Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Ik wil wel beginnen met: hebben jullie dat nu ook? Maar ik weet niet of iemand anders het ook kàn hebben. Dus geef ik wat uitleg.

Sedert ik de voordelen van streaming leerde kennen, kijk ik voornamelijk tv op m'n pc, zoals heel veel mensen. Het is enorm makkelijk. Ik herinner me nog de tijd dat ik moest rennen en vliegen om op tijd thuis te zijn voor de aflevering van Star Trek of iets anders.

Maar als ik naar VRT kijk, moet ik in een speciale modus kijken: na elke 10 seconden houdt het ±5 seconden op, gaat dan weer 10 seconden of wat meer verder, houdt dan weer 5 seconden op, of wat langer, ... enzovoort. Je raakt eraan gewend, maar bij sommige dingen is het ontzettend irritant, bijvoorbeeld bij muziek, of bij een film waar een actie om de zoveel seconden "bevriest". Sommige keren duren de frozen moments zo lang dat een verhaal gewoon niet meer te volgen is.

Ik dacht tot voor een poos dat dat overal zo was: op YouTube gaat het ook wel soms zo. Maar algauw ga je op onderzoek, en je merkt dat bij Auvio (de streamingdienst van de RTBF) alles vlotjes en soepel blijft doorlopen. En die gebruiken nochtans precies dezelfde technologie als VRT, ze zitten zelfs in hetzelfde gebouw. En bij de VTM hebben ze ook geen last van de hik.

Dus begin ik me vragen te stellen. Hoe komt dat? En zou iedereen die naar de VRTMax (zo heet het) kijkt dat nu ook hebben? En indien niet, waarom niet? Waarom alleen VRT? 

Kan er iemand daar iets zinnigs over vertellen?

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: VRT heeft de hik

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Hallo ,

 

Ik weet waarover je het hebt omdat ik de zelfde ervaring heb. Ik heb oa ontdekt en tot de vaststelling gekomen. Dat je de snelheid eerst en vooral naar beneden moet halen , want als het goed staat er " automatisch " , zie rechts onderaan  (schermafbeelding rode cirkel hier  helemaal onderaan)

Daar moet je de snelheid verminderen , en nog iets welke brouwer gebruik jij Edge , Fiirefox , Google Chroom ? daarmee kan je ook nog vaak problemen mee hebben. Ik gebruik al min 15 j Firefox en eerst was er nauwelijks een probleem maar tegenwoordig meer dan normaal. Ik heb dit probleem trouwens al jaren geleden aan gekaart en liep telkens tegen een grote muur aan. Als je VRT of VTM aanschrijft dan zeggen zij , dat het probleem niet bij hen ligt want alles werkt normaal.

Dus krijgen wij de (kijker) gebruiker de schuld van de ellende. Ik heb de hoop eigenlijk opgegeven en wil er zelfs niet meer mailen (aanschrijven) ben lid van Test Aankoop en zelfs zij hebben al bemiddeld voor mij. Dat heeft ook niet veel zoden aan de dijk gezet heb ik vast gesteld. Iets wat al eerder vast gesteld heb is dat TV kijken via internet niet echt stabiel is maar t'is meer dan dat en redelijk technisch het heeft oa met de snelheid te maken die de eindgebruiker gebruikt (ook die van je pc). Ik ben ook geen expert op dit gebied maw geen it'er en men kennis van internet is basis. Ik heb veel geleerd door zelfstudie omdat techniek me wel aanspreekt ivm pc's , internet en elektronica  en. Ik hoop je hiermee al wat op de goede weg geholpen te hebben ? 

Een tip :  en ik ga je even op weg helpen , hoe je oa overtollige bestanden van je pc kunt verwijderen zonder dat je iets stuk of kapot maakt.

1) klik onderaan " start " met de rechterkant van je muispijl , dan zie je staan " zoeken " daar opklikken.

2) onederaan type je " deze pc " , nu zal je zien staan " deze pc herstellen daar NIET op klikken , wel ernet onder. Dat blauw icoon.

3) nu zie je daar bv staan je documenten , afbeeldingen , muziek enz daar moet je niet zijn.

