Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

Waar vind ik teletekst via de nieuwe TV BOX ?

0 Likes
38 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@e10 hebben die ook al de HD zenders van NPO???? denk dat ze die zelf upgraden anders naar HD want is bizar dat daar de snelheid van de ondertitels gewoon is als dit voorkomt daar.

dat het iets is van de zender zelf is bewijs dat ik het op satelliet ook heb, of zou daar het probleem liggen dat ze deze via satelliet doorkrijgen in plaats van via glasvezel verbinding????

gisteren eens getest door flikken Maastricht waar het veel word gemeld te bekijken op satelliet op NPO1 HD en daar kwamen de ondertitels ook heel snel, je moest al snel lezen om te kunnen zien wat ze zeiden op tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Teletekst ?

@Master-Magic @e10 @Theo2 de snelheid zal meer te maken hebben met de beschikbare apparatuur, canaal digitaal heeft andere apparatuur geplaatst om dit probleem op te lossen, dus het probleem was niet enkel bij telenet, hieronder mooi uitgelegd.

Jos

Nadat M7 Group S.A, de Luxemburgse eigenaar van CanalDigitaal, deze week teletekst op de HD-kanalen Nederland 2 HD en SBS 6 HD heeft toegevoegd maakt men een nieuwe aankondiging. Vanaf nu is er op diverse HD-kanalen synchrone ondertiteling via teletekst.

Dit is een standaard optie die op SD-kanalen gewoon is. Bij HD-kanalen is het veel moeilijker om synchrone ondertiteling via teletekst te bewerkstelligen. Dit komt doordat de doorgifte van hoge resolutie HD-beelden extra tijd kost. Hierdoor met de snelheid van de teletekst ondertiteling worden aangepast. Deze week installeerde M7 Group S.A nieuwe apparatuur om teletekst bij meer HD-kanalen mogelijk te maken.

Op de HD-kanalen Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, RTL 4 HD, RTL 5 HD, RTL 7 HD, SBS 6 HD, NET 5 HD, Veronica HD, Eén HD, Ketnet/Canvas HD is vanaf dit moment naast teletekst ook synchrone ondertiteling via teletekst. In het rijtje van HD-kanalen ontbreekt RTL 8 HD. CanalDigitaal heeft dit HD-kanaal nog niet in het zenderaanbod zitten.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@Ex-Netweter dit is al een paar jaar oud hé, zeker al meer of 5 jaar geleden, ondertussen hebben ze alweer nieuwere apparatuur en encoders.

en dat ging over het feit dat er toen geen teletext was op die HD zenders wat bij andere zenders die niet bij Canal Digitaal zaten wel kon en bestond.

ze konden niks anders dan deze te plaatsen anders had men geen teletekst op die zenders, welke al grotendeels ook niet meer bestaan zoals bij de RTL kanalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Teletekst ?

@Master-Magic oud artikel dat weet ik, wou maar duidelijk maken dat elke provider niet de zelfde apparatuur en encoders heeft en dat daar meer de oorzaak moet gezocht worden, anders hadden ze het al lang opgelost denkt u niet? en zeker met in hun achterhoofd dat het bij de concurentie wel in orde is.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Ex-Netweter@Master-Magic Bij de oude decoder waren de ondertitels wel perfect maar dan zag ik Flikken Maastricht op één VRT. Nu dus op NPO met de nieuwe box. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 ik ben al heel blij dat er maar 2 zenders (NPO en bbc entertaiment) waarmee ik last heb omdat ik ADR enz. niet gebruik.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ?

@Ex-Netweter Probleem ligt niet aan die encoders enzo, als Telenet het zo doorkrijgt via glasvezel of satelliet van NPO dan kunnen ze er niet veel aan doen, 

bij de vorige digicorders en digiboxen hebben ze bij Telenet zelf een aanpassing gedaan door de snelheid aan te passen van de ondertiteling, 

weet niet of dit op de nieuwe box ook mogelijk is, is een totaal andere werking de Telenet box dan de digicorder en digibox omdat ten eerste al van een ander bedrijf is.

weet niet of ze de software gelijk trekken met Nederland of dat ze effectief voor belgie alles appart instellen wat denk ik ook niet zo simpel is doordat Telenet ook samenwerkt met de makers van de box enz.

maar komt wel in orde met de volgende updates veronderstel ik, of eens melden aan de NPO ook???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Teletekst ?

@Master-Magic het enige wat wij burgers kunnen doen en blijven doen is het onder de aandacht houden, of het nu bij volgende updates is opgelost of niet vind ik niet zo erg, ze moeten de tijd krijgen bbc entertaiment had ik daarstraks de indruk dat het iets verbeterd was maar als er 2 regels op staan loopt het weer mis, heb de indruk dat de tijd voor 1 regels even lang is als voor 2 regels en voor 2 regels is die tijd te kort.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Ex-Netweter@Master-Magic@SuzyGisteren op VRT bij serie EIGEN KWEEK geen ondertitels te krijgen bij West Vlaamse dialogen. Enkel bij Engelse dialogen. Ondertiteling stond actief. Ik heb rechtstreeks gekeken. Niet opgenomen dus. Zeer vervelend want ik versta sommigen daar niet. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 ik had het opgenomen even geprobeerd, met de knop 3 puntjes > ondertiteling en dan had ik keuze ondertiteling voor slechthorende en het werkte wel met zwarte achtergrond en die kan ik niet verwijderen, bij life uitzending de volgende keer proberen met teletekst te selecteren, met life kan ik het nu niet testen pas volgende week.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Ex-NetweterIk kreeg de optie Teletekst niet te zien deze keer. Enkel ondertitels voor slechthorenden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 hebt u die optie voor slechthorende ook geprobeerd? anders zou ik het toch melden op nr 015 33 44 88.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Ex-NetweterJa inderdaad geprobeerd. Zijn bij u de ondertitels bij EIGEN KWEEK snel weg en onvolledig zoals bij FLIKKEN Maastricht ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ?

@e10 uw tekst,Zijn bij u de ondertitels bij EIGEN KWEEK snel weg en onvolledig zoals bij FLIKKEN Maastricht ?

ja en dat is een echte ramp, ik ben blij dat ik bij nederlands-talige uitzendingen de ondertiteling niet nodig heb, bbc entertament heeft het zelfde probleem, maar de ondertiteling voor slechthorende is nog veel erger @Suzy echt een ramp voor slechthorende.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Teletekst ?

@Ex-NetweterDit probleem was bij de vorige decoder bij mij niet aanwezig. Ook niet bij NPO.

Mijn ouders hebben  de cloud box van Proximus en daar is er geen probleem. Dit is ook een decoder die opneemt in de cloud net zoals nu bij ons.

0 Likes