Beantwoorden
Soraya
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

de nieuwe TV-box

Hoi iedereen!
Ik ben nieuw hier. Heb pas gisteren ontdekt dat er een tv-box bestaat en vandaag via een hulpvaardige jongedame van Telenet min of meer vernomen wat je er allemaal mee kan. 
Volgens die jongedame kan je per opname ook instellen hoe lang je wil dat je opnames blijven staan. 

Ik heb een beetje jullie vragen en antwoorden bekeken en vraag me dus af: zijn jullie de tv-box nog officieus aan het uittesten, of hebben jullie er allemaal al een gehuurd? 
Ik heb de indruk dat de opnames niet allemaal even overzichtelijk staan als in de digicorder, of vergis ik me? 
Zijn jullie er tevreden over? Minpuntjes? Zijn jullie via jullie bemerkingen de software van het toestel nog aan het (laten) verbeteren? 
Ik denk niet dat het veel nut heeft dat ik er al een aanschaf, want 1) ik moet nog series uitkijken en 2) ik heb nog een hele ouderwetse tv met een zware bak aan de achterkant. Ik minstens al 13 jaar oud... 
Ik ben heel benieuwd om via jullie te vernemen hoe het toestel evolueert voor ik er ook een huur. 

0 Likes
12 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

de nieuwe TV-box

Veel vragen: er zitten hier originele testers en andere door elkaar.

Ik huurde altijd de Tv-box, kon  mijn decoder "ruilen" zonder 35€ op te leggen en we kregen enkele maanden Play.

 

Ik zou ervoor gaan, de ergste "zwakke puntjes" zijn eruit.

 

De oude TV is geen probleem, geeft hij het op, dan kan je zelfs een monitor gebruiken, het hoeft  geen TV meer te zijn, TVbox doet alles.

De oude rakker moet wel een HDMI aansluiting hebben, want uit de TVbox komt geen coax !!!

Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

de nieuwe TV-box

Mocht je tv geen hdmi hebben is dat ook op te lossen.Er bestaan scart / hdmi omvormers.

Ik heb ook zo één gebruikt met mij dvd recorder op mijn Samsung q7 tv.Het beeld dat je krijgt gaat vergelijkbaar zijn met dat van de digirecorder.

Ik heb ook eerst hier zeer veel gelezen en dan met een bang hartje de stap gewaagd.Buiten wat problemen met stem commando's ben ik zeer tevreden.De beeldkwaliteit is echt beter (als je een recente tv hebt).

Een aantal zaken zijn anders dan bij de digirecorder maar dat went super vlug.De afstandsbediening is ook zeer goed.

De indeling van opgenomen programmas kan nog beter, maar daar zou aan gewerkt worden.

Als je niet veel opneemt kan jij met je oude tv net zo goed bij de digirecorder blijven.Je staat naast de 35 euro ook nog eens voor de aankoop van die scart / hdmi omvormer en die is ook +/- 50 euro en niet zo eenvoudig te vinden.In uw plaats zou ik eerst voor een andere tv gaan wil je ten volle van de beeldkwaliteit van de box kunnen genieten.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

de nieuwe TV-box

Misschien hét moment om je ecocheques in te cashen? Een smart tv hoeft heus niet duur te zijn. Bovendien, bij die oude tv's is er gevaar voor implosie en ik vrees dat die van jou niet beschikt over HDMI-aansluitingen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

de nieuwe TV-box

Ik heb mijn tv box na 1maand terug omgeruild voor een digicorder .reden ..traag. loopt constant vast .. slecht geluid en beeldkwaliteit . Netflix onbruikbaar en YouTube stond meer stil dan dat er bewegende beelden op kwam  . Kortom voor mij komt die er niet meer in . 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

de nieuwe TV-box

Ik ben er al bij vanaf de eerste test-ronde en ben er zeer tevreden over. Hieronder antwoorden op je vragen: 

  • Zijn jullie de tv-box nog officieus aan het uittesten, of hebben jullie er allemaal al een gehuurd?
    • De testperiode is gedaan, dus vanaf nu huren we de TV-Box zoals een Digicoder (aan dezelfde prijs). 
  • Ik heb de indruk dat de opnames niet allemaal even overzichtelijk staan als in de digicorder, of vergis ik me? 
    • Opnames zijn zeer overzichtelijk, meer info hier
  • Zijn jullie er tevreden over? Minpuntjes? Zijn jullie via jullie bemerkingen de software van het toestel nog aan het (laten) verbeteren? 
    • Alle 'bugs' (softwarefoutjes) zijn er voor 99% uit. De box is af en je merkt niet dat deze nog in een testfase zou zijn. Je merkt wel dat het een nieuw product is aangezien er constant nieuwe features (bv. profielen, ...) worden toegevoegd. Enige minpunt: meer apps kunnen downloaden (buiten YouTube & Netflix). 
  • Ik denk niet dat het veel nut heeft dat ik er al een aanschaf, want 1) ik moet nog series uitkijken en 2) ik heb nog een hele ouderwetse tv met een zware bak aan de achterkant. Ik minstens al 13 jaar oud... 
    • De TV-Box kan enkel met HDMI worden aangesloten. Indien je oude tv dit niet heeft, heeft het inderdaad geen zin de nieuwe TV-Box te nemen. Dit valt wel op te lossen met een adapter, maar als je huidige Digicorder goed werkt zou ik deze niet vervangen. 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

de nieuwe TV-box

Aanvullend op wat er al gezegd is: opnames blijven maximaal 5 jaar staan. Je kan er ook voor kiezen dat ze maximaal 60 dagen blijven staan.

 

Alle opnames staan in de cloud dus niet op het toestel zelf.

Voordeel: als je tvbox stuk is en er is een omruiling nodig ben je je opnames niet kwijt.

Nadeel: als er een panne is waardoor je geen internet hebt,kan je ook geen opnames kijken.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

de nieuwe TV-box

Ik weet niet goed waar te posten vandaar dat ik het maar hier zet. Ik heb 2 vraagjes i.v.m. de niet TV-box.

De TV-box werkt met een RF-afstandsbediening i.p.v. IR. Is er geen interferentie wanneer je meerdere boxen plaatst gezien RF ook door muren gaat.

En tot welke afstand werken de afstandsbedieningen. We hebben een TV in de veranda die met een HDMI via powerline verbonden is gezien er in de veranda geen kabel geïnstalleerd is. Die HDMI via powerline werkt via IR voor de afstandsbediening. Indien we een TV-box installeren gaat die niet meer werken en moet het RF signaal een afstand van 10 meter overbruggen en mag niet interfereren met de 2e box die ernaast staat.

Alvast bedankt.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

de nieuwe TV-box

@peteriso 

De afstandsbediening wordt bij het koppelen gekoppeld met 1 tv-box. Eens gekoppeld blijft het de afstandsbediening voor die tv-box. Geen andere.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

de nieuwe TV-box

Bedankt voor de reactie. Heb je soms een idee tot welke afstand de afstandsbediening kan gebruikt worden?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

de nieuwe TV-box

@peteriso 

Tot bijna de andere kant van de straat. Door een raam. Box geplaatst achter een hoek. Afstand +/- 15m.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

de nieuwe TV-box

Bedankt voor de moeite. Ik kan nu met een gerust hart de tv-boxen halen.

0 Likes
Soraya
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

de nieuwe TV-box

Zeker niet. Hij is al minstens 13 jaar oud.

0 Likes