Beantwoorden
Luvan005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV-boxen doorlussen

Momenteel is mijn tweede digicorder "doorgelust" via de coaxuitgang van de eerste. Ik heb namelijk maar één muuraansluitpunt. Is dit nog mogelijk als ik twee tv-boxen heb? Met andere woorden staat er op de tv-box nog een coax-UITGANG ?

Indien niet, wat is dan de beste oplossing om de tweede tv-box aan te sluiten? Met een splitter krijg ik twee keer slecht signaal, en ook met een gewone tv-versterker is het resultaat niet geweldig.

0 Likes
11 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

TV-boxen doorlussen

De TV-Box heeft geen coax uitgang

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-boxen doorlussen

Wat bedoel je met een gewone TV versterker? Normaal gezien moet dit wel lukken met een versterker waar je 1 inkomend en 2 of meer uitgaande signalen hebt en het moet een versterker zijn die zowel in- als uitgaande signalen kan verwerken. Genre de NIU van Telenet zelf of de gekende hirshmann versterkers (Telenet certified).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luvan005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV-boxen doorlussen

"Gewone tv-versterker": zo'n apparaat uit de Hubo voor een 30 of 40 euro met één ingang en twee uitgangen voor coax... dat verbetert de kwaliteit niet, eerder zelfs slechter. Met doorlussen via de coaxuitgang van de eerste digicorder was de kwaliteit wel goed.
(Ik was één van de eerste klanten van Telenet in het dorp, toen alleen nog voor 1 televisie. Nu uiteraard voor twee tv's, internet, enz.De kabel van Telenet zelf was toen vrees ik ook nog van mindere kwaliteit dan nu. In huis heb ik wel een paar nieuwe betere kabels getrokken, maar dat gaat niet overal.
Maar mijn eerste vraag: met een tv-box lukt dit dus niet meer (het doorlussen)?
Ik ga op zoek naar info over die NIU en Hirschmann-versterkers . Tenzij jij natuurlijk een directe link hebt. Alvast bedankt voor de reactie !

Tags (1)
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-boxen doorlussen

Welke NUI heb je staan?

Als het een is met 4 uitgangen dan zijn er 2 met +4dB. Gebruik dan een van deze uitgangen naar uw aansluitdoos en dan kan je gerust een splitter gebruiken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-boxen doorlussen

Misschien is je installatie van Telenet wel eens aan een revisie toe.

Ik denk dat je zelfs gratis recht heb op een NUI van Telenet.

Ben niet zeker, maar het is het vragen waard. Ik zou eens bellen 015666666.

Zeg zeker dat je klant van het eerste uur bent.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luvan005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV-boxen doorlussen

Dank jullie wel. De modem staat in de garage met een redelijk recente NUI. Probleem is dat ik door een vloer van 30 cm moet geraken (met vloerverwarming met waterbuizen), twee keer. Dus ik geraak niet van de NUI met een extra draad tot binnen.
Ik ga de Hirschmann GHV41M kopen en van daaruit vertrekken.
Nog een vraagje: tot welke datum duurt de promotie om 1 of 2 digiboxen om te ruilen voor een eenmalig bedrag van 35 euro?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-boxen doorlussen

Ik denk niet dat dit een promotie is, maar gewoon de regel.

 

Trouwens: de NUI die jij vermeldt is niet meer leverbaar. Dit is het nieuwe model: http://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/75374/HMV-41-sh...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-boxen doorlussen


@Janneke_Dust  schreef:

Welke NUI heb je staan?

Als het een is met 4 uitgangen dan zijn er 2 met +4dB. Gebruik dan een van deze uitgangen naar uw aansluitdoos en dan kan je gerust een splitter gebruiken.


Voor DTV is het niet aangeraden een splitter te gebruiken. Bijna zeker om problemen vragen. Als hij nu op de plaats waar zijn kabel toekomt een versterker plaatst zoals hij aangeeft en dan een kabel naar de ene en  een kabel naar de andere TV zal dit wel werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-boxen doorlussen

Ik heb een tijdje geleden eens een test gedaan met zo'n goedkoop T-stuk op de antennekabel. Waarbij ik het signaal splitste om enerzijds naar de Digicorder te gaan en anderzijds naar de tv (dbv-c met CI+). Om zeker te zijn dat ik gelijktijdig gebruik maakte van het signaal deed ik een opname op de digicorder en keek naar een ander programma naar de tv (rechtstreeks dvb-c). Ik kon geen visueel verschil in kwaliteit vaststellen. Er was wel een verschil in signaal sterkte. Hoe dit zich juist verhield weet ik niet meer.

0 Likes
Luvan005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV-boxen doorlussen

Ik heb ooit met een splitter en zelfs met een "versterker" van Hubo gewerkt. Het resultaat gaf op eerste gezicht wel goed beeld, maar om de zoveel minuten of uren veranderde het beeld in blokjes. En signaalkwaliteit was dan ook heel slecht (en als er blokjes kwamen was het ineens -30dBmV, dus eigenlijk viel alles dan weg, plus heel veel foutblokken ).
Ik heb mijn Hirschmann gekocht, aangesloten, en het beeld is perfect en signaalsterkte is op de twee kabels 8 dBmV hoger. Dat is dus in orde, en aangezien ik nu niet meer door moet lussen via de eerste digibox, kan ik morgen mijn digibox en -corder aan inruilen voor 35 euro  🙂
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb er veel uit geleerd !

Luvan005
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV-boxen doorlussen

Update: ondertussen heb ik de Hirschmann-versterker aangesloten, twee TV-boxen gehaald én geïnstalleerd... en alles werkt perfect. De nieuwe TV-box is een verademing: ik gebruik nu vooral de stembesturing, dat werkt enorm goed. En Netflix werkt eindelijk zoals het moet.
Eén minpuntje i.v.m. het omruilen: op de Telenet-website staat heel duidelijk dat je zowel een gehuurde als een aangekochte Digibox kan omruilen tegen een eenmalig bedrag van 35 euro, zelfs voor twee of meer Digiboxen.
Wat niet vermeld wordt , of toch zeker niet duidelijk, want dan heb ik er over gelezen: de aangekochte box wordt niet omgeruild, maar je huurt in zijn plaats een nieuwe TV-box, dus je betaalt vanaf dan het huurbedrag extra... Niet onoverkomelijk, zelfs redelijk logisch, maar het had toch duidelijk op de website mogen staan.