Beantwoorden
RuudKraus
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Telenet TV box registreren op een ander adres.

Ik heb de TV box thuis nu geïnstalleerd en de 'mic' functie is echt een mooie uitvinding.

Oudere mensen hebben moeite met de huidige techniek. Maar met de "mic" functie heeft telenet echt 'n mooie werkende functie erbij.

Ik heb de TV box meegenomen naar het verzorgingstehuis en daar aangesloten. Hij werkte daar een 15min lang.

Mijn schoonmoeder kon via de 'mic' functie heel gemakkelijk een kanaal kiezen, knopje inhouden inspreken los laten en kanaal is er.

Zelfs "BRT 1" of "BRT 2" wordt mooi doorgeschakeld naar VTM of VRT.

Na 15min kregen we een kader in het beeld, met de opmerking dat de TV box niet op een juist adres stond.

We konden wel nog steeds een ander kanaal kiezen, achter de melding zag je het beeld gewoon overschakelen.

Dus technisch is het geen probleem, enkel moet er een registratie gebeuren zodat die blokkade eraf gaat.

Films opnemen of huren of een andere 'slimme' functie is niet echt nodig. Enkel deze zeer eenvoudige schakelmethode willen we graag daar hebben.

Die TV box staat nu als 2de op ons huis geregistreerd. Kunnen we dit regelen, als daar een kost aanzit is dat geen probleem.

De TV-box registeren op het adres en de rekeningen naar het verzorgingstehuis laten gaan, is moeilijker omdat dit weer een administratie vergt aan van hun.

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV box registreren op een ander adres.

@RuudKraus 

De optie voor de tv box moet ook in het rusthuis voor handen zijn, 

een tv box zomaar verhuizen is niet direct mogelijk mits het rusthuis niet wordt ondersteund voor de tv box, de internet verbinding moet ook gemaakt worden om het abbo actief te hebben, 

je kan eens bellen met Telenet daarvoor maar je kan op een njet komen vanuit Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV box registreren op een ander adres.


@RuudKraus  schreef:

De TV-box registeren op het adres en de rekeningen naar het verzorgingstehuis laten gaan, is moeilijker omdat dit weer een administratie vergt aan van hun.


Misschien is het eenvoudiger om je schoonmoeder bij jou in huis te halen in plaats van een TV-box in het verzorgingstehuis te proberen activeren. 😅
Telenet registreert de Telenet TV-box op een vast adres. De TV-box op een ander adres gebruiken is niet toegelaten.
Ofwel volg je de regels die Telenet hanteert, ofwel haal je zo'n TV-box niet in huis.

Ter info: Elke tv-fabrikant heeft tv-toestellen met spraakbediening in hun aanbod. Daarvoor heb je écht geen Telenet TV-box nodig.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet TV box registreren op een ander adres.

Ik meen mij te herinneren dat er voor woonzorgcentra etc ... een speciale regeling bestaat (soort split bill)

  • het pure TV abonnement wordt gefactureerd aan de instelling (gemeenschappelijke coax)
  • TV box kan apart aan de bewoner gefactureerd worden

Dit dus "binnen de regels" van Telenet?