24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Beste,
Hopelijk kunnen jullie mij hier helpen
Sinds kort heb ik hier 2 nieuwe digicorders, die nog in de testfase zitten.
Deze beneden geen enkel probleem maar op deze boven heb ik enkel geluid en geen beeld.
Als ik dan de digicorder afleg langs achter of ik haal de hdmi kabel er eens uit en stop hem terug werkt het wel tot ik de tv terug afleg dan zijn we weer terug af.
Het ligt niet aan de digicorder of aan de hdmi kabel het enige wat rest is mijn tv (Samsung le37r81b)
Iemand een idee?
Alvast bedankt om mee te denken
Dat is al een oudere TV. Op zich is dit geen probleem.
Ik denk dat de resolutie op de TV-box niet goed (te hoog) ingesteld is.
(Instellingen, beeld en geluid)
Deze mag (voor bij deze TV ) niet hoger zijn dan 720P.
Dus niet op Automatisch, 4K, 1080P of 1080i.
HDMI versie kan ook nog het probleem zijn, de telenet box heeft een hogere HDMI versie dan de tv en de beveiliging voor tv beelden is kritischer waardoor het beeld doorgeven word gestopt tot je de HDMI kabel terug insteekt en er een connectie word gemaakt en de tv goedkeuring krijgt.
iets in die trant 😉
@Ex-Netweter@ schreef:
Dat is al een oudere TV. Op zich is dit geen probleem.
Ik denk dat de resolutie op de TV-box niet goed (te hoog) ingesteld is.
(Instellingen, beeld en geluid)
Deze mag (voor bij deze TV ) niet hoger zijn dan 720P.
Dus niet op Automatisch, 4K, 1080P of 1080i.
@Ex-Netweter, zou het aanpassen van de resolutie zeker eens proberen. Sluit de TV-box anders even op een ander scherm aan, zodat je dit kan aanpassen.
Reeds 2 maal contact gehad maar kunnen mij niet helpen
Ik kan de resolutie op deze tv veranderen want hoewel ik geen beeld heb komt al de rest van telenet wel door. Maar ook het veranderen van de resolutie is blijkbaar niet de oplossing
Het zal dus hoogst waarschijnlijk een probleem zijn met hdmi kabel (zoals hierboven gezegd) maar nu luidt de vraag hoe los ik dit op
@Ex-Netweter neem de handleiding van uw tv er eens bij, is de hdmi ingang wel juist en is die ingeschakeld bij de instellingen van de tv.
Jos
@Ex-Netweter@ schreef:Reeds 2 maal contact gehad maar kunnen mij niet helpen
Ik kan de resolutie op deze tv veranderen want hoewel ik geen beeld heb komt al de rest van telenet wel door. Maar ook het veranderen van de resolutie is blijkbaar niet de oplossing
Het zal dus hoogst waarschijnlijk een probleem zijn met hdmi kabel (zoals hierboven gezegd) maar nu luidt de vraag hoe los ik dit op
Een andere HDMI kabel gebruiken....
Er is toch een goede HDMI-kabel met de laatste specificaties bij elke TV-box?