Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

Waar vind ik teletekst via de nieuwe TV BOX ?

0 Likes
38 reacties
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 ja het is erg ik weet het, daarom is ook de testperiode verlengd,  het enige wat wij kunnen en moeten doen is melden op nr 015 33 44 88 en hopen.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ?

Zo maar een wild idee: zou het niet makkelijker zijn om gewoon teletekst helemaal mee op te nemen zoals vroeger de digicorder deed ? Teletekst zit toch in de eerste beeldlijnen ? De iCloud zal daarvan toch niet ontploffen ?  Waarschijnlijk is dat een bocht die al lang geleden genomen is, maar achterom kijken is niet altijd dom.

 

Dan kan onze TV wel zorgen voor het synchroon weergeven van 888 , want toen heb ik nooit problemen gehad. Mijn TV had een buffer van 500 blz voor teletekst maar of dat een rol speelde in die synchroon weergave weet ik niet, het wisselen van pagina's ging wel snel.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@Theo2 het zit hem in het verschil van de boxen digitaal en analoog, en daar wringt het.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@e10 had eigen kweek ook opgenomen dinsdag en gisteren gekeken en bij mij staat ondertiteling voor slechthorenden altijd op zodat ik altijd ondertiteling heb bij live en opname's,

maar idd de J verdwijnt altijd in de ondertiteling bij elke regel tekst en soms staat die er wel op, echt iets bizar.

vrees dat er aan de software van de ondertiteling iets fout moet zijn, een bug nog die er in zit.

ik begrijp het west Vlaams wel goed omdat ik daar veel kom, maar toch staat de ondertiteling aan en werkt goed.

 

ik heb zelf gisteren het probleem gehad dat mijn telenet box niet meer wou aan gaan, ik duwde op de knop vanboven rechts en de box reageerde niet, de tv wel,

heb de box met de knop vanachter moeten uitzetten en weer aan en toen kon ik die weer bedienen.

na herstart ging die wel weer in standby stand bleef niet aan, moest dus weer drukken om hem aan te zetten.

heb de indruk dat er sinds begin januari toch veel problemen opduiken op de box die er voorheen niet waren......


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Master-MagicIk heb rechtstreeks gekeken dinsdag. Net nog eens getest met uitgesteld kijken en dan zijn de ondertitels wel ok.

Raar maar waar. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@e10 ja idd, iets raar want bij mijn opname waren ze er ook op, wel soms zonder de J bij Ja enzo maar kon het begrijpen wat het woord was door wat ze zeiden.

voor wie het west Vlaams niet goed begrijpt kan dit soms wel lastig zijn want het dialect west Vlaams heeft woorden die niet uitgesproken worden als Ja maar die betekenis hebben bv.

er zijn nog zo woorden die anders zijn als betekenis zoals het bekende Wuk wat betekend Wat.

maar ga hier nu geen west Vlaams voor beginners starten hahahahaha.

hoop dat voor jou vanaf volgende week is opgelost met de aangepaste instellingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 hoe meer problemen er gemeld worden hoe beter.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ?


@Ex-Netweter  schreef:

@Theo2 het zit hem in het verschil van de boxen digitaal en analoog, en daar wringt het.

Jos


Ja en nee. Wanneer men 888 niet uit teletekst gehaald had en alles digitaal opgenomen had, was het geen probleem geweest of geworden. Nu heeft men de zaak uitgesplitst en krijgt men ze niet meer goed samen...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ?


@e10  schreef:

@Master-MagicIk heb rechtstreeks gekeken dinsdag. Net nog eens getest met uitgesteld kijken en dan zijn de ondertitels wel ok.

Raar maar waar. 


Gat "gevoel" heb ik ook al eens gehad, de ondertitels bij weergave van nog lopende opnames (achterna-kijken ?) waren precies slechter dan bij weergave nadat de opname volledig geeindigd was... heb ik nooit goed kunnen herhalen om het te melden...

0 Likes