24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Op 13/10/22 werd onze "HD Digicorder DC-AD2200" vervangen door een "TV-box".
Vanaf de eerste dag hadden wij problemen met "Terugkijk TV".
We hadden onder andere continu de volgende error-codes: CS2212 en CS2512.
(we hadden echter geen problemen met real-time TV of Netflix)
De "TV-box" was verbonden met de modem via een Devolo-Powerline "dLAN 1200+ WiFi ac".
Na verloop van tijd (ik vermoed met versie 4.44) veranderden de symptomen:
Allemaal zeer frustrerend.
Tot we op 20/01/23 onze bestaande Devolo-Powerline vervingen door een Telenet-Powerline.
Sedertdien hebben wij geen problemen meer.
Nog iemand die een gelijkaardige ervaring heeft?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Positieve ervaring met de Telenet-Powerline
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Janneke_Dust schreef:Als er nog problemen zouden komen met terugkijk TV of met het afspelen van opgenomen uitzendingen bedenk dan dat er nog performantere oplossingen zijn dan powerlines.
Als er geen UTP of coax kabels liggen (en dat ook niet of toch zeer moeilijk realiseerbaar is) zal het toch moeilijk zijn vrees ik ...
Ja, da's ook waar ... 😁
@HCN schreef:Op 13/10/22 werd onze "HD Digicorder DC-AD2200" vervangen door een "TV-box".
Vanaf de eerste dag hadden wij problemen met "Terugkijk TV".
Tot we op 20/01/23 onze bestaande Devolo-Powerline vervingen door een Telenet-Powerline.
Sedertdien hebben wij geen problemen meer. Nog iemand die een gelijkaardige ervaring heeft?
Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem:
En zoals vorige posters aanhaalden, er zijn betere/snellere manieren voor een goed intern netwerk, maar als alles perfect werkt met de nieuwe Powerlines, dan kan je het beter zo laten en kijken hoe het loopt.
PS - De nieuwe TV-Boxen hebben ook WiFi aan boord. Als je dus goede WiFi hebt op die plaats, kan draadloos ook een alternatief zijn (en nu komen er met zekerheid weer reacties ... 🤔)
Bedankt Flip.
Naar aanleiding van jouw reactie heb ik een aantal vraagjes:
1) Waarom had ik geen problemen met Netflix?
2) Wat zijn die betere/snellere manieren voor een goed intern netwerk?
3) Bedoel je Homegrid ipv Homgrid?
Alvast bedankt voor jouw reactie.
Hedwig
@HCN schreef:1) Waarom had ik geen problemen met Netflix?
Netflix gebruikt de beste technologie voor streaming ter wereld. Hun technologie is geoptimaliseerd om (wereldwijd) ook te functioneren over een slechte verbinding. Concreet verlagen ze de beeldkwaliteit en verhogen ze de videobuffer om over een trage verbinding toch nog video zonder onderbreking te kunnen afspelen. Ze gebruiken sinds een tijdje ook de betere AV1-codec waarmee je hogere kwaliteit video tegen een lagere bandbreedte kan streamen. (Al weet ik niet of de AV1-codec reeds gebruikt wordt op de Telenet TV-box.)
De streamingtechnologie van Telenet Terugkijk TV hinkt een aantal generaties achterop met Netflix, verbruikt wat meer bandbreedte en zal over een trage verbinding dus sneller met onderbrekingen te maken krijgen.
@HCN schreef:
2) Wat zijn die betere/snellere manieren voor een goed intern netwerk?
Een rechtstreekse UTP-kabel tussen Telenet-modem en je TV-box.
Een manier om een snellere internet verbinding te hebben als er reeds een coax aanwezig is zonder extra kabels te leggen.
Met de MOKA van Hirschmann kan men een UTP (1Gb) aansluiting realiseren. Deze kan je dan gewoon gebruiken voor de TV-box of zelfs een Switch/AP aansluiten.
OP de site van Hirschmann staan voorbeelden voor Telenet.