Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Ik heb jullie goede raad/tips eens nodig. Ik leg de situatie even uit...

 

Wij zijn van de gewoonte om in de week 's avonds eea van series op te nemen. Meestal vanop de Vlaamse zenders zoals VTM, VTM2,... enz. Ik doe dat al jaren op de interne HDD van onze Loewe tv waar ook twee Telenet Ci+ modules in zitten. Werkt prima. 
Op de slaapkamer staat ook een Loewe tv die in theorie de opnames van de woonkamer tv kan lezen. Wegens de beperkingen van Ci+ op de Telenet kaartjes lukt dit enkel met vrije zenders: lees VRT. Wegens slechte beeldkwaliteit komt het compacte signaal niet in aanmerking.

Het ware leuk geweest dat we een opname, eventueel al gedeeltelijk bekeken in de woonkamer, in de slaapkamer kunnen verder zien.

We hebben een OneUp abonnement met 3Ci+ kaartjes, dus in principe kan er nog een TV-Box, of TV-flow app bij.

Voor het tv deel betalen we 18,5€ ongeveer, wat 20€ zou worden als we de TV-Box erbij pakken. 
Ik redeneer: we nemen op met de TV-Box, geven daarop ook de opname weer. Op de Apple TV in de slaapkamer installeren we de bijpassende app en kijken in ons bed daarop verder waar we in de woonkamer op de TV-Box gestopt zijn. (kan dit?)

Mogelijkheid twee: we pakken TV-Iconic bij, installeren die app op de Apple TV en werken met 'terugkijk' TV in de slaapkamer.

Behalve dat verder kijken in een andere ruimte zien we absoluut geen voordeel in zo'n TV-Box, daarom dat we er nooit één gehad hebben.

Gezien mijn OneUp met kabel-TV, maar zonder decoder, vraag ik me af of we de 10€ van de TV flow zouden moeten bijbetalen mochten we dat aanvragen, of zit dat sowieso mee in de OneUp? En is die app bruikbaar, want in de App store lees je daar erg slechte reviews over.

Wat zouden jullie doen?

 

0 Likes
19 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@raverke95 

Als je de tv box neemt kan je bijna limietloos aantal opnames doen tergelijk, 10 is geen uitzondering, wel maar Max 1 jaar beschikbaar in de cloud, 

wat je opneemt kan je dan in de slaapkamer bekijken via de Telenet tv app op de Apple TV.

je kan ook tot 7 dagen terug kijken met de app, dus ja kan al eens een opname vergeten van de Vlaamse zenders 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Hoe oud is de tv zijn er app's op

https://www.loewe.tv/int/plus/loewe-app

een soort Miracast zit dat er niet op loewe was vroeger in hun tijd vooruit nu weet ik niet

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@luc55 loewe is overgenomen door een Duitse firma, is minder goed volgens wat ik al heb gehoord.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@raverke95  schreef:

We hebben een OneUp abonnement met 3Ci+ kaartjes, dus in principe kan er nog een TV-Box, of TV-flow app bij.

Voor het tv deel betalen we 18,5€ ongeveer, wat 20€ zou worden als we de TV-Box erbij pakken. 


Ter verduidelijking:

  • je hebt nu, los van jouw One(Up) abonnement, een kabelabonnement van €19,45 per maand
  • als je de optie "Iconic TV" neemt betaal je €20,90 per maand. Hierin is het kabelabonnement inbegrepen, en de huur van één digicorder of TV-Box. Extra kost is dus €1.45 per maand.
  • als je Flow TV neemt, vervalt jouw kabelabonnement, en betaal je €9.94 per maand. Maar dan kan je de 3 CI+ modules niet meer gebruiken, gezien deze gelinkt zijn aan jouw kabelabonnement. Flow TV maakt géén deel uit van jouw One(Up).

En pas op:

  1. als jouw kabelabonnement vervalt (door Iconic TV te nemen), dan kan je achteraf niet meer terug, want een kabelabonnement kan je niet meer apart bestellen (ik bedoel: zonder TV-Box).
  2. als je Flow neemt, kan Telenet (theoretisch) een filter steken op jouw coax om de ontvangst van TV te beperken. In de praktijk zal dat bij een OneUp klant niet gebeuren ...

 


@raverke95  schreef:

Ik redeneer: we nemen op met de TV-Box, geven daarop ook de opname weer. Op de Apple TV in de slaapkamer installeren we de bijpassende app en kijken in ons bed daarop verder waar we in de woonkamer op de TV-Box gestopt zijn. (kan dit?)


Dat is perfect mogelijk met Iconic TV (met de TV-Box).

Eigenlijk neem je niet op "met de TV-Box", maar neem je op "in de Cloud". Je kan dus de opname ook starten vanuit de Telenet TV App, en op verschillende schermen de opnames bekijken via een van de Apps (TV-Box, Tablet, Smartphone, Chromecast, Apple TV, www.telenet.tv, ...)


@raverke95  schreef:

Wat zouden jullie doen?


Ik zou gaan voor TV-Iconic met de TV-Box (extra kost: €1.45 per maand). Je moet de TV-Box eigenlijk niet gebruiken (af en toe eens inschakelen), alles kan via de apps.

Maar er waarschijnlijk nog een derde optie (gratis) 😊:

Als CI+ abonnee (digitale TV zonder TV-Box) en Telenet Internet klant (One), kan je volgens mij de Yello TV App gebruiken. Je kan niet opnemen (gezien geen digicorder), maar je hebt wellicht wel 7 dagen terugkijk TV (standard inbegrepen in je digitale TV abonnement).

Ik ben hier niet 100% zeker van, maar dat kan je eventueel proberen: je kan de Telenet TV yelo-app downloaden voor Android en iOS of kijken via yelo.telenet.tv

Inloggen met je "Mijn Telenet" gebruikersnaam en paswoord.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@flip1953 @raverke95 

Er zit geen terugkijk tv op als je een ci+ module hebt en yelo gebruikt, heb het hier ook naast m’n tv box,

die ci+ modules zullen op een andere tv mijn gezet moeten worden als je een tv box gaat nemen of gebruiken.

zit met hetzelfde probleem, CI+ module en tv box, beiden op hun eigen lijn anders zullen ze 2 keer kabel aanrekenen.

52809B77-50AF-45A5-82DD-AFA1A2DA4105.jpeg


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

CI+ module zou moeten werken met yelo

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/yelo-play-app-yelo-tv-app-yelotvbe-...

er kan per adres maar 1 keer tv kabel aangerekend worden  behalve als  gebouw in stukken verdeelt is (zoals studenten kotten of  mensen apart wonen in zelfde gebouw  )

 

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@Master-Magic  schreef:

 Er zit geen terugkijk tv op als je een ci+ module hebt en yelo gebruikt.


Jouw situatie is anders, gezien je op de 2 platformen zit (TV-Box en CI+)....  Bij jouw is terugkuijk-TV geactiveerd op het Telenet-TV platform (TV-Box)?

Op de afbeelding die je hierboven hebt gepost staat duidelijk:

  • Terugkijk-TV op al je schermen via Telenet-TV of Yelo App als je ook Telenet-internet hebt OF als je decoder interactief is

Dus volgens mijn interpretatie moet je dus geen decoder hebt ("of of").

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@flip1953 beiden zitten op 2 verschillende lijnen voor tv, had dit eerst enkele maanden als in 1 lijn staan en men rekende dan 2 keer kabel aan ( @luc55 gebeurt dus wel als je niet goed oplet) en heb dit dan doen veranderen naar 2 lijnen voor tv, maar terugkijk tv zit niet op de CI+ module, volgens het nagevraagd zijnde hier zou dit nooit het geval zijn geweest en is dit niet actief voor wie met CI+ module kijkt, heeft dus niks te maken met of dit op 1 lijn of 2 lijnen zit, 

de url die hier gepost is is waarschijnlijk nog een oude tekst en niet aangepast, want daar spreken ze ook enkel over One(up) en weet dat er andere oude pakket klanten ook terug kijk tv hebben, alsook Wigo klanten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Die Yelo app was ik totaal vergeten... Hij stond zelfs op m'n iPhone, maar behalve om snel even de tv gids te checken nooit gebruikt. 

Goed, gelijk even enkele testjes gedaan. Ik kan "terugkijk" tv starten op de iPhone en Airplayen naar een AppleTV. Start vlot en scherp beeld, MAAR... de weergave start 10 min bij het einde van de vorige uitzending. Doorspoelen via de app op de iPhone lukt niet, op VTM toch, wegens "restricties". Probeer hetzelfde op de AppleTV zelf. Daar gaat het wel. Logisch zou ik verwachten, want ik spoel een UITZENDING door en geen RECLAME.
Een minuutje later kom ik plots terug op het hoofdscherm van de Apple TV 🤔. Terug op play op de iPhone en we zien verder. Blijft voorlopig lopen, dus voorlopig enthousiast. Zo is m'n probleem ook uit de voeten en kan alles blijven zoals het was. 

Dikke merci voor de tips! 👌

 

Wat het merk Loewe betreft, daar weet ik meer van...

Kort door de bocht, die zijn de afgelopen jaren twee keer failliet geweest. In 2014 en na doorstart in 2019 nog eens. 
Ik herstel al jaren tv's en probeer het zelfs ook nog op componentniveau te doen. Loewe maakt echt nog tv's volgens de regels van de kunst. Daarom dat ik er mijn huis ook mee heb vol staan (één nieuwe, de rest herstelden).
De twee vorige eigenaars van het merk zijn helaas wat blijven trappelen in het verleden. Beeld en geluid magnifiek, maar qua "smart" was het niks. Je had YouTube en dat was het. Maak hun toestellen dan duurder dan de rest en je gaat vandaag ten onder.

De nieuwe eigenaar is slimmer: hij heeft een aparte lijn onder het merk WE. die niet zo luxe is, maar wel Loewe binnenin en wat goedkoper. Ook wat beperkter qua mogelijkheden.
Het échte Loewe is dan even luxe als vroeger, maar heeft ook de courante apps enz.
Ze voorzien aansluiting van een 5.1 of Dolby Atmos, maar niet meer dat je voor bijna 10.000€ speakers moet bijkopen om aan een volwaardig 5.1 systeem te geraken.

Er is een app om op afstand je tv te kunnen instellen. Erg leuk, maar nog bedacht bij het "vorige" Loewe. Waardeloos in België, want de courante Vlaamse zenders worden in de App EPG niet ingeladen. 
Heb je dan toevallig een zender op te nemen die wel in de app EPG staat werkt dat even goed als op een Telenet Digicorder die je op afstand instelt.

Tot slot, als het dan misloopt, is er in België nog een service center waar je met je defect terecht kan, of als Loewe Partner je onderdelen kan bestellen. Die heb je dan bijna direct. Dit is bij de meeste tv merken niet echt meer vanzelfsprekend...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@Master-Magic  schreef:

@flip1953 beiden zitten op 2 verschillende lijnen voor tv, had dit eerst enkele maanden als in 1 lijn staan en men rekende dan 2 keer kabel aan ( @luc55 gebeurt dus wel als je niet goed oplet) en heb dit dan doen veranderen naar 2 lijnen voor tv, maar terugkijk tv zit niet op de CI+ module, volgens het nagevraagd zijnde hier zou dit nooit het geval zijn geweest en is dit niet actief voor wie met CI+ module kijkt, heeft dus niks te maken met of dit op 1 lijn of 2 lijnen zit, 


Ik begrijp niets van jouw uitleg over die lijnen, maar zoals gezegd: jouw situatie is niet vergelijkbaar: jij hebt de TV-Box en CI+ modules.

De TS heeft alleen een kabelabonnement, zonder digicorder, alleen CI+, maar hiermee heeft hij wel toegang tot Yelo TV, dus volgens mij ook terugkijk-TV.


@raverke95  schreef:

Die Yelo app was ik totaal vergeten... Hij stond zelfs op m'n iPhone, maar behalve om snel even de tv gids te checken nooit gebruikt. 

Goed, gelijk even enkele testjes gedaan.  (...)

Blijft voorlopig lopen, dus voorlopig enthousiast. Zo is m'n probleem ook uit de voeten en kan alles blijven zoals het was. 

Dikke merci voor de tips! 👌


Zoals ik had verwacht 😊 ...

Hou ons op de hoogte hoe het verder lukt (om in de slaapkamer via Yelo TV te kijken zonder digicorder ) ... 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Dat Loewe het moeilijk heeft kan ik geloven de prijs van tv is gezakt en gezakt belachelijke soms

en de jeugd wil er geen geld aan geven mag niets kosten hdmi poort er op is genoeg

Wat ik lees in het artikel is dat nu meer 'Made in Germany'. is  en voor jongeren tegen betaalbare prijzen.

hoppen dat blijft duren maar in deze markt met veel grote actie's zeker morgen en woensdag geven ze weer alles aan weggeef prijzen weg

https://www.techbook.de/home-entertainment/tv-geraete/loewe-tv-geschichte

 

 

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@flip1953  schreef:

Hou ons op de hoogte hoe het verder lukt (om in de slaapkamer via Yelo TV te kijken zonder digicorder ) ... 


