|
26.318
netweters
|
163.666
antwoorden
|
|
21.981
vragen
|
Mijn marantz versterker start in een kast achter een deur en is via een hdmi kabel verbonden met de tv-box. Van daaruit gaat er een hdmi-kabel naar de Samsung-tv. Tot voor kort kon ik het volume van de marantz regelen met mijn afstandsbediening van de tv-box met de deur gesloten maat nu lukt dat niet meer. Nu moet ik de deur openen zodat de IR van de afstandsbediening verbinding maakt. Hoe komt het dat de hdmi-cec niet meer werkt?
De waarom weet ik niet maar misschien kan je dezelfde instellingen gebruiken als ik.
Ik heb op m’n TV-box “Regel je geluid” op de TV ingesteld.
De afstandsbediening van de TV-box stuurt dan de TV aan via IR en de TV past op z’n beurt via CEC de versterker aan.
Normaal gezien verbind je HDMI ARC van je TV met MONITOR ARC (HDMI OUT) op je Marantz en zet je HDMI Control op ON. De TV box verbind je met een vrije HDMI op je Marantz.
BTW die Marantz in een kast achter een deur? Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de warmteafvoer.
@sb schreef:Normaal gezien verbind je HDMI ARC van je TV met MONITOR ARC (HDMI OUT) op je Marantz (…) De TV box verbind je met een vrije HDMI op je Marantz.
Dat is, als ik het goed lees, exact de opstelling die hij heeft.
De TV-box aansluiten aan de TV is overigens ook perfect normaal. (e)ARC bestaat niet voor niks.
@sb schreef:BTW die Marantz in een kast achter een deur? Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de warmteafvoer.
Die kast kan perfect achteraan open zijn voor verluchting, er zijn genoeg tv meubels die gemaakt zijn om vooraan afgesloten te worden om de toestellen te verbergen.
Dat lees je verkeerd, volgens mij:
Mijn marantz versterker start in een kast achter een deur en is via een hdmi kabel verbonden met de tv-box. Van daaruit gaat er een hdmi-kabel naar de Samsung-tv.
Marantz > tv-box > Samsung TV
ipv
TV > Marantz > tv-box
Enfin, OP moet maar duidelijkheid scheppen aan hoe alles exact verbonden is.
@sb schreef:
Marantz > tv-box > Samsung TV
Dat is natuurlijk onmogelijk want de TV-box heeft maar 1 HDMI poort. Tenzij het aangesloten is met een optische kabel, wat ook perfect mogelijk is, maar dan heeft dit niets met HDMI CEC te maken…
Ik heb dat geprobeerd en dat werkt inderdaad. Hartelijk bedankt.