Beantwoorden
Simon28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Hallo,

ik heb sinds kort de nieuwe TV-box van Telenet en ben er zeer tevreden van. Maar heb een probleem met de AB en bediening van het geluid via mijn soundbar. Ik krijg om de 2 minuten de meldingen:"gebruik je afstandbediening om het volume aan te passen van je Philips/Sony tv". Hij wisselt continu tussen deze twee. 

Mijn tv van Philips is verbonden met een hdmi ARC met mijn SB Sony htct290. Dus ik wil dat alles tegelijkertijd aan en uit gaat maar krijg constant dan deze melding. Ook al meermaals afstandbediening herkoppeld en handmatig tv en versterker gekoppeld maar na 10sec gooit hij de SB eruit en veranderd hij de tv naar Sony tv en dan terug naar Philips tv en zo door... Als de melding met Philips tv erop komt kan ik wel het geluid regelen via de telenet AB. Met Sony tv erop werkt dit niet.

 

Weet iemand hier een oplossing voor of ben ik genoodzaakt om 2 AB te gebruiken en manueel de SB aan en uit te zetten? Bij de digicorder was hier geen enkel probleem mee nochtans.

 

Alvast bedankt

9 reacties
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Sluit die arc hdmi af geeft altijd problemen gebruik de optische uitgang. Hier ook alles mee opgelost.

Simon28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Dus geluid apart via de SB regelen en apart aan en uit zetten?

En de optische dan in de TV of TV-box?

 

 

0 Likes
Simon28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Zet nu alles apart aan en optische kabel in tv gestoken zonder hdmi. Nu geeft de TV-box soms de melding dat het Hisense tv is. Heb al fabrieksinstellingen terug gezet maar komt er nog altijd op. Nu snap ik het helemaal niet meer. Heb niets van Hisense en geef ook telkens handmatig mijn modelnummer van mijn tv in..

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

@Simon28 heb je hem al eens optisch aangesloten op je TV-box in plaats van op je TV? Heb iemand anders zijn Samsung soundbar zo weten aansluiten en dat werkte perfect op die manier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Birgerbrugesfan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Hoi. 

 

Ik ben ook in het bezit van de nieuwe tv box. En ook deze sony snoundbar. 

Ik heb net dezelfde problemen. Dat het constant verspringt. En soms heb ik zelfs geen geluid. 

Is ook aangesloten op tv met HDMI via arc

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

@Birgerbrugesfan 

Sluit eens aan zoals @Suzy  voorstelt.

Laat eens weten of dat geholpen heeft.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simon28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

De SB optisch aansluiten in de TV-Box heeft inderdaad geholpen. Tot nu toe geen melding meer gehad. Juist de SB apart aanzetten en ik laat de SB automatisch in stand-by gaan bij geen activiteit. 

0 Likes
Simon28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Zo is het nu bij mij aangesloten: TV-Box met hdmi in TV. SB met optische kabel in TV-Box. Dan heb ik bij instellingen de TV handmatig ingevoerd en erna de SB ook handmatig ingevoerd (htct290) en de AB was meteen goed gekoppeld. De SB gaat wel niet automatisch mee aan en uit. Dus zet ik hem handmatig aan en laat ik hem automatisch in stand-by gaan als er 20 minuten geen activiteit is. (5 seconden op MOVIE/MUSIC drukken, USB en TV knippert twee maal = aan, USB knippert twee maal = uit)

 

Hopelijk helpt dit bij jou ook! 

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV-box wisselt continu gekoppelde tv

Je kan bij instellingen je audioversteker koppelen aan je afstandsbedieni g. Kijk maar eens succes

0 Likes