25.077
netweters
|
154.423
antwoorden
|
20.929
vragen
|
Mijn ouders hebben momenteel een digibox aangesloten op een TV.
Ze hebben een brief ontvangen waarbij ze gratis kunnen wisselen naar een TV-BOX, echter vrezen ze voor de comptabiliteit met hun TV.
Wat gebeurt er als ze niet wisselen?
Daarnaast hebben ze ook nog 2 TV's met CI+ modules.
Blijven deze modules nog werken als ze zouden wisselen naar een TV box?
Alvast bedankt!
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wat als je digicorder niet ruilt voor een digibox?
Heb ik dan iets anders beweerd? Mijn grootvader is 98 geworden; ik weet dat het korte termijn geheugen het dan al eens laat afweten. Vandaag dat papier als visueel hulpmiddel.
@Hougie schreef:enfin, wat nu dus he, hebben nog steeds de HD digicorder
Breng de Telenet TV-box terug naar de Telenet-winkel en maak duidelijk dat je dit toestel maar niets vindt. Neem meteen ook je Digicorder mee om die opnieuw te laten activeren.
Voor die afstandbediening heb ik een oplossing
Je moet wel de oude tv box vragen niet de nieuw ip tv box
Het is zeer simpel je stelt zelf in wat je moet via de originele afstandsbediening
De rest stel je niet in kan hij ook niets verkeerd doen
Doe alleen volume en zenders +- dan is dat meer stel je niet in
@EvertB schreef:Mijn ouders hebben momenteel een digibox aangesloten op een TV.
Ze hebben een brief ontvangen waarbij ze gratis kunnen wisselen naar een TV-BOX, echter vrezen ze voor de comptabiliteit met hun TV.Wat gebeurt er als ze niet wisselen?
Daarnaast hebben ze ook nog 2 TV's met CI+ modules.
Blijven deze modules nog werken als ze zouden wisselen naar een TV box?Alvast bedankt!
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Wat als je digicorder niet ruilt voor een digibox?
@EvertB als u ouders dat ok vinden dat het zenderaanbod steeds kleiner zal worden en je toch nog evenveel zal betalen zal je idd nog kunnen kijken tot 2030.
Want dat vergeet @Suzy er wel fijntjes bij te zeggen. 😁
De TV-box werkt prima samen met een CI+ module in je zelfde abonnement dus dat zal geen probleem zijn, behalve het zenderaanbod dat bij CI+ steeds kleiner en kleiner zal worden. 🙂
Zolang de mensen hun vertrouwde zender kunnen zien zullen ze het houden
En de zenders met de meeste kijkers zullen zeker en vast het langste blijven uitzenden op alle systemen
En dat zal langer zijn dan 2030
@luc55 waar haal je dit weer e 🙄
Stop hier eens met fake news te verkondigen aub...
Bedankt Kevin!
Gaan we morgen ook zo doen!
Wat een goede tip!
Maar we brengen morgen de IPTV box terug, hebben gebeld en de situatie uitgelegd en hij blijft voorlopig verder kijken met digicorder!
Niet te min, bedankt voor de tip!
Beste
Fijn dat jou moeder het super fijn vond!
Helaas is ons vader niet thuis in al die zaken, zelfs met afbeeldingen, tekst en uitleg! 75 of 90 is ook nog wel een groot verschil...
Niks voor hem...heeft hem morgen platte band met de fiets, maakt hij dit zelf, is er iets stuk, repareert hij dat... maw, hij heeft altijd met zijn handen gewerkt en is totaal niet thuis in de digitale wereld. Hij gebruikt ook geen terugkijk tv, tv gids, playsports ect...heeft ook geen smartphone, computer, tablet... hij heeft vaste telefoon en een ouderlingen gsm.
En soms maak ik mij de bedenking, hoe zou ik reageren als ik 90 ben en de wereld zie veranderen en je niet mee bent?
Maar ik snap dat men vooruit wil bij Telenet en heb daar alle begrip voor!
Gisteren gebeld met klantendienst en had een zeer lieve medewerker aan de lijn die het verhaal helemaal begreep.... IPTVbox gaat terug en hij blijft verder via de digicorder kijken (zolang dit allemaal kan)
Idd!
Die is geboren in 1935 he.... wat heeft die al niet meegemaakt aan technologische/digitale veranderingen...
En dan zeg ik, chapau vader dat ge uiteindelijk uwe plan weet te trekken (mits kleine hulp van mij en mijn broer) maar woont nog zelfstandig, poetst, kookt, gaat dagelijks fietsen maar kan dus niet overweg met het digitale luik of veranderingen in die genre...
@Hougie schreef:Wat een goede tip!
Maar we brengen morgen de IPTV box terug, hebben gebeld en de situatie uitgelegd en hij blijft voorlopig verder kijken met digicorder!
Niet te min, bedankt voor de tip!
@Hougie succes als ze die achterhaalde en verouderde digicorder nog gaan willen activeren, veel geluk! 😁
En geloof vooral niet te veel wat luc55 zegt want hij heeft een zeer grote fantasie 😉
Dag Peter
Wat voor jou een achterhaalde en verouderde digicorder is, is voor mij vader een kijk op de wereld!
Ik heb gebeld gehad met Telenet, komt allemaal in orde!
@Hougie tja uitstel van executie, wat ga je dan in 2030 doen? 😉
Dat zien we dan weer wel en hopen dat hij 95 jaar oud mag worden!
Nog een fijne dag gewenst, Peter!
Toch triestig dat beetje gebrek aan een beetje empathie van sommigen.
Er zijn plannen en er is de uitvoering van de plannen. Er is ook de politiek die bepaalde beslissingen neemt.
Hoe het kijkgedrag gaat geëvolueerd zijn tegen 2030 is enkel correct te weten met een zeer uitzonderlijk goede kristallen bol.
Als genoeg klanten blijven vasthouden aan het dvb-c signaal (tv en radio), en dat dit zich beperkt tot hoofzakelijk een beperkt aantal zenders, kan het best mogelijk zijn dat de dvb-c broadcast via één of twee muxen efficiënter is dan alles te streamen.