Vistron VDR 210 of Quantis QE 317 ?
Ben op zoek naar een vervanging voor de FM radio die van de kabel is verdwenen...
Ik dacht eerst aan DAB+ maar dat is blijkbaar enkel voor antenne geschikt, en toen vond ik dat een DVB-C tuner is wat ik zocht.
Op de site van telenet las ik een paar tegenstrijdigheden :
1. dat de Vistron VDR210 over 39 zenders en elders over een 40-tal zenders beschikt
2. dat de zendernummering behouden zou blijven
Nu zit ik met een TVBox en de radiozenders hebben daar geen nummering meer dus wat bedoelen ze dan met het behouden van de zendernummering ? Lijkt me vreemd
Ik kwam ook een duurder model tegen (de Quantis QE 317) en daarvan las ik dit op totaaltv.nl :
"Wie goed zoekt, kan de Quantis QE317 ook onder andere namen vinden. Het gaat hier namelijk om een zogenaamd plakmerk- of OEM-product. Zo vonden wij de radio ook onder de namen Vistron VDR210 en Vistron VT855 op het internet, met een prijs die veelal lager is dan de adviesprijs van €79,95 die Quantis hanteert. Goedkoop is in dit geval echter duurkoop. De Vistron VDR210 wordt door Telenet rechtstreeks aan klanten aangeboden en heeft specifiek voor de Belgische markt gemaakte firmware. Hierdoor zijn enkele belangrijke functies niet beschikbaar als de kabelradio bij andere kabelbedrijven wordt gebruikt. Bij de Vistron VT855 gaat het om een versie die voor de Duitse markt bestemd is en waarvoor hetzelfde nadeel geldt. Het is niet mogelijk om de speciaal door Quantis gemaakte firmware in de genoemde Vistron-modellen te plaatsen. We adviseren daarom om iets meer geld uit te geven voor goede ondersteuning en de volledige functionaliteit van de Quantis QE317."
Als ik de handleidingen vergelijk dan zijn die wel identiek... !?
Nu... Die 'behouden nummering' is voor mij niet zo belangrijk.
MIJN VRAAG :
Zijn - naast de standaard Vlaamse zenders - de "StingRay" zenders ook door de VDR210 te beluisteren ? Totaal is een pak meer dan de 40 zenders waar telenet op de website over spreekt en
de box kan normaal 6000 zenders opslaan las ik in de handleiding !
Ik las namelijk dat de Quantis QE 317 ook de telenet zenders zou kunnen afspelen, en afhankelijk van de antwoorden op de 2 vragen hierboven zou ik dan eventueel opteren om toch deze iets duurdere QE 317 aan te schaffen (staat bij o.a. coolblue te koop) maar als er geen meerwaarde is dan zou ik toch voor de DVR 210 gaan...
Bedankt alvast