24748
netweters
|
152268
antwoorden
|
20687
vragen
|
Ik heb nog een oudere TV box en overweeg over te schakelen naar de recentste. Ik houd niet van kabeltjesrommel en zou via wifi willen werken. Kan de IP TV Box via de USB aansluiting van mijn TV-toestel van stroom voorzien worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Denk niet dat dit vermogen hoog genoeg is. Overigens die usb aansluiting dient op de meegeleverde usb kabel in de stekker te steken en van stroom te voorzien, je hebt dus geen extra kabel nodig. En telenet raad aan om via kabel internet te nemen voor de beste kwaliteit. Een tv box zal niet omgeruild worden voor een ip box.
Nee je dient de mee geleverde kabel te gebruiken.
Die past in mijn TV. Het is een USB aansluiting. Ik kan daar ook een externe hard drive op aansluiten. Dus waarom niet de box, dacht ik.
Jeuj! Ik vond na een zoveelste zoekpoging onderstaande info op de TN website. Aansluiten op TV voor stroom kan dus🥳
Aansluitingen & algemene data
Deze box ondersteunt alleen een HDMI-aansluiting. USB 2.0 Type B micro voor stroom en connectiviteit.Stroomvoer: via stopcontact in de muur of tv zelf. Stroom van de tv verlengt de opstarttijd
@patrick37 schreef:Nee je dient de mee geleverde kabel te gebruiken.
.. zegt wie? Ik zal weer eens tegendraads zijn. Waarom zegt iedereen hier nu dat het niet kan 🤔?
Een USB 2.0 poort levert 500mA (=2.5W), USB 3.0 900mA (4.5W), USB 3.1 levert 2A (= 10W).
De Telenet TV Box IP verbruikt 4-6W in operatieve modus, standby modus snelle start 3W, slimme energiestand ca 0.3W
Telenet zelf schrijft hierover:
Aansluitingen & algemene data:
Deze box ondersteunt alleen een HDMI-aansluiting. USB 2.0 Type B micro voor stroom en connectiviteit.
Stroomvoer: via stopcontact in de muur of tv zelf. Stroom van de tv verlengt de opstarttijd
Er zijn natuurlijk voor- en nadelen. Als je TV uitzet dan wordt de TV-Box ook uitgeschakeld.
@Marc9820 schreef:Een tv box zal niet omgeruild worden voor een ip box.
Je kan wel de TV Box IP als 2de decoder krijgen (huurprijs 5.27€ per maand).
Nadien zeg je de eerste decoder op en brengt die terug. Omruiling in 2 stappen 🤗.
Hoewel, Telenet is de laatste tijd wel flexibeler geworden met het uitleveren van de TV Box IP (volgens beschikbaarheid).
Neen stroom moet je met stroom stekker werken niet de tv
En de wifi moet zeer goed zijn wordt aangeraden om de kabel te gebruiken
@luc55 schreef:Neen stroom moet je met stroom stekker werken niet de tv
Waarom zegt Telenet dan dat je wel stroom kan nemen van de TV (zie voorgaande postst met link)?
Het heeft geen enkel nut om de usb in de tv te pluggen, want je spaart er geen kabel mee uit. Je moet zo wie zo de voedingsadapter gebruiken want er moet nog een tweede kabel in welke stroom nodig heeft. Dus kan je evengoed de usb er mee inpluggen.
als uw tv de stroom kan leveren, kan je dat doen. soms staat er bij de usb ' 5v max 500ma' of 1a dergelijke
als er op uw tv niet aangegeven staat welke stroom de usb kan leveren, is het aan u te bepalen of u het risico wil nemen of niet
de tv moet goed genoeg electronica hebben om de 5v te voorzien
als u deze overbelast en de tv gaat ( deels) stuk, is dat niet de fout van telenet
maar , het is niet dat het sowieso niet mogelijk is de tv als voeding te gebruiken
persoonlijk zou ik het niet in de nieuwste 4k proberen, maar in een ouder toestel of een waar aangegeven staat usb 2a oid, eerder wel
@Marc9820 schreef:Het heeft geen enkel nut om de usb in de tv te pluggen, want je spaart er geen kabel mee uit. Je moet zo wie zo de voedingsadapter gebruiken want er moet nog een tweede kabel in welke stroom nodig heeft. Dus kan je evengoed de usb er mee inpluggen.
Daar gaat heel deze dsicussie toch om, dat je de voedingsadapter niet gebruikt, maar stroom neemt achter de TV
Op die manier heb ik altijd mijn (oude) Chromecasts van stroom voorzien.
Het spaart geen kabel uit, wel een adapter en dus een stopcontact ... en alles kan netjes achter de TV.
@thomasdb schreef:als uw tv de stroom kan leveren, kan je dat doen.
persoonlijk zou ik het niet in de nieuwste 4k proberen, maar in een ouder toestel of een waar aangegeven staat usb 2a oid, eerder wel
Jouw TV gaat niet stuk gaan hoor, het enige wat kan gebeuren is dat de TV Box niet genoeg stroom krijgt, en dus niet zal werken.
De kans dat een nieuwe moderne TV de stroom wel kan leveren is toch veel groter dan een ouder toestel (waarvan USB beperkt zal zijn tot het minimum, namelijk 500mA (= 2.5 Watt) 😃
In deze discussie geef ik aan dat er twee kabels in de stroomadapter moeten, dus steek je de usb in je tv dan blijft er een usb aansluiting open in de adapter. Je hebt de adapter toch nodig wat je ook doet!
3 watt heeft het tv box ip nodig
Als de tv 3 watt geeft zal het gaan nog niet geprobeerd
De voedingskabel is usb naar micro usb
Zie foto's