Beantwoorden
Madi
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

TV schakelt om 15 minuten uit en weer aan met TV-box

We hebben sinds 4 weken een nieuwe TV box. Na 1 week begon bij het kijken om de 10 / 15 minuten werd de TV steeds uitgeschakeld en terug weer angeschakeld.  Dit de hele avonden lang. Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd en deze ook in een andere ingang op de TV gestoken. Alsook de TV en de TV box op een andere kring van de electriciteit gezet.

Wat kan ik nog doen om dit vervelend probleem op te lossen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: De TV wordt heel regelmatig uitgeschakeld en opnieuw aa

0 Likes
17 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Oké het is dus effectief de TV die uitgeschakeld wordt. Dan is het alvast geen probleem met het signaal (coax of internet) naar de TV-box.

Enkele mogelijkheden

• communicatie tussen de TV-boxen de TV
    • Je had CEC al uitgeschakeld dus dat zou het niet mogen zijn
  • een probleem met je TV (bvb de voeding)
    • Dan zou je het ook op andere bronnen of in apps van de tv zelf moeten hebben
  • de TV die een probleem heeft met het signaal van de TV-box niet aankan.
    • Probeer eens het signaal op 1080p of lager in te stellen om te zien of het een verschil maakt

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc_Xs
Freshman Beetjesweter
Star Wars Day Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

Beste,

Ik had ook dit probleem met de nieuw geplaatste tv-box en een Sony TV. De oplossing voor mij was het volgende:

Ga naar Instellingen (van de Sony TV)/Ingangen/Externe Ingangen/ En ga naar de HDMI ingang (1/2/3 of 4) waar de TV-box is aangesloten.

Bravia Sync Instellingen/ Schakel "automatisch inschakelen" UIT, laat "Bravia Sync beheer" en "Apparaten automatisch uitschakelen" AAN.

Gebruik de aan/uit knop (rechts) en niet de aan/uit knop "TV" (links) van de TV-box afstandsbediening.

Hopelijk lost dit het probleem op.

Madi
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Bedankt voor de info. Ik heb deze uitgevoerd en voorlopig lijkt het te werken.