Beantwoorden
Carlo4
Freshman Beetjesweter
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV valt uit en start automatisch terug op

Hey allemaal,

Wij hebben nu hier thuis ongeveer 3 maanden geleden onze telenet decoder vervangen door de telenet tv box. Ons probleem is er nu al sinds het begin dat de tv op willekeurige momenten uitschakelt en dan na 2-3 seconden terug aanschakelt en het tv kijken hervat. Dit gebeurt meerdere keren per avond en het is zeer irritant. Voorheen met de decoder nooit problemen gehad. Als we andere dingen verbinden met de tv zoals: google tv streamer, laptop, playstation, ... zijn er totaal geen problemen en blijft de tv gewoon altijd aan.

Wij hebben een Panasonic tv uit 2012, typenummer weet ik niet. TV box is met ethernet bekabelt en verbinding is super. Verder hdmi kabel aangesloten op gewone hdmi aansluiting op tv. Heb ook al vierra link en al de cec toestanden uit gezet en mee geprult maar dit lijkt niet te helpen.

Heeft iemand raad of een idee wat dit kan zijn?

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Tv valt uit en start automatisch terug op

18 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

geen idee , maar mocht het mij overkomen probeerde ik vooraleerst eens met een andere (kortere; dikkere) hdmi kabel 

misschien heeft het te maken met de 5volt van tv ,en de tv box ofzo, die niet helemaal gelijk zijn,

of alsook evenzeer mogelijk de aardingsmantel van de hdmi kabel dewelke niet goed doorgeeft van de tv installatie naar de tv-box,

waardoor het signaal op de hdmi dan mogelijk soms onleesbaar is voor de tv 

een tv box heeft aarding via de coaxaansluiting, een playstation en dergelijke hebben dat niet dacht ik

dus wat verliesstroom erdoor kan dit misschien verklaren

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Hdmi kabel eens vervangen

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Carlo4 

Dit kan te maken hebben met de spaarstand van je tv of tv-box. De tv zal weer inschakelen door de CEC-functionaliteit van zowel je tv als tv-box.

Wat je kunt proberen, is de tv-box in een andere HDMI-poort plaatsen die geen CEC-ondersteuning heeft en het opnieuw testen.

Een andere optie is om de spaarstand van je tv te controleren. Als de tv na een bepaalde tijd automatisch uitschakelt, kan deze weer aangaan door de CEC-functie van de tv-box.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Carlo4
Freshman Beetjesweter

Spaarstanden en eco standen staan allemaal uit. die hebben zelfs nooit aangestaan want die zet ik direct automatisch af. Heb nu zo net een andere HDMI kabel geprobeerd dus ik hou jullie op de hoogte.

Carlo4
Freshman Beetjesweter

Ondertussen heb ik een andere HDMI kabel gebruikt en ook een andere HDMI poort, nog eens nagekeken dat alle spaar/eco standen en cec instellingen uitstaan en helaas is er nog steeds het probleem dat de tv op willekeurige momenten uitschakelt, dan terug aan en het kijken hervat...

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@thomasdb  schreef:

een tv box heeft aarding via de coaxaansluiting, een playstation en dergelijke hebben dat niet dacht ik

dus wat verliesstroom erdoor kan dit misschien verklaren

@Carlo4 

Om een probleem met aarding / verliesstroom uit te sluiten: probeer eens de coax uit te trekken uit de TV-Box.

Je zal tijdelijk geen "live TV" (via de coax) kunnen kijken, maar je kan "bijna-live" kijken naar een gestart programma via de TV gids (dit is "uitgesteld kijken" en gaat via IP).

Kijk dan of hiermee het probleem opgelost is...

Een andere mogelijkhied is de voeding. Miscchien heb je nog ergens een 12V= voeding liggen die je kan proberen.

Anders toestel omruilen bij Telenet 🤔.

Carlo4
Freshman Beetjesweter

Onze tv box heeft geen coax aansluiting, We hebben een nieuwe versie dat vrij klein is. Er is enkel een HDMI en een voeding aansluiting op het toestelletje zelf. Op de stekkerblok is er ook plaats voor een utp kabel en daar zit er eentje op in. Dat is alles van aansluitingen,

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Carlo4  schreef:

Onze tv box heeft geen coax aansluiting

Dan heb je een "TV Box IP".

Wat we hierboven schreven over coax is dus niet relevant, sorry.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De kabels  dat er bij zijn heb je gebruikt ook de usb kabel met papieren blauwe logo op

Zet de tv box eens op andere plaats of heb je hem opgehangen aan de achterkant tv verplaats hem dan eens

Trek nog eens alle kabels eens uit en steek terug

Carlo4
Freshman Beetjesweter

ja heb ik allemaal al geprobeerd

luc55
Freshman Meesterweter

Zou je het eens op andere tv kunnen testen

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

of via wifi, zonder de utp-netwerkkabel? eveneens ivm aarding. en ook eventueel mogelijk te proberen via een andere dan de meegeleverde usb adapter. 

als dit nog minder moeite is dan ineens om te ruilen danwel

ook al is het niet zeker dat dat het zal oplossen

of eventueel kan je de output resolutie instellen in de tv box? probeer eens een andere

720p 1080p enzoverder

ik heb zelf een digicorder dus geen idee of dat een optie is in die nieuwere

naar mijn ervaring flikkert het beeld als de tv het niet volledig ondersteunt en het te hoog ingesteld staat ook soms

ook al is dit niet echt uitschakelen en dan weer aanschakelen

valt te proberen, maar in geval van tv box ip, geen idee, heb er zelf geen

succes gewenst alleszinds als er een oplossing uit de bus komt hou ons op de hoogte

Carlo4
Freshman Beetjesweter

We gaan in de loop van de week een andere tv proberen want we zijn ten einde raad.

Ik zie dat het onderwerp is aangepast maar dit is niet juist, de TV box valt niet uit het is de tv dat uitvalt en terug opstart

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Carlo4 is het de tv zelf die volledig uitvalt of enkel het beeld, als enkel het beeld enkele seconden uitvalt kan dit liggen aan de HDMI versie dat gebruikt wordt door de tv box dat de tv niet aan kan door te oude versie HDMI op de tv.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400