Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Ik wil wel beginnen met: hebben jullie dat nu ook? Maar ik weet niet of iemand anders het ook kàn hebben. Dus geef ik wat uitleg.

Sedert ik de voordelen van streaming leerde kennen, kijk ik voornamelijk tv op m'n pc, zoals heel veel mensen. Het is enorm makkelijk. Ik herinner me nog de tijd dat ik moest rennen en vliegen om op tijd thuis te zijn voor de aflevering van Star Trek of iets anders.

Maar als ik naar VRT kijk, moet ik in een speciale modus kijken: na elke 10 seconden houdt het ±5 seconden op, gaat dan weer 10 seconden of wat meer verder, houdt dan weer 5 seconden op, of wat langer, ... enzovoort. Je raakt eraan gewend, maar bij sommige dingen is het ontzettend irritant, bijvoorbeeld bij muziek, of bij een film waar een actie om de zoveel seconden "bevriest". Sommige keren duren de frozen moments zo lang dat een verhaal gewoon niet meer te volgen is.

Ik dacht tot voor een poos dat dat overal zo was: op YouTube gaat het ook wel soms zo. Maar algauw ga je op onderzoek, en je merkt dat bij Auvio (de streamingdienst van de RTBF) alles vlotjes en soepel blijft doorlopen. En die gebruiken nochtans precies dezelfde technologie als VRT, ze zitten zelfs in hetzelfde gebouw. En bij de VTM hebben ze ook geen last van de hik.

Dus begin ik me vragen te stellen. Hoe komt dat? En zou iedereen die naar de VRTMax (zo heet het) kijkt dat nu ook hebben? En indien niet, waarom niet? Waarom alleen VRT? 

Kan er iemand daar iets zinnigs over vertellen?

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: VRT heeft de hik

0 Likes
16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

@Manga Heeft ook te zien in welke stream kwaliteit de streams zijn van de bekeken dingen, welke codec ze gebruiken en of de snelheid dat er Max kan op het toestel genoeg is voor bepaalde streams.

en of er genoeg buffer is per stream.

is de pc via utp internet kabel aangesloten of via WiFi, weet niet meer of dit gemeld is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

VRT heeft de hik op Telenet TV-box

Via utp.

Het is inderdaad afhankelijk van de programma's; het journaal is heel erg, en series van de VRT zélf, zoals "Thuis" ook. De afleveringen van de series uit het buitenland zoals Touch of Frost en Detective Morse en The Brokenwoord mysteries zijn okee, en de films ook.

Sportwedstrijden en De Zevende Dag en zo zijn ook heel erg. De sporten die VRT bijna nooit geeft en RTB wel, zoals kunstschaatsen of gymnastics, die bekijk ik op RTBF Auvio en daar gaat alles prima.

Amazon Prime, BBC stream, VTM en andere streamingdiensten gaan allemaal perfect.

En allemaal op dezelfde computer, dus waarom gaat het voor sommige goed en voor andere niet? Als mijn computer iets mankeerde, zou àlles toch fout gaan?

0 Likes