Telenet TV box registreren op een ander adres.
Ik heb de TV box thuis nu geïnstalleerd en de 'mic' functie is echt een mooie uitvinding.
Oudere mensen hebben moeite met de huidige techniek. Maar met de "mic" functie heeft telenet echt 'n mooie werkende functie erbij.
Ik heb de TV box meegenomen naar het verzorgingstehuis en daar aangesloten. Hij werkte daar een 15min lang.
Mijn schoonmoeder kon via de 'mic' functie heel gemakkelijk een kanaal kiezen, knopje inhouden inspreken los laten en kanaal is er.
Zelfs "BRT 1" of "BRT 2" wordt mooi doorgeschakeld naar VTM of VRT.
Na 15min kregen we een kader in het beeld, met de opmerking dat de TV box niet op een juist adres stond.
We konden wel nog steeds een ander kanaal kiezen, achter de melding zag je het beeld gewoon overschakelen.
Dus technisch is het geen probleem, enkel moet er een registratie gebeuren zodat die blokkade eraf gaat.
Films opnemen of huren of een andere 'slimme' functie is niet echt nodig. Enkel deze zeer eenvoudige schakelmethode willen we graag daar hebben.
Die TV box staat nu als 2de op ons huis geregistreerd. Kunnen we dit regelen, als daar een kost aanzit is dat geen probleem.
De TV-box registeren op het adres en de rekeningen naar het verzorgingstehuis laten gaan, is moeilijker omdat dit weer een administratie vergt aan van hun.