Beantwoorden
Ex-Netweter
 

piepen tv-box

Ik denk dat meer mensen een piepende tv-box hebben dan we denken.

Het piepen van de tv-box is een hele hoge 16-17 kilohertz toon, hoger dan de meesten boven 30 aan kunnen horen. Hier is het ook het geval bij een van onze tv-boxen.

Tip: bromt de tv box, is het normaal. Bromt die niet, misschien eens door iemand jonger laten luisteren ofzo.

0 Likes
11 reacties
Mike93
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

piepen tv-box

Er zijn er inderdaad al heel wat die de opmerking gemaakt hebben over de hoge pieptoon die uit de tv-box komt. Leuk is het natuurlijk wel niet als deze nog binnen je gehoorbereik ligt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

piepen tv-box

Testen? 
Als je dit geluid hoort zit je goed
http://www.noiseaddicts.com/audio/do3not3link/16000hz.wav
Dan hoor je de tv box piepen

0 Likes
Ex-Netweter
 
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

piepen tv-box

@Ex-Netweter 

Je stelt wel hoge eisen om uit te vinden of er een probleem zou zijn met de tv-box. De tester moet jong zijn en nooit naar een popconcert geweest zijn. Is dat soort nog te vinden?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

piepen tv-box

Het enige wat ik (SOMS) hoor is een ventilatortje wat draait. Verder zijn mijn TV boxen muisstil.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

piepen tv-box

Ik ben 18, mijn gehoor is getest en is 16500 hertz zoals ze dat noemen.
Mensen vanaf 30 (of jongeren die veel te vaak boenke boenke geluisterd hebben) horen gemiddeld niet hoger dan 15000 hertz. en de box is 16000 hz schat ik. Ik vind het geluid van die boxen krrrggghhh irritant. Ze doen het ook niet allemaal hier. Ik denk alleen een groot deel ervan. En je kan er alleen maar mee leren leven en blij zijn dat je goei oren hebt denk ik hihi

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

piepen tv-box

@Ex-Netweter kan je de frequentie niet eens meten met een app zoals bijvoorbeeld audio frequency counter?

Voor zij die een tv-box hebben en niets horen: zij kunnen ook de test doen en dan kunnen ze misschien begrijpen waarom sommigen dat horen.

Bigjim
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

piepen tv-box

Ik heb net even een spectrum-analyzer naast mijn TV-Box gehouden, en inderdaad, er is een pieptoon van 16.5 kHz

 

Ik hoor het echter ook niet (10 jaar geleden waarschijnlijk wel...)

Ex-Netweter
 

piepen tv-box

Ik gebruik het ook stiekem om te weten of'k nog goe hoor 😉

Ik ben 18, 16khz is normaal voor mij. Al houd het bij 16,5k écht wel op voor mij.

Ik zie het niet als 'mee leren leven', maar als 'ik hoor nog goed' 😛

katiaent
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

piepen tv-box

Hallo,

ok ben 60, en mij vrouw 54 en wij horen wel degelijk de tv-box heel hoog piepen.

 

volgens Telenet technische dienst is dit niet normaal en mag ik de box gaan omwisselen. Ik hoop op verbetering met de nieuwe anders vliegt het ding de deur uit! Zou spijtig zijn want verder is de tv box wel de max!

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

piepen tv-box

@katiaent 

Dat probleem is nog besproken. Gewoon gaan omwisselen. Je verliest er niets mee, dan wat tijd.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes