Beantwoorden
Steven73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Tv box zonder internetaansluiting van Telenet

Situatie:

We hebben 2 digirecorders van Telenet en ik zou deze willen vervangen door 2 tv boxen. Vroeger hadden wij ook internet van Telenet, maar we wonnen in een wijk waar fluvius een proefproject heeft waar we voordelig een glasvezel verbinding hebben.

Nu is de vraag kan ik 2 tv boxen plaatsen en deze laten werken via de glasvezel? Ik heb de router van Telenet nog wel staan, maar zou deze niet meer gebruiken dan.

tv box werkt via streaming, dus op zich zou het geen probleem mogen zijn om via een andere provider te werken. Als ik goed gelezen had, kan je zelfs een Apple TV als 2 toestel gebruiken om alles te bekijken, ook de opnames. Ook vanop afstand kan je uw opnames bekijken als ik het goed begrijp.

wie kan mij helpen?

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box zonder internetaansluiting van Telenet

@Steven73 

Om een duidelijk antwoord te geven je hebt niks aan die tv boxen zonder internet bij Telenet. 

Je hebt een coax ja daar kon en kan je via de digicorder tv mee kijken , mits een betaling aan Telenet natuurlijk. Met de tv box is dit wel anders en heb je internet van Telenet nodig omdat je tv kijkt op die manier. Daarnaast moet er een internet connectie zijn voor je tv box omdat die ook op die manier geactiveerd wordt. Dan is er nog een achterliggend systeem dat elke keer eens in de tijd checkt of de tv box aan het internet gekoppeld is anders zal die gedeactiveerd worden en ben je er niks meer mee. 

Al met al heb je dus niks aan de tv box zonder internet bij Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Tv box zonder internetaansluiting van Telenet

Dus lang leve de digicorder deze werkt zelfs zonder internet. TTZ werkt met bepaalde beperkingen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box zonder internetaansluiting van Telenet

off topic

Heel eerlijk. Digicorder en TV-Box zijn beiden evengoed en even slecht. Mis je om door een storing aan je toestel een opname met de Digicorder, dan heb je pech, want de andere Digicorder gebruikers hebben die pech niet. Mis je om de in de cloud een opname op de TV-Box, dan voel je onmiddellijk de solidariteit van de andere TV-Box gebruikers. Psychologisch komt dit minder erg over. Objectief moet je het aantal slachtoffers tellen. Voor één van zulke storingen op de TV-Box mogen er al heel veel storingen zijn op de Digicorder. 

Ik schat dat ik vandaag gedurende ongeveer vier uur geen bruikbaar tv, geen radio (luister dat via de tv), geen vaste telefoon, geen internet en in eerste instantie geen mobiele telefoon. Dit laatste was terug in orde toen ik de voice over Wifi op mijn smartphone uitzette. Omdat ik een Digicorde heb, kon ik opnames bekijken. Ik, en met mij alle Digicorder gebruikers in de betrokken zone, waren dus niet voor 100% getroffen door de storing bij Telenet. De TV-Box gebruikers in de getroffen zone, waren voor 100% getroffen.

0 Likes