Gisteren nog snel een stukje gekeken. Lukt prima, maar app doet soms wel gekke dingen. Zoals ik gisteren al aanhaalde: soms springt hij bij Airplay gewoon terug naar het hoofdscherm. Geen idee of het nu aan de Telenet app, dan wel aan de Apple TV software ligt. De eerste versies van TVOS/iOS 16 staan er hier net op. Dat durft al eens bugs geven...

Einde van de maand komt 16.1 normaal. Na 5 jaar Apple gebruik is de ervaring dat de eerste kwaaltjes dan wel weg zijn. We zien dan wel weer...

 

@luc55 bij ons op de zaak hebben we altijd Miele verdeeld. Dat is een merk voor de klant die een goede machine wilt zonder al te veel gedoe (helaas ook al wat van z'n pluimen kwijt, maar goed, da's overal zo). Ik heb bij onze klanten ook wel vaker Loewe zien binnen staan. Naast Philips deden we ook altijd Panasonic. Nu is Panasonic bijna niet meer verkrijgbaar in België. We doen eigen service en dat wordt bij Philips en Panasonic altijd maar lastiger. Precies die eigen/snelle service willen ook onze klanten.
Bij Loewe gaat dat nog perfect en dat is blijkbaar toch iets dat door onze klanten gesmaakt wordt. In die bijna twee jaar dat we dat merk volgen gaan die vlotjes buiten. 
Of ze nu echt bij de jeugd gezet worden, daar twijfel ik wel aan. 

De mensen beginnen wel stilaan wat genoeg te krijgen van die e-waste. Dat lijkt ook wel een verkoopsargument te zijn ten voordele van die andere twee. Probleem is alleen... ook de We. by Loewe kosten nog iets meer dan de doorsnee "bekende" merken. Rijkeluiskindjes misschien, maar zij die het uit eigen spaarpot moeten betalen kiezen idd vaak voor wat anders. Maar ook dat zien we in witgoed. Jonge koppeltjes gaan voor budgettaire redenen eerst Whirlpool machines kopen. Ik werk daar inmiddels lang genoeg voor te weten dat ze nadien overschakelen naar Miele als de budgetten terug op peil zijn.
Misschien ook bij Loewe... Er moet enkel nog serieus getimmerd worden aan het smart gedeelte, alhoewel ze op héél goeie weg zijn. Per slot van rekening is dat zo nog maar een jaar bezig.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@flip1953 

De ci+ module en tv-box zitten op 2 verschillende lijnen (accounts) in mijn volledige hoofd abbo, daarvoor zaten die in 1 lijn en werd er dubbel kabel aangerekend omdat men dit ziet als 2 verschillende kijk opties waarvoor je kabel moet betalen, daarom dat dit nu is aangepast en ik maar 1 malig per maand kabel betaal.

is hier nog al eens voor gekomen bij een klant dat die dubbel moest betalen omdat beide in 1 lijn zaten of account zoals jullie dit noemen, bij Telenet noemt dit een lijn 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@Master-Magic  schreef:

@flip1953 

De ci+ module en tv-box zitten op 2 verschillende lijnen (accounts) in mijn volledige hoofd abbo, daarvoor zaten die in 1 lijn en werd er dubbel kabel aangerekend omdat men dit ziet als 2 verschillende kijk opties waarvoor je kabel moet betalen, daarom dat dit nu is aangepast en ik maar 1 malig per maand kabel betaal.


We draaien in cirkels, je hebt dat nu al 3 keer gezegd van die lijnen. 

Mijn antwoord is telkens dat jouw situatie anders is, en dus geen "bewijs" is dat je geen terugkijk-TV hebt als je alleen CI+ modules hebt (kabelabonnement zonder decoder).

Het feit dat @raverke95 nu wel terugkijk-TV heeft op zijn Yelo-TV App is toch het bewijs dat het wel mogelijk is?

De reden dat jij geen terugkijk-TV hebt via Yelo.tv is gewoon omdat je hoofdaccount gelinkt is aan de TV-Box, en je daar wel terugkijk-TV hebt (veronderstel ik) 🙂.

Of jij nu éénmaal of tweemaal moeten betalen is toch niet relaevant voor het "probleem" van @raverke95 ? Of begrijp ik iets verkeerd? 

0 Likes