Beantwoorden
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Hallo

Ik bezit sinds kort de tv box..laatste versie.  Nu valt het mij op dat ik in de resolutie stand automatisch slechtere beeldkwaliteit heb dan bv 1080i. Wanneer ik nu de resolutie om 1080i zet dan veranderd na een tijd dat terug naar automatisch? Is dit normaal dat die instelling zomaar terug veranderd ? Alle tips zijn welkom..alvast bedankt 

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Tv box resolutie

Tags (1)
0 Likes
51 reacties
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Veranderd wel .. snap niet waarom want op automatisch heb ik echt zeer slechte beeldkwaliteit 

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

De upscaling verslecht hier de kwaliteit.

Goede beeldkwaliteit hoeft geen upscaling

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Raar dat jij om automatisch betere beeldkwaliteit hebt terwijl we blijkbaar dezelfde tv hebben.

Mij stoort het vooral dat de instellingen van de resolutie van zelf veranderen 

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Ik gebruik hier al vele antwoorden gezien maar geen enkele verklaard waarom de tv box de resolutie altijd terug zet om automatisch..zeer frustrerend. Heb gebeld naar een Telenet service center en daar verteld men mij dat dit normaal is ???? Waarom dan de keuze uit verschillende resoluties

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

De HDMI kabel die ik in mijn doos vond lijkt meer op een goedkope HDMI kabels van Aldi ..made in China is het enige wat er opstaat en de beeldkwaliteit is slechter dan met mijn 4k gecertificeerde ULTRA HDMI kabels mer ARC  ..

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?


@Thailand  schreef:

De HDMI kabel die ik in mijn doos vond lijkt meer op een goedkope HDMI kabels van Aldi ..made in China is het enige wat er opstaat en de beeldkwaliteit is slechter dan met mijn 4k gecertificeerde ULTRA HDMI kabels mer ARC  ..


Heb je getest of de resolutie terug op automatisch springt met de kabel die bij de TV-box was? (dit is trouwens een heel degelijke kabel maar ja het is van Telenet dus het is brol)

Is jouw "4k gecertificeerde ULTRA HDMI kabel"🙄 2.0?

Wil je het probleem oplossen? Ik heb de indruk van niet!

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Mijn kabel is certified 2.2.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

@Thailand je signaal gaat via uw versterker die ook al upscaling doet. Dus je tv box en dan je Yamaha en dan naar je tv.... Misschien moet je daar naar kijken. Probeer eens je hmdi kabel van je tv box direct naar je tv te verbinden ipv eerst via uw versterker te gaan. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Ook je versterker moet HDCP 2.2 compatibel zijn, upscaling of niet. Upscaling kan je trouwens uitzetten op de meeste versterkers.

Ik herinner me nu dat ik, buiten mijn oude HDMI kabels, ook mijn Onkyo versterker heb buiten gesmeten destijds, in ruil voor een HDCP compatibele Denon.

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4K-instelling-op-TV-box-niet-zichtbaar/t...

en

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Resolutie-instellen-op-TV-Box-4K-1080p-a...reply van 28-11-2020 12:19

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Heel de nacht tv box laten opstaan en de instellingen van de resolutie was niet veranderd   .gisteren op 1080i deze morgen 1080i

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

@Thailand dus je zet normaal gezien je box volledig zonder stroom? Of gewoon af? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Gewoon af . 

Ik heb vandaag op aanraden van telenet de tv box omgeruild.  Ik heb in het telenet center het probleem uitgelegd en de man zei dat het normaal is dat telkens word teruggeschroefd naar automatisch. Normaal zou op de automatisch stznd de box zelf de kwaliteit kiezen die het best is . Dat werkt wel voor Youtube en Netflix maar niet bij live tv 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

@Thailand hier bij mij blijft de beeldinstellingen staan zoals ingesteld, er veranderd niks, heb de Tv box V2.

vrees dat het soms ligt aan de tv en tv box dat niet goed met elkaar communiceren en direct op automatisch gaan.

beeldkwaliteit hangt ook af van tv tot tv en de scherpte van de persoon van z'n ogen,

je moet eens verschillende tv boxen en zelfde kabel en verschillende tv's naast elkaar zetten en kijken, je zal als je scherpe ogen hebt verschil zien op elke tv.

de meeste HD zenders bij telenet zijn 1080i, afhankelijk van de tv zet je dit het beste op deze resolutie of automatisch.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

Ik heb vandaag technische support via telefoon gehad.De technieker vertelde mij dat het normaal is dat de tv box naar automatisch springt. Er zijn vele vragen over dit voorval bij hun klantendienst   wat voor nut hebben de instel mogelijkheden.. niets want de tv in combinatie met de tv box regelen alles zelf . Hij beweerde ook dat wanneer men een 4k tv heeft dat het onmogelijk is dat de instellingen op iets anders dan automatisch staan .Als men een tv heeft die max 1080 o dersteund blijft het op 1080..anders onmogelijk..dan is er iets fout .Welke tv kijker zet zij  tv box trouwens om 576i.. niemand.  Ik blijf erbij de beeldkwaliteit van de tv box is veel slechter dan met de digicorder zelfs op 1080i. Ik ga terug naar de digicorder tot dit goed werkt. De technieker vroeg ook wat ik vond van de tv box . Voor mij is de bediening en de menu goed alleen slecht beeld dat constant veranderd. Er zijn er hier die beweren dat ze op automatisch perfect beeld hebben.. goed voor hen . Bij mij is het precies of ik naar VHS kijk . 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom wijzigt de resolutie-instelling uit zichzelf?

@Thailand 

Ik heb een Samsung Qled met FALD (Local Dimming).

Out of the box is die zijn beeld ook om te janken.

Dit zijn mijn TV-instellingen met TV-box op automatisch (= 4K).

Zie "Mijn voorkeur". Met deze instellingen heb ik een fantastisch beeld.

Je ziet dat ik daar mijn tijd ingestoken heb!

TIP: schrijf je oude instellingen op voor je deze veranderd zodat je nog terug kan!

Instellingen.JPG