Beantwoorden
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

Telenet heeft mij een maand Streamz cadeau gedaan. Dat heb ik blij geaccepteerd. Dus ik heb Streamz via Telenet (en niet via streamz of vtm of... wat ik hier wel lees als een mogelijk probleem met de TV box).

Via de Streamz app op mijn telefoon zie ik echter een veel groter aanbod dan via de TV box. Zoeken in de Streamz app op de TV box werkt ook niet goed (dan zoekt hij ook de hele TV-gids door).

En de menu-optie "mijn series" die er in de app op de telefoon en in de app op de Chromecast wel gewoon is, ontbreekt ook.

Is dit op te lossen?

En is het nu zo moeilijk om een app te bouwen die op telefoon, chromecast en TV-box gewoon een zelfde experience biedt? Het gaat hier nota bene om aanbod van Telenet zelf. Netflix kan het ook!

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Waarom is de Streamz app op de TVbox zo slecht 

10 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

Het probleem dat je ondervindt is dat er eigenlijk geen echte Streamz app is op de TV-box; je zit gewoon in het Streaming aanbod van Telenet te kiijken.

Aangezien alles "geintegreerd" is zoekt de zoekfunctie inderdaad niet enkel in Streamz maar ook in TV, Streaming (Films & Series op aanvraag), Disney+ & Amazon Prime. Je zou echter wel alle series moeten kunnen terugvinden die je via de Streamz app hebt.

De TV-box heeft inderdaad geen "Mijn series" maar wel de kijklijst (ook weer niet enkel voor Streamz) die je kan terugvinden in het Home-menu van de TV-box. Er is eigenlijk geen link tussen het Telenet TV-platform en de Streamz-app. Daardoor is er geen gemeenschappelijke lijst en wordt ook je kijkgeschiedenis niet gescynchroniseerd.

Als Telenet klant kan je in principe ook kijken via de VTM GO app of de Streamz app op je TV (indien ondersteunt) als je dat liever gebruikt.



  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

ik heb nog ene oude TV in de living..

Ik heb de Chromecast er vorig jaar juist uit getrokken en in een tweede TV gestoken, omdat ik alle apps (Netflix, VTM go, vrtmax, disney+) mooi via de TV-box kon kijken...

Maar dat werkt dus goed met alle 3rd party streaming apps, maar niet met Streamz van Telenet zelf 😞

 

Maar ik zie ook niet het zelfde aanbod. Niet bij alfabetisch browsen op alle series.

En ook niet bij zoeken. Dan krijg ik enkel resultaten van Youtube met als hootepunt de titel "Trailer nieuwe Streamz serie..."...

 

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

Is het dan 1 specifieke serie die je niet kan terugvinden (wil je eventueel delen de welke?) of echt een hele boel? Je kan altijd eens je TV-box herstarten, als dat niet helpt dan contacteer je best Telenet om dit eens te laten nakijken.

Een A-Z lijst kan ik trouwens niet meteen terugvinden op mijn TV-box.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

Deze app's worden aangepast aan de de tv box om vlot te laten draaien

Zaken die overbodig zijn worden weg gelaten

Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

"Evilside" kan ik niet terugvinden.

Maar voor het gevoel is er minder aanbod bij het simpelweg browsen door de series.

En True Detective: Night Country heb ik uiteindelijk gevonden, maar dat was een hele zoektocht langs allerlei seizoenen, tv zenders etc.

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

True Detective: Night Country kan ik toch heel gemakkelijk terugvinden via zoeken. Staat slechts 2x in de resultaten; 1x voor BeTV (franstalig en aangeduid met Op tv) en 1x voor Streamz (aangeduid met streaming) Ook in de misdaad categorie van Streamz had ik deze redelijk snel gevonden

Evilside staat er inderdaad niet op; in dat geval contacteer je Telenet en dan wordt dat zo snel mogelijk rechtgezet. Ik tag even @Moderator zodat ze dit ook kunnen flaggen. Zoals ik al zei, helaas zijn Streamz en Telenet niet rechtstreeks aan elkaar verbonden waardoor dit soort fouten wel kunnen optreden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

Net vandaag lanceert Telenet een dedicated Streamz app voor de TV Box 😎

IMG_1671.jpeg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

zo heb ik het graag, bedrijven die luisteren naar hun klanten 🙂

ik zal eens kijken of dat het probleem verhelpt..

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?


@WG94  schreef:

True Detective: Night Country kan ik toch heel gemakkelijk terugvinden via zoeken. Staat slechts 2x in de resultaten; 1x voor BeTV (franstalig en aangeduid met Op tv) en 1x voor Streamz (aangeduid met streaming) Ook in de misdaad categorie van Streamz had ik deze redelijk snel gevonden

Evilside staat er inderdaad niet op; in dat geval contacteer je Telenet en dan wordt dat zo snel mogelijk rechtgezet. Ik tag even @Moderator zodat ze dit ook kunnen flaggen. Zoals ik al zei, helaas zijn Streamz en Telenet niet rechtstreeks aan elkaar verbonden waardoor dit soort fouten wel kunnen optreden.


Bedankt om dit te melden. Net even getest en merk hetzelfde op. We hebben het doorgegeven zodat dit nagekeken kan worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom is de Streamz-ervaring op de TV-box zo slecht?

je hebt gelijk. maar initieel zocht ik dus op true detective. toen kwamen er nog meer resultaten bij...

en vreemd genoeg krijg je dan een entry voor de eerste 3 seizoenen. en het 4e seizoen: night country is een ander resultaat..als je na aflevering 3 weet hoe je het moet terugvinden, dan lukt het inderdaad wel. 🙂