4) kijk aan de linkerkant waar je ziet staan " C " das de schijf waar je windows op draait.

5) klik daarop met de rechtterkant van je muispijl. En helemaal onderaan zie " eigenschappen " daar klik je op.

6) zo ergens in het midden zie je staan " schijf opruiming " daar klik je op , en nu kan je alle rommel die niet meer nodig is op de pc gaan verwijderen zoals je vuinisbak , tijdelijke bestanden enz. Mer deze handelijk kan je echt niks verkeerd doen en dus géén enkele schade aan je computer (laptop) enz aanbrengen. Je zorgt allemaal maar dat de sneleheid van de processor vlotter gaat en dat lucht op want anders gaan die zweten maw afzien.

Nog een andere tip :

Zet je antivirus scanner tijdelijk heel even uit voor dat je VRT of VTM gaat kijken , soms kan dit wel eens een probleem vormen ivm snelheid. Zet de antivirus scanner nadien wel terug aan. NIET VERGETEN !

Naamloos.png

 

 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Hallo Herman,

Dankjewel voor je uitleg. De snelheid, hé... dat zou kunnen. Raar genoeg gaan al mijn video's en streamingdiensten op dezelfde snelheid, en alleen VRT heeft de hik. De anderen hebben geen probleem... ik heb ook Amazon Prime staan en BBC en nog een Aziatische streamer.  Nooit een probleem, alleen VRT. Dus mijn processor kan het wel aan, anders zouden al mijn streamers raar doen, niet alleen VRT, hé? Maar toch ga ik daar eens aan sleutelen. 

Er moet hoedanook iets op gevonden worden, want dat ophouden - doorgaan - ophouden - doorgaan is om gek te worden.

Als het lukt laat ik het weten! Het kan altijd van pas komen voor iemand anders.

tussen haakjes, mijn "brouwer" (😂) is Google Chrome. Schol 🍺

 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Hoi Herman58!

Hier ben ik terug... Ik heb al de snelheden geprobeerd, maar dat haalt niks uit. Je hebt de keuze tussen x 0,50, x 0,75, Normaal, x 1,50 en x 2. De eerste geeft geen onderbrekingen, maar is zooooo traaaaaaag dat het nog erger is dan de hik. De tweede geeft al korte onderbrekingen, maar is ook veel te traag; en de snelheid "Normaal" heeft een goede snelheid maar laaaange onderbrekingen. De twee laatste heb ik niet eens geprobeerd, ik neem aan dat dat stomme film-snelheid zal zijn met ellenlange onderbrekingen. 

Dat is dus geen oplossing, het zou natuurlijk veel te gemakkelijk geweest zijn.

Ik snap nog altijd niet waarom dat alleen bij VRT zo is, en niet bij RTBF of VTM.

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Ik heb VRTMax eens getest voor U, en ik moet zeggen dat dit goed werkt met de standaard instellingen, prima beeld en geluid.

Op een iMac met Safari. Ik betwijfel ten zeerste dat het probleem dat je hebt bij Telenet zou te vinden zijn.

Werkt de Telenet TV App (of YeloTV afhankelijk of je een TV Box of digicorder hebt) zoals het hoort?

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Voor zover ik weet wel, ik zou het niet weten. Ik heb een TV box, maar hoe heeft dat te maken met internet?

(sorry als dat een domme vraag is). Ik ben jaloers op jou dat het bij jou goed werkt. Bij mij werkt alles prima, behalve VRTMax.

Mysterie mysterie 🤔

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Als je een TV Box hebt, kan je op de PC gebruik maken van Telenet TV in je browser. https://www.telenet.tv/nl/home

Werkt deze site zoals het hoort, zit het probleem bij VRTMax. En daar heeft Telenet niets mee te maken. Mysteries bestaan niet.

Ik ga ervan van uit dat je met Windows werkt? Kan je even melden welke versie dat je draait?

 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Windows 10. 

Ik heb ook nooit beweerd dat het aan Telenet lag; ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik dacht gewoon, dat in dit forum misschien mensen zouden rondhangen die iets van dergelijke verschijnselen afweten en hun two cents worth zouden kunnen geven.

Ik ga eens kijken of het verbetert als ik doe wat jij zegt. 

Bedankt

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

hello, I'm back

Heb op de Yelo naar "Thuis" gekeken.

Het is een beetje anders dan op VRTMax, maar ook niet perfect. 

In de plaats van een eeuwigheid stilstand (tot de klank de beelden heeft ingehaald- of is het omgekeerd?), ziet het met van die lamelle-zonneschermen heeft zitten spelen, donker/licht. En daarna gaat het weer verder, tot de volgende aanpassing: seconde stilstand, donker/licht, weer verder. Enzovoort. 

Wat het ook is, het is en blijft bizar. Maar het is wel beter te volgen dan die processie van Echternach op VRTMax.

Ik vraag me nog altijd af waarom het op mijn pc gebeurt en niet op andere pc's; maar behalve het woord van Danyro weet ik dat feitelijk niet.

Hoe kan ik dat te weten komen? Iemand een suggestie? Zou het aan mijn pc liggen?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Kijk eens of de pc nog updates in wacht staan , doe eens een test op je telefoon

kijk kabels na je weet maar nooit zet firewall eens uit

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Mijn tekst is een beetje in stukken gehakt geraakt, zie ik, en het is te laat om te verbeteren. 

Het probleem is alsof de beelden altijd een stukje trager gaan dan het geluid, en de klank van tijd tot tijd wordt stopgezet totdat de beelden het hebben ingehaald.

Bij Max is dat een hele lange tijd, en bij Yelo is dat korter, een seconde maar, maar daar gaat bij elke aanpassing "het licht uit": dus in plaats van een poos stilstand heb je daar een seconde donker. Ik vergeleek het met het effect, alsof iemand een lamellengordijn even dicht en dan weer opentrekt.  Dan weer licht, dan weer donker.

Kortom, het is nergens normaal.

Ik heb geen firewall, en er staan ook geen updates in de wacht. Ik kijk nooit op telefoon, ik heb geen internet op mijn gsm. Dat kan ik niet vergelijken.

Aan de kabels mankeert er niks; ik heb maar één kabel, tenzij je de elektriciteitssnoeren meetelt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

@Manga kan liggen aan de videokaart, heb je dit sinds kort of al langere tijd, ik heb weet dat er met de laatste update van windows een probleem is met geluidskaarten dat opeens weg zijn of niet goed meer werken, 

probeer eens te zoeken welke grafische kaart er in zit en van uw geluidskaart ook en probeer ze via de firma van die kaarten een driver update te vinden voor je windows 10 versie, dit kan soms de oplossing zijn. (gebeurt sinds de laatste weken dat dit moet gedaan worden).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

O, zo! Dat is een optie die ik nog niet gehoord heb.

Voor zover ik weet is dat gedoe met die hik al een flinke poos bezig, ik weet niet zeker vanaf wanneer, maar in elk geval véél langer dan sedert de laatste update.  Ik heb al een heleboel updates gehad sinstdien.

Van de  grafische capaciteiten van mijn pc weet ik niks dan wat erop staat: "Radeon R5 graphics".  Geluidskaart heb ik geen idee van. Al wat in mijn pc zit zat eral in toen ik 'm kocht, en dat was in de Eldi, dus dat is vast de firma niet die 'm gemaakt heeft. 

Moet ik even een IT-freak zien te vinden om me te vertellen hoe ik dat aan de weet moet komen.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Kan je eens gaan kijken in apparaatbeheer 

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/apparaatbeheer-openen-a7f2db46-faaf-24f0-8b7b-9e4a6032fc...

dan beeldschermadapters

dan stuurprogramma

dan stuurprogramma bijwerken

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/stuurprogramma-s-handmatig-bijwerken-in-windows-ec62f46c...

Kan zijn dat dit help kan zijn dat er een defect is aan de kaart ,  vervangen wordt moeilijk omdat ze nu op moederbord worden vast gezet niet verwijderbaar

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Merci, dat ga ik allemaal eens bekijken.

Dit alles natuurlijk in het geval, dat dit probleem aan mijn pc ligt! 

Want als er iets aan mijn pc was, zouden dan niet àlle streamingdiensten dezelfde hik hebben, inplaats van alleen VRT?

0 Likes