Beantwoorden
JannickPaepen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

Dag allen,

 

Ik heb sinds vandaag de tv box in gebruik.

Voorheen gebruikte ik de samsung one remote om de digicorder te bedienen. Ook het afsluiten van de tv en digicorder kon gewoon met de afstandbediening.

Met de nieuwe tv box lukt dit blijkbaar niet meer, ik kan met de Samsung afstandsbediening de box wel bedienen voor zender te verwisselen enz. Maar bij het uitschakelen gaat enkel de tv en mijn soundbar uit. Via het home menu en dan stroom uitschakelen telenet gaat wel alles uit maar dat is 4 keer op een knopje drukken ipv 1 keer :-)....

 

Is er een manier om dit op te lossen? 

Ik zou graag de Samsung remote blijven gebuiken.

0 Likes
32 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

 

Er zit geen verschil op tussen de 2 modellen   software is de zelfde

of na 2 jaar nog iets verandert weet ik niet kan zijn dat dit op de lijst staat nog te  doen

 

 

 

  • Krijg je als kant een nieuwe versie? Dan ervaar je geen impact of verschil qua applicaties en software.
  • De nieuwe versie vervangt de huidige, maar het bestaande type blijft volledig ondersteund.
  • Als klant kan je niet zelf kiezen welke versie je krijgt, dit is afhankelijk van de stock.
  • Ook kan je jouw huidige TV-box niet omruilen naar een nieuwe versie, als klant ondervind je ook geen effect hiervan, want de nieuwe presteert op dezelfde manier als de eerste

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Nieuwere-versie-van-de-Telenet-TV-box-si...

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer 

Net gekeken op mijn V2 versie en daar staat het ook onder systeem, 

zou hem eens met knop vanachter uitzetten en laten opstarten en eens zien welke software versie je hebt, 

normaal moet dit 4.42 zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

het is idd 4.42

ik heb fabrieksinstellingen gedaan en dan heb ik het eventjes zien staan.

Nu is het weer verdwenen... maar stond op AAN. (auto tv)

Ook eigenaardig fenomeen

 

Als ik op de rode knop duw van de TV box afstandsbediening gaan beide toestellen uit.

Doe ik het echter met de samsung one remote gaat enkel de TV uit.

De digicorder viel vroeger wel uit. Het moet toch een ontvangend communicatiesignaal zijn die niet gekend is bij de TVBox?

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

net opgemerkt als ik naar systeem ga met de afstandsbediening van de TVBox dan is die auto Aan van CEC aanwezig, ga ik met de One Remote eens naar links en rechts dan is deze keuze verdwenen. Dus deze aanvaard de afstandsbediening dus niet hiervoor!

 

Ik merk op dat deze  vraag regelmatig begint te verschijnen. 

Er zijn dan ook heel veel Samsung Tv s met een One remote. De afstandsbediening van de TVbox brengt de functies van Samsung onvoldoende over waardoor je terug met 2 bakjes/kastjes op tafel ligt...

Misschien een punt voor op de agenda?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer 

Waarom niet gewoon de tvbox afstandsbediening gebruiken? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Tvbox soundbar en tv gaan uit/aan met deze afstandsbediening, volume gaat hier via soundbar (bij andere mss homecinema/versterker/av-receiver) en netflix/prime gaat via tvbox ook. Veranderen van source gaat ook via tvbox afstandsbediening 

Ik gebruik men tv afstandsbediening enkel en alleen voor netflix/prime apps van tv zelf (vanwege de uitzendingen in veel hogere kwaliteit is)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

Waarom?

Netflix , Disney etc... gaat via mijn smartTV. Het is gewoon eenvoudiger, de laatste programma's zijn direct zichtbaar in de SmartBar.

Echter eenmaal je bvb Disney of Netflix opent met de TV Box afstandsbediening dan moet je de Samsung afstandsbediening nemen, want dan werkt de tvboxRemote niet meer.

Ikzelf heb er minder problemen mee, maar voor mijn kleinere kinderen is het iets lastiger en bij uitschakelen door hen is de TVbox niet uit...

 

Ik heb spijtig genoeg wel de indruk dat Telenet wat achterloopt op de feiten van de hedendaagse realiteit. Op het forum zag ik 2019-2020 dat de google assistent in de toekomst volgt... tot op heden nog niets van gezien. We zijn ondertussen bijna 2023.  Of is er daar ook een exclusiviteit? Want dan loopt de concurrentie met alles weg?

Toevoegen aan de Google Home App lijkt ook niet mogelijk... Moest dit mogelijk zijn , dan had ik ook maar te zeggen: "hé google, tv uit".

Mijn TV gaat uit maar mijn TVBox niet... (zelfde issue)

Eerlijk Google assistent (spraak via nesthubs of gsm) : Vaatwas (Siemens Home Connect, spraak ook mogelijk, start ), Zonnescreens(TahomaBox)(via spraak mogelijk), Luifel (TahomaBox, spraak ook mogelijk),  TV(Chromecast), 2 Nesthubs, Fitbit Sense3 (vraag aan nesthub, wat is mijn hartslag, duurtijd vaatwas bekijken) 

Al deze dingen kan ik bedienen via GSM of spraak,

De TV-Box echter (NOG) niet...

Misschien is er een tussenspurtje nodig? En geen kopiën van een zusterfirma, maar misschien ontwikkeld door Telenet zelf?.. Dat is natuurlijk gissen van mij.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer 

Of gebruik gewoon de telenet tv app op je tv, dan hoef je uwe tv box niet meer te gebruiken.

Ik werk ook enkel met de app op mijn apple tv, en ik kan mijn tv wel uitzetten met Siri.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer google zal je mogen vergeten, die is op de digicorder ook stilzwijgend gestopt met ondersteuning door telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

Deze is niet vindbaar in mijn samsung app bibliotheek. (zoekend op telenet)

Dus deze optie is niet bruikbaar --> indien ik die zou vinden dan zou de tvbox overbodig zijn natuurlijk.  ( en via de gsm is niet gebruiksvriendelijk/kinderen zonder telefoon)

0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

Mmmz,  de concurrentie is wel mee op de boot... raar.

Telenet blinkt uit in (voorlopig) snelheid en datalimiet(gsm40gb)

Maar in andere veldgebieden zouden ze meer mogen investeren:  qua gebruiksgemak/toekomst hinken ze achterop in tegenstelling tot wat ze zelf beweren.

Maar het is blijkbaar de behandeling zoals bij kleine kinderen: beetje sussen en ... 

Natuurlijk het is overal wel iets... maar de vraag is komt er van dit forum wel iets ter ore van de IT/TelenetDienst?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer op de gsm is het nu toch wel 300GB per nummer in one en geen 40 meer, enkel is er buiten belgie nog 40GB per nr.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
informer
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

welja, daar blinken ze wel in uit. Niet daar ik daar dicht in de buurt van kom... Maar aan de 40 kwam ik ook bijlange niet. (via gsm dan toch)

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@informer 

Neem dan nen apple tv, dan heb je alles in 1 en gaat je tv wel uit en makkelijker te bedienen. meer apps, ook games voor je kids. Ook makkelijk om naar de radio te luisteren. en voice bediening

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

Lol alles wat jij ook maar opnoemt gaat ook met philips oled en andere merken... Just saying....

En wauw voice bediening... Telenet afstandsbediening heeft ook voice bediening. 😛

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv box gaat niet uit via Samsung one remote

@DeLLiAnO 

Hoelang krijgt uw gsm updates? Hoelang zal je tv updates krijgen? Wat is de levensduur van je tv?

0 Likes