Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

Heb de nieuwe tv box nu een 2 tal weken. Maar reeds 2 X bij opstarten krijg ik gewoon een zwart scherm, wel geluid maar geen beeld. Na het herstarten van de box werkt hij terug, is dit normaal ?

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

In het geval dat de TV-Box met hdmi aangesloten is aan je geluidsinstallatie en je tv eveneens met hdmi aangesloten is aan je geluidsinstallatie is het mogelijk normaal. 

Om van dat mogelijk een zeker of zeker niet, zou je meer informatie moeten geven: wat is allemaal aangesloten en hoe is allemaal aangesloten.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

Dacht dit eerst te doen via hdmi een kenwood RV-7000 aan te sluiten en dan via hdmi naar de tv. Maar nu staat hij aangesloten. TV box via hdmi naar tv rechtstreeks en dan optische kabel van tv naar receiver. De installateur had gezegd dat dit ook werkte en inderdaad dat werkt. Ik kan in mijn instellingen van de box de receiver zo terugvinden en instellen en dan het geluid van de receiver ook regelen via de afstandsbediening van de tv. Dit gebruik ik echter niet constant en ik zet hem meestal uit. Zou dit het probleem zijn ?

Tags (1)
0 Likes
smedtje1981
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

hetzelfde probleem hier,nieuwe soundbar aangesloten en soms ook zwart scherm,soms niet soms wel..

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

Dus het ligt niet aan de tv box zelf dan

 

 

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

Het apparaat tussen de TV-Box en het TV-toestel ondersteunt HDCP  waarschijnlijk niet volledig.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid


@snap1704  schreef:

Dacht dit eerst te doen via hdmi een kenwood RV-7000 aan te sluiten en dan via hdmi naar de tv. Maar nu staat hij aangesloten. TV box via hdmi naar tv rechtstreeks en dan optische kabel van tv naar receiver. De installateur had gezegd dat dit ook werkte en inderdaad dat werkt. Ik kan in mijn instellingen van de box de receiver zo terugvinden en instellen en dan het geluid van de receiver ook regelen via de afstandsbediening van de tv. Dit gebruik ik echter niet constant en ik zet hem meestal uit. Zou dit het probleem zijn ?


Ik begrijp hieruit dat er enkel een hdmi verbinding is tussen tv-box en tv en dat er enkel een optische verbinding is tussen tv en uw Kenwood. 

Als je geen beeld hebt, wat is de bron (source) van uw tv?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

@smedtje1981 

Vermeld eens wat met wat verbonden is en telkens welke verbinding.

0 Likes
smedtje1981
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

beste,

soundbar is verbonden met HDMI op tv,tv box via HDMI naar soundbar...

ook al geprobeert is soundbar via HDMI naar tv en tvbox ook via HDMI naar tv

tv is een qled 7 serie en soundbar is soundbar HW-Q80R beiden van het merk samsung

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

@smedtje1981 

 

Dus nu Soundbar - hdmi - tv      is dat de hdmi out op de soundbar en hdmi ARC op de tv?

en TV-Box  - hdmi - Soundbar   is dat hdm 1 of 2 op de soundbar?

Kies je de juiste bron op de soundbar?

 

Is er nog wat anders aangesloten op de soundbar?

Probeer vast te stellen onder welke omstandigheden je een zwart scherm krijgt en wat de bron van de tv is op dat ogenblik.  

 

 

0 Likes
smedtje1981
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Zwart scherm bij opstart TV-box: geen beeld, wel geluid

HDMI out (arc) op soundbar naar HDMI arc van tv en tv box aangesloten op HDMI 1 (2 ook al geprobeert) van soundbar,ja juiste bron,want ik hoor het geluid van de tv box,er is niets anders aangesloten op soundbar,dus maw ik zet tvbox aan,tv en soundbar springen op,ik hoor het geluid van tvbox bijv een programma,ik druk op tv theek of tvgids ofzo en ik heb beeld,ik ga terug uit het menu van tvbox dus live tv en zwart beeld..alles terug uit zetten(tv,tvbox,soundbar) en alles weer op en dan is het goe..ik heb het niet altijd voor

0 Likes