben ik het met je eens, maar dat Wifi trager is niet. De nieuwe WiFI standaard haalt nu 1.3Gbps throughput. Tenzij je thuis 2.5/10Gb aansluitingen hebt. Los van dit, de TV box heeft maar 1Gb aansluiting. Maar dit is geen antwoord op mijn vraag.

 

Ondertussen heb ik het antwoord van andere gebruikers op een ander forum gekregen, die het getest hebben. Ok dank aan @m-jan20 voor zijn antwoord.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box via Wifi

@Sjekke 

Het is zeker zo dat de snelheid via wifi voldoende zal zijn. Maar de snelheid die je via wifi haalt wordt bepaald door de technische mogelijkheden van wifi EN door wat Telenet je aanbied. Netto resultaat zal voor wifi altijd lager zijn dan door UTP. Dus wel voldoende maar minder snel.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV box via Wifi

Ik denk gewoon dat de UTP kabel die bij de TV-Box ligt versleten/kapot/oud type is en dat WiFi daarom beter werkt 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box via Wifi

@m-jan20 

Mijn theorieën houden geen rekening met slecht werkende onderdelen. Die moeten dan maar vervangen worden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes