Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

Ik ga nog eens terugkomen op een probleem wat ik al aangekaart heb tijdens mijn periode als tester.

Mijn tv schakelt mee in en uit met de afstandsbediening van de box, da's geen probleem. Maar het probleem is dat wanneer de tv (op slaapkamer) op timer staat, de box niet mee uit gaat met de tv. Met gevolg dat deze nog 4 uur aanstaat (terwijl je slaapt) vooraleer deze uit gaat. Komaan jongens, in deze dure tijden met elektriciteit en zo kan dat toch niet meer. Is hier nu echt geen oplossing voor? Ben het beu dat dit ding 4 uur elektriciteit staat te verbruiken voor niets. Met jullie oude digicorders werkte het wel, dus moet het toch met deze ook kunnen hé? We zijn bijna 4 jaar verder en er is nog steeds niks mee gedaan. Ga eens compensatie vragen aan TN voor al die verloren elektriciteit.

 

Marc

@Suzy Kan jij dit nog eens aankaarten bij het software team?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Tv box uit met tv timer 

0 Likes
13 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

best dat je nog eens door geeft aan telenet

er staat nog veel op lijst

en dat duurt even maar zal na een tijd in orde komen

0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

Er zijn toch oplossingen die je zelf kan doen en dan moet je niet wachten op Telenet. 

 

De oplossingen zijn: koop en gebruik eens een stekkerblok, die je gemakkelijk kan uitzetten met de aan-en-uit knop. Zo kan men de TV uitzetten, nadat je TV hebt gekeken.

Als dat te moeilijk is of je bent eens lui of moe, dan heb je ook een tijdschakelaar. Deze kan je uitzetten door een klokje die je kan instellen wanneer de TV uitgaat.

 

En als dat nog te ingewikkeld is, dan zijn er ook van die slimme stekkers die via wifi communiceren met een app op je smartphone.

En de TV kan je via de app automatisch of manueel uitschakelen  en zo energie besparen.

Simpel toch! 

 

Nog een aanvulling: De Tvbox van Telenet verbruikt 9W en in standby verbuikt het toestel 0.21KWH. (230V).

 

Hopelijk vind Telenet ook een oplossing, als er een oplossing mogelijk is. Telenet is niet verantwoordelijk voor wat de mensen met hun TVbox doen en zeker helemaal niet voor de TV. Dat is aan de mensen zelf.

MARCUSDENEF
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

 
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@marc1201 ik weet niet welke tv je juist hebt maar bij sommige tv's kan je kiezen dat wanneer er geen bron afspeelt op één van de ingangen van je tv, dus wanneer je tv box uitvalt, de tv zelf uitgaat. 

Dit staat bij mij in de power options in het menu van de tv. Dit is misschien een optie voor jou ? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@kristofDW,@K-330 Het is niet de tv die moet uitvallen maar de box, wanneer de tv uitschakelt op timer.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@marc1201  had het weer te vlug gelezen😊. Is via mijn gsm, misschien vandaar. Ikzelf heb geen box dus kan het niet direct uitpluizen,maar zal wel mee zoeken wat ik kan vinden. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@kristofDW Bedankt alvast, maar da's waarschijnlijk iets wat ze moeten toevoegen in de software.

Vroeger met de digicorders werkte da perfect, nu niet meer. Moderniseren betekent dus niet altijd vooruitgang...☹️

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@marc1201 ja de standby kan je naar 120 minuten brengen, dat is het😊 spijtig. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

meld het toch is niet bedoeling nog achteruit te gaan

technisch stelt het niet veel voor

maar op verbruik wel natuurlijk

stekkerblok goed idee maar wat met updates

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@luc55 

 

Dat je het nu manueel doet of met een timer, dat maakt niks uit voor de updates, nietwaar? Het toestel staat hoe dan ook uit gedurende de nacht ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

als je het toestel aan zet gaat hij update doen juist dat je tv wil zien

kan zijn dat je af en toe geen beeld of geluid hebt bij update

leuk he

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

@K-330 stekker look heeft geen zin, want tegen dat de tv uitvalt op timer slaap je normaal al. Daarom zet je ook een timer. Timer klok zou kunnen ja, maar als het werkte met de oude digicorders dan vind ik dit toch een achteruit gang. 

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet Tv box schakelt niet uit met timer televisie

is er hier al wat meer info over. 

volgens versie 4.17 zou auto tv onder beeld en geluid staan (cec) , maar onder versie 4.41 zie ik dat toch niet meer staan.

Idd met de digicorder 2100 werkt dit perfect! Dus het zou fijn zijn moest dit ook zo zijn op de tv box.

0 Likes