|
25.827
netweters
|
160.128
antwoorden
|
|
21.568
vragen
|
Hi Iedereen,
sinds vorige week, toen ik mijn TV via de HDMI ARC aangesloten heb aan een Marantz versterker, heb ik nu volgend probleem.
De Telenet TV box voegt kennelijk automatisch de Marantz toe om met de afstandsbediening van de TV box ook de Marantz versterker te bedienen.
Tis te zeggen: als ik de TV box uitschakel ( met behulp van de rode knop op afstandsbediening Telenet TV box ) dan wordt de Marantz ook uitgeschakeld. Schakel ik de Telenet TV box in dan wordt de Marantz ook ingeschakeld.
Heel vervelend 😞 en uiteraard niet de bedoeling.
Het lijkt me niet mogelijk om die automatische koppeling of bediening in de instellingen van de tv box te wijzigen !?
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om beide toestellen afzonderlijk van elkaar, met elk hun eigen afstandsbediening, te kunnen aansturen.
Weet iemand hier toevallig raad mee ?
Alle tips zijn uiterst welkom !
Bij mij is dit ook. Niet uitsluitend via de afstandsbediening maar ook via de aan/uit knop van de TV-box zelf (mogelijk heeft jouw model TV-box dat niet). Dat is een gevolg van HDMI CEC, hoewel het bij mij in de meeste gevallen gewenst is heb ik ook wel al momenten gehad waarbij het op verkeerde momenten mijn versterker uitschakelt. (Bijvoorbeeld via een app op m'n TV iets aan het kijken, maar uitschakelen van TV-box schakelt toch m'n versterker uit)
Ik heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden buiten HDMI CEC uitschakelen, maar dan zijn er andere dingen die ook niet meer automatisch aan/uit gaan.
Daar had ik al schrik voor - maar hoe kan je dan die HDMI CEC volledig uitschakelen op de Telenet TV box ?
Ik kijk er allicht grandioos naast maar ik heb ze tot dusver niet kunnen vinden...
Op je Marantz:
Setup Menu > Video > HDMI Setup > Power Off Control
Hoe is die nu ingesteld? Er is ook een optie
HDMI Control
waarmee je kan experimenteren.
Okay, bedankt alvast!
Probeer ik morgen even.
Ook bedankt voor deze tip!
Zal ik ook morgen eens bekijken 😉