Beantwoorden
Boemelke
Professional Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Netjes!

Tv box wel of niet IR ? Anno 2025

Lees verschillende antwoorden hierop die elkaar tegenspreken.

kan ik de huidige tv box nog bedienen met ir?

heb een tuya ir-rf box and kan hier mijn hele huis mee bedienen…behalve de telenet tv box die reageert nergens op. Ben al de hele avond aan het proberen ook via ziggo en signal boxen die identiek zouden zijn.

6 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Welke TV-box heb je?

TV-box v1 & v2 (met coax) zouden normaal wel moeten lukken.

TV-box IP (zonder coax) normaal niet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@WG94  schreef:

TV-box IP (zonder coax) normaal niet.

@WG94 ik weet echt niet waar je da blijft halen maar ik heb kort de TV-box IP getest en die heeft de zelfde afstandsbediening als de TV-box (v2) en die werkte perfect samen met mijn TV (2 jaar oud) die enkel IR en bluetooth heeft en mijn AV versterker (8 jaar oud) die enkel IR heeft om te bedienen.

Geen enkel probleem ondervonden! 😉

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Werkte de afstandsbediening van de TV-box samen met je TV of omgekeerd?

De vraag was of de TV-box een IR ONTVANGER heeft. Volgens alles wat ik online kan vinden is het antwoord voor de TV-box IP daarop effectief nee.

Dat de afstandsbediening (die trouwens voor de TV-box geen IR uitstuurt maar Bluetooth gebruikt) een IR ZENDER heeft, maakt daarin geen enkel verschil.

WG94 | Krak
WG94
Freshman Meesterweter

@Peter78  schreef:

ik weet echt niet waar je da blijft halen

IP TV-box verbinden via infrarood? - De Netweters  

Opgelost: Heeft next mini een IR remote control? - Ziggo Community   (zelfde toestel maar met een ander logotje op)

WG94 | Krak
Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@WG94  schreef:

Werkte de afstandsbediening van de TV-box samen met je TV of omgekeerd?

@WG94 de afstandsbediening van alle 3 de TV-boxen V 1&2 en de IP versie werken samen met mijn TV want ik heb V1 gehad en kort de IP versie en nu heb ik V2

De IP versie heeft idd geen IR maar zie persoonlijk geen enkele meerwaarde om een andere afstandsbediening te gebruiken, mijn TV en surround versterker werken prima samen met de afstandsbediening van de TV-box.

En ochja als je eens aan u instellingen wil prutsen moet je de originele afstansbediening gebruiken van u toestel (drama drama! 😆) maar als je toestellen gekalibreerd zijn is dat ook niet meer nodig 😁

Tenzij je de behoefte hebt om dagelijks aan u instellingen te zitten prutsen dan heb je idd een probleem.

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Peter78 

Het is niet omdat de AB van de TV-box IR ondersteunt dat de TV-box dat ook heeft.

De IR op de AB van de TV-box dient enkel om andere toestellen te kunnen bedienen.

De TV-box zelf werkt met RF.