24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
sedert enkele dagen heb ik de nieuwe TV-box in huis gehaald.
Echter blijkt dat ik mijn huidige home cinema hier niet kan op aansluiten, of kan iemand even verduidelijken hoe dit wel zou kunnen?
Bij de vorige digicorder was dit nog via scart.
Zie foto voor de mogelijke aansluitingen, het gaat over volgend type Sony DAV-DZ230.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zonder de goedkeuring is het even wachten maar heb je bijvoorbeeld een HDMI of de mogelijkheid tot een optische kabel ?
ja, er is 1 HDMI maar er staat vermeld "OUT DVD only" dus die is verbonden met de TV.
Er is geen optische kabel op de home cinema, die is er wel op de TV en heb ik reeds aangesloten met de tv-box.
Verder is er nog een scart uitgang op de home cinema, zou ik daar nog iets mee kunnen doen?
@MarkLambaerts heb hier dezelfde staan, mooi systeem, maar ouderwets met enkel de Scart aansluiting optie, ik zoek ook naar een oplossing voor dat systeem om aan te sluiten.
dus ik volg mee 😉
3,5 mm
NEE, 0, 1
JA
1
JA (brons)
1
JA / JA / JA / JA
EDIT: ik zie net dat terwijl ik dit aan het opzoeken en schrijven was er reeds meerdere reacties geweest zijn. Sorry dus voor het dubbelposten...
@StefaanH enkel uitgang idd, geen ingang, dus je kan geen geluid in laten komen via HDMI, wel via Scart maar je moet dan een tv hebben die het doorstuurt via de Scart van tv naar het systeem.
dus misschien toch eens proberen om de scart aan te sluiten tussen home cinema en TV?
het geluid zou dan als volgt moeten gaan: via optische kabel van tv-box naar TV en dan via scart van TV naar home cinema.
zou dat kunnen werken?
Is een converter geen oplossing?
Ik zag bv staan;
Scart naar hdmi converter.
Scart naar composiet converter
Scart naar 3.5 mm jack converter.
Denk dat er bijna voor alles een converter is lol
Ja, dat zou kunnen werken.
Anders heb je een aparte converter nodig die het digitaal optisch geluid(SPDIF) omzet naar analoge audio (RCA - rood-witte tulpstekkers) en een verloopstukje naar SCART.
als er een converter bestaat van optische kabel naar scart, dan kan ik die rechtstreeks aansluiten tussen de tv-box en de home cinema.
moet ik eens opzoeken 😉
Er zijn nog toepassingen. Gewoon zoeken op google: van (a) naar (b) converter
@DeLLiAnO ga me daar eens moeten in verdiepen en dit eens verwezenlijken voor hier ook zodat ik dat systeem weer kan gebruiken bij naar het films kijken op de blu-ray speler.