24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hey allemaal,
Wij hebben nu hier thuis ongeveer 3 maanden geleden onze telenet decoder vervangen door de telenet tv box. Ons probleem is er nu al sinds het begin dat de tv op willekeurige momenten uitschakelt en dan na 2-3 seconden terug aanschakelt en het tv kijken hervat. Dit gebeurt meerdere keren per avond en het is zeer irritant. Voorheen met de decoder nooit problemen gehad. Als we andere dingen verbinden met de tv zoals: google tv streamer, laptop, playstation, ... zijn er totaal geen problemen en blijft de tv gewoon altijd aan.
Wij hebben een Panasonic tv uit 2012, typenummer weet ik niet. TV box is met ethernet bekabelt en verbinding is super. Verder hdmi kabel aangesloten op gewone hdmi aansluiting op tv. Heb ook al vierra link en al de cec toestanden uit gezet en mee geprult maar dit lijkt niet te helpen.
Heeft iemand raad of een idee wat dit kan zijn?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Tv valt uit en start automatisch terug op
geen idee , maar mocht het mij overkomen probeerde ik vooraleerst eens met een andere (kortere; dikkere) hdmi kabel
misschien heeft het te maken met de 5volt van tv ,en de tv box ofzo, die niet helemaal gelijk zijn,
of alsook evenzeer mogelijk de aardingsmantel van de hdmi kabel dewelke niet goed doorgeeft van de tv installatie naar de tv-box,
waardoor het signaal op de hdmi dan mogelijk soms onleesbaar is voor de tv
een tv box heeft aarding via de coaxaansluiting, een playstation en dergelijke hebben dat niet dacht ik
dus wat verliesstroom erdoor kan dit misschien verklaren
Hdmi kabel eens vervangen
Dit kan te maken hebben met de spaarstand van je tv of tv-box. De tv zal weer inschakelen door de CEC-functionaliteit van zowel je tv als tv-box.
Wat je kunt proberen, is de tv-box in een andere HDMI-poort plaatsen die geen CEC-ondersteuning heeft en het opnieuw testen.
Een andere optie is om de spaarstand van je tv te controleren. Als de tv na een bepaalde tijd automatisch uitschakelt, kan deze weer aangaan door de CEC-functie van de tv-box.
Spaarstanden en eco standen staan allemaal uit. die hebben zelfs nooit aangestaan want die zet ik direct automatisch af. Heb nu zo net een andere HDMI kabel geprobeerd dus ik hou jullie op de hoogte.
Ondertussen heb ik een andere HDMI kabel gebruikt en ook een andere HDMI poort, nog eens nagekeken dat alle spaar/eco standen en cec instellingen uitstaan en helaas is er nog steeds het probleem dat de tv op willekeurige momenten uitschakelt, dan terug aan en het kijken hervat...
@thomasdb schreef:een tv box heeft aarding via de coaxaansluiting, een playstation en dergelijke hebben dat niet dacht ik
dus wat verliesstroom erdoor kan dit misschien verklaren
Om een probleem met aarding / verliesstroom uit te sluiten: probeer eens de coax uit te trekken uit de TV-Box.
Je zal tijdelijk geen "live TV" (via de coax) kunnen kijken, maar je kan "bijna-live" kijken naar een gestart programma via de TV gids (dit is "uitgesteld kijken" en gaat via IP).
Kijk dan of hiermee het probleem opgelost is...
Een andere mogelijkhied is de voeding. Miscchien heb je nog ergens een 12V= voeding liggen die je kan proberen.
Anders toestel omruilen bij Telenet 🤔.
Onze tv box heeft geen coax aansluiting, We hebben een nieuwe versie dat vrij klein is. Er is enkel een HDMI en een voeding aansluiting op het toestelletje zelf. Op de stekkerblok is er ook plaats voor een utp kabel en daar zit er eentje op in. Dat is alles van aansluitingen,
@Carlo4 schreef:Onze tv box heeft geen coax aansluiting
Dan heb je een "TV Box IP".
Wat we hierboven schreven over coax is dus niet relevant, sorry.
De kabels dat er bij zijn heb je gebruikt ook de usb kabel met papieren blauwe logo op
Zet de tv box eens op andere plaats of heb je hem opgehangen aan de achterkant tv verplaats hem dan eens
Trek nog eens alle kabels eens uit en steek terug
ja heb ik allemaal al geprobeerd
Zou je het eens op andere tv kunnen testen
of via wifi, zonder de utp-netwerkkabel? eveneens ivm aarding. en ook eventueel mogelijk te proberen via een andere dan de meegeleverde usb adapter.
als dit nog minder moeite is dan ineens om te ruilen danwel
ook al is het niet zeker dat dat het zal oplossen
of eventueel kan je de output resolutie instellen in de tv box? probeer eens een andere
720p 1080p enzoverder
ik heb zelf een digicorder dus geen idee of dat een optie is in die nieuwere
naar mijn ervaring flikkert het beeld als de tv het niet volledig ondersteunt en het te hoog ingesteld staat ook soms
ook al is dit niet echt uitschakelen en dan weer aanschakelen
valt te proberen, maar in geval van tv box ip, geen idee, heb er zelf geen
succes gewenst alleszinds als er een oplossing uit de bus komt hou ons op de hoogte
We gaan in de loop van de week een andere tv proberen want we zijn ten einde raad.
Ik zie dat het onderwerp is aangepast maar dit is niet juist, de TV box valt niet uit het is de tv dat uitvalt en terug opstart
@Carlo4 is het de tv zelf die volledig uitvalt of enkel het beeld, als enkel het beeld enkele seconden uitvalt kan dit liggen aan de HDMI versie dat gebruikt wordt door de tv box dat de tv niet aan kan door te oude versie HDMI op de tv.