Beantwoorden
RR
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Tv box IP en receiver ?

Hallo, sinds enkele dagen ben ik overgeschakeld van digicorder naar Tv box IP. Installatie is redelijk snel gelukt behalve kan ik het geluid niet via mijn receiver ontvangen maar via het Tv toestel. Ik heb een Samsung smart tv en een pioneer receiver ( sc LX 56 ) . Hdmi van tv box naar Tv en hmdi van Tv ( via ARC ) naar de receiver. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de reacties.

4 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tv box IP en receiver ?

Als je zo'n receiver gebruikt, is het dan niet de bedoeling dat je al uw HDMI bronnen met de receiver verbindt, en dan met één HDMI out naar jouw TV?

De reciever heeft 8 HDMI ingangen, ik zou hierop de TV Box aansluiten?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Tv box IP en receiver ?

TV HDMI ARC sluit je aan op de receiver via OUT 1 of OUT 2. TV box HDMI sluit je aan op 1 van de beschikbare HDMI connecties van de receiver, bijv. DVD.

Bron van de TV schakel je in HDMI ARC (1, 2, ...) die je gebruikt hebt voor de receiver. Bron van de receiver stel je in op de HDMI die je gebruikt voor de TV box, in dit voorbeeld DVD.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
It's your tenth party! Topicwurm! Goed bezig! Wereld gedichtendag

Tv box IP en receiver ?

Staan bij de instellingen van je tv en versterker de optie arc / e-arc nog steeds actief?

Zoals jij de tv IP box hebt aangesloten is geen probleem voor het geluid door de versterker te laten gaan. 

Je tv box steekt in hdmi 2 op de tv?

En de uitgang van de versterker (hdmi out), zie dat het diegene is waar arc / e-arc, bij staat is aangesloten op de hdmi 1 van de tv (zie weer dat het diegene is waarbij arc / e-arc bij staat).

Die poorten waar dat bij staat laten namelijk toe het geluid beiden kanten op te sturen zodat men niet eerst via de hdmi ingangen van de versterker moeten gaan.

Je kan dus bv. In hdmi 2 van de tv je Telenet box aansluiten en op hdmi 3 bv. Een PS5. 

En dan met 1 kabel van de arc /e-arc hdmi in/out van je tv dus naar de hdmi in/out arc e-arc gaan.

Dan krijg je nog steeds het geluid door. 

Nadeel is dat vele versterkers dan op hun front display gewoon TV laten zien.  Ook al zit je bezig op bv de ps5.  Gezien dat de versterker dan alleen de tv ziet.

Ga je eerst via de hdmi poorten van de versterker, dan geeft de display van de versterker ook aan welke hdmi bron er gebruikt is.  Bv game, movie, dvd. 

Normaal moet deze steeds automatisch ook overschakelen naar de bron dat je selecteerd. 

Maar zie dat op je tv en je versterker ook de hdmi arc /r-arc modus

Bij Samsung tv

Instellingen => geluid, expertinstellingen, hdmi e-arc modus => auto

Maar ook 

Instellingen =>algemeen => beheer externe apparaten => anynet+ (hdmi-cec) 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Tv box IP en receiver ?

@Dragon_Racing 

Als je een A/V receiver hebt is de bedoeling dat je alle toestellen op de receiver aansluit, niet op de TV.

TV HDMI ARC (of dat nu 1, 2 , 3, ... is maakt niet uit, zolang de poort ARC of eARC ondersteunt) -> OUT 1 (of OUT 2, deze Pioneer receiver heeft 2 OUT poorten zoals in de handleiding te zien is)

Alle andere HDMI toestellen, TV-box, Blu-ray, DVD speler, PS5, ... sluit je aan op de receiver.

Ik heb zelf een Marantz SR5011 die je tijdens de set up stap voor stap de instellingen en verbindingen laat zien en dat is op bovenstaande manier. Mogelijk zijn er nog instellingen op de TV voor het geluid. Ik heb zelf een Philips en die zet het geluid van de TV uit en schakelt automatisch over naar de receiver.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.