Beantwoorden
Mike1971
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

TV met een kaartje vs TV-box

Beste,

Mijn TV beneden werkt met TV met een kaartje.  Maar daar ik volgens een Telenet technieker een versleten COAX-kabel heb aanhangen, komen er veel kanalen zo goed als niet meer door.  Naar één kijken is onmogelijk.

Als ik overschakel op de TV-box en dan mijn TV beneden connecteer met een Chromecast, zouden dan alle zenders er niet terug digitaal en kijkbaar door komen aub ?

Groeten,

Mike

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje vs TV-box

@Mike1971  het is natuurlijk een mogelijkheid om met een chrome cast te werken. Waar de tv box komt te staan geen idee natuurlijk maar als je ergens in huis een werkende coax kabel hebt met een tv box gaat het wel. De app op gsm of tablet zetten en je kan casten. 

Het zijn niet echt mijn zaken natuurlijk maar die kabel zou ik wel zeker vervangen. Niet alleen voor nu maar ook naar de toekomst als je dan daar een tv box wil zetten zal die kabel toch vervangen moeten worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV met een kaartje vs TV-box

@Mike1971 

Je kan het op die manier doen maar dan ga je altijd internet verbruik hebben.

Als je zeker bent dat het de coax is kan je die misschien vervangen. Als die in een buis zit en je kan hem verschuiven in de buis moet dat toch mogelijk zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje vs TV-box

@Mike1971 

Uw kabel vertrekt aan een NIU (dat is een apparaat waar de coax van de straat inkomt en van waar een coax naar de kabel modem van Telenet gaat en minstens 1 coax voor de tv. Indien de NIU 4 tv aansluitingen heeft, en ze zijn  iet allemaal gebruikt, kan je de coax eens hersteken. Twee van de aansluitingen zijn versterkt. Mogelijk is deze versterking voldoende voor een goed signaal.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV met een kaartje vs TV-box


@Mike1971  schreef:

Maar daar ik volgens een Telenet technieker een versleten COAX-kabel heb aanhangen, komen er veel kanalen zo goed als niet meer door.  Naar één kijken is onmogelijk.


Een "versleten" coax bestaat niet. Een coax "verslijt" niet.

Een "slechte" coax die niet aan de specificaties voldoet kan natuurlijk wel. Of er zijn slechte connectoren of verbindingen.

Ik zou toch nog alles eens (laten) nakijken of de bestaande coax goed aangesloten is.

 


@Mike1971  schreef:

Als ik overschakel op de TV-box en dan mijn TV beneden connecteer met een Chromecast, zouden dan alle zenders er niet terug digitaal en kijkbaar door komen aub ?


Met een Chromecast op je TV toestel beneden kan je inderdaad casten, maar daar hoef je niet persé over te schakelen op de TV Box ...

- Als je een Digicorder of Digibox hebt, kan je casten vanop de Yelo Play App of yeloplay.be

- Als je een TV Box hebt, dan kan je casten via de Telenet TV App of telenettv.be

0 Likes