Beantwoorden
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Hallo,

Ik had de witte router vervangen door een modem only. Alles prima, maar de nieuwe tv box kan er blijkbaar niet mee overweg(had wel afgetakt via switch waar ook mijn eigen router op zit)

Men wist me te vertellen dat dit slechts in sommige gevallen werkt.

Terug naar Telenet winkel, oorspronkelijke witte router terug laten activeren, terug naar huis, alles aansluiten. 10 min later internet terug ok, enkel kan ik via mijn Telenet niet naar de pagina voor mijn hardware (settings router) , krijg dan foutmelding.

Telenet tv box heeft prima verbinding met internet en servers (diagnose functie), maar ik kan geen zenders of opgenomen zaken bekijken...

Telenet bellen, wss iets misgelopen met terug activeren, is externe dienst die dit kan, wachten tot maandag...

Ben hier eigenlijk niet zo gelukkig mee.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

0 Likes
20 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco ik heb jouw dossier net nog eens even ingekeken en zie dat de backoffice collega's deze ochtend het probleem konden lokaliseren en oplossen. Sinds 8u32 zou de TV-box terug volledig actief moeten zijn.

Kan je dit eens nakijken? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Dag Suzy,

 

Dat klopt.

Ik heb om 8u05 naar de dienst voor de tv box gebeld, daar heeft men de backoffice gecontacteerd, en zij hebben na 10 minuten het probleem gevonden.

Mijn router zou niet volledig 'vrijgegeven' geweest zijn bij de nieuwe activatie. Diverse zaken zoals onderdelen van mijn Telenet, en dus ook de tv box, stonden niet geactiveerd in/voor de modem.

 

Ik heb naar huis gebeld en daar de tv box laten herstarten, en nadien bleek tv terug te werken, alsook de 'mijn telenet' functies...

 

Eind goed al goed dus.

 

Vind het alleen een beetje vreemd dat er zoveel telefoons ( tussen zaterdag en nu een 10 tal)  nodig zijn om iemand de fout te laten constateren...

 

Misschien kan het maken van 'netweters' tot verplichte literatuur, allerlei zaken vlotter laten oplossen.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco  blij dat het opgelost is geraakt, maar wat bedoelt u met uw laatste zin, die ik hieronder heb gecopieerd.

Jos

Misschien kan het maken van 'netweters' tot verplichte literatuur, allerlei zaken vlotter laten oplossen.

 

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Nog even vergeten: bedankt aan allen voor de tips/hulp.

 

@jos: ik bedoel daarmee dat door het lezen van allerlei onderwerpen hier, veel kennis / oplossingen kan/kunnen gevonden worden ivm allerlei vragen die nu gesteld worden aan de helpdesk.

 

Niet iedereen zit hier te zoeken, maar de helpdesk zelf kan (vlgs mij) hier allerlei nuttige info vinden.

 

 

Kurt

Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco ja hier kan u heel veel nuttige uitleg vinden, maar in uw geval moest het naar de achterliggende diensten van telenet, en daarvoor kunnen wij niet helpen, wij zijn alle burgers zoals u en ik die mekaar helpen, ieder probeert mee te zoeken naar een oplossing.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv box werkt niet meer na vervangen router


@Kuco  schreef:

@jos: ik bedoel daarmee dat door het lezen van allerlei onderwerpen hier, veel kennis / oplossingen kan/kunnen gevonden worden ivm allerlei vragen die nu gesteld worden aan de helpdesk.

 

Niet iedereen zit hier te zoeken, maar de helpdesk zelf kan (vlgs mij) hier allerlei nuttige info vinden.


@Kuco, goed dat het opgelost is geraakt! En bedankt voor de complimenten over het platform, altijd leuk om te lezen! Smiley Knipoog De medewerkers van de klantendienst zijn inderdaad niet "verplicht" om De Netweters te lezen, maar het wordt zeker wel gekaderd naar hen als een bron van extra informatie voor bepaalde onderwerpen.

 

Zoals @Ex-Netweter heel correct kaderde is het vooral een platform waar klanten elkaar helpen (in de mate van het mogelijke). Voor jouw probleem moest Telenet effectief achterliggend iets rechtzetten, maar fijn dat je jouw weg naar De Netweters hebt gevonden! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes