|
25.762
netweters
|
159.519
antwoorden
|
|
21.499
vragen
|
Hi
Ik en paar vrienden worden bijna om de paar maanden gecontacteerd via email of brief om onze oude digicoder en digiboxen te ruilen naar tv box
Ik ben er tegen omdat ik geen baas meer ben over m'n opnames en ook moet je constant verbonden zijn met het internet voor de TV box.
Nu kan je onbeperkte opnemen en opnames een jaar bewaren, maar wat houd Telenet tegen om die voorwaarden te veranderen en enkel mogelijk te maken door extra te betalen?
Ook zie ik regelmatig klachten over de Tv-box (geen verbinding, stoppen met afspelen) waar ik met digicorder geen last van heb.
Daarom een paar vragen want bij Telenet en Telenet winkel maken ze je van alles wijs.
Uit de brief:
"Oude decoder krijgt geen updates meer"
Sinds wanneer zal dit zijn, is er een datum?
Zie https://www.hln.be/tech/telenet-klanten-kunnen-tot-eind-2026-tv-blijven-kijken-zonder-internetabonne...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17/telenet-tv-zonder-internet/
"12 maand gratis huur"
Wil zeggen dat ik minder zal betalen voor je One-more abonnement want nu zit de huur van m'n Digicorder erin.
Op factuur staat geen bedrag, maar vroeger wel en dacht dat het 6 of 8 euro BTW inclusief was per maand.
Dus je krijgt volgens mij geen jaar gratis want je betaalt 11,26 euro per maand voor tv box wat dubbel is van oude digicorder.
Ik lees dat je 2de tv-box helft bedraagt van 11,26 per maand, dus voor 2 tv boxen (living + keuken) betaal ik 16,89 euro inclusief BTW per maand.
Vriend kreeg deze promo via een brief, kunnen alle Telenet klanten van deze promo genieten die geen brief hebben gekregen of niet meer hebben?
“Heb je meerdere decoder, dan ruilen die gratis om.”
Dus ook aangekochte digicorder en digiboxen of enkel gehuurde toestellen?
Indien ook aangekochte, krijgen we ook jaar lang gratis huur tv-box in de plaats voor die aangekochte toestellen?
Wat met de opnames op gehuurde digicorders, kan ik deze nog ergens bekijken na de omruiling.
Indien aangekocht digicorder niet worden geruild, kan ik nog de opnames erop bekijken (opnemen zal natuurlijk niet meer lukken).
"Indien je oude decoder niet vervangt, verlies je toegang tot bepaalde functies zoals terugkijk TV en de Telenet TV app."
Wanneer verlies je als digicorder gebruiker die functies, is er een datum?
Wat heeft de Telenet TV app te maken dat je nog de oude digicorder gebruikt, het voelt aan als een mes op de keel om toch te veranderen naar TV-box.
Opgenomen programma's blijven een jaar beschikbaar of is het minder.
Indien ik toch moet veranderen, dacht ik om TV-box te nemen in de living waar nu gehuurde digi-corder staat.
In de keuken zou ik kijken voor een Android mediaspeler waar ik Telenet TV app op zet.
Dit zal goedkoper zijn op de lange duur dan 2 TV-boxen te huren.
Iemand ervaring met gebruik van een Android mediaspeler en Telenet TV app.
Ik weet dat je kan casten van smartphone of tablet, maar mediaspeler en een echte afstandsbediening is handiger voor de oudere mensen.
Ik heb dit bij een oudere ersoon als ingesteld omdat hij toch Play Sports kan kijken en toch oude digicorder ook kan geebruiken.
Enigste voordelen van die TV-box is kleiner formaat en lager stroom verbruik.
Ook kan coax kabel van tussen de muuraansluiting en de decoder.
Ikzelf heb maar de standaard zenders en neem niet zoveel op.
Negatieve aan die Tv-box is dat je enkel kan huren en dus Telenet om de x tijd de huur kan verhogen.
Ook opnemen is nu zonder limiet in aantal opnames en dacht 1 jaar beschikbaar.
Ook hier kan Telenet die voorwaarden veranderen ten nadelen van de klant.
En als laatste kan je maar TV kijken of opnames als je online bent, bij een internet probleem heb je geen TV.
Nu wel met mijn oude digicorder.
Als laatste vraag, zijn er verschillende modellen Telenet TV-boxen of 1 model beschikbaar.
Mvg
Dimitri
@Ragdd binnen dit en 5 jaar moet je sowieso omschakelen naar de tv box omdat de digicorder niet meer zal werken omdat alles dan gestrest wordt.
een gekochte box mag je houden en de opnames dat er opstaan kan je blijven bekijken tot je ze wist, inruilen kan je doen maar dan ben je uw opnames kwijt, ook van gehuurde toestellen.
de tv box is niet compatibel met een digicorder om je opnames te behouden daar het 2 verschillende systemen zijn, en opnames op de digicorder zijn ook geen levenslange leven want een hdd kan crashen en dan ben je ook alles kwijt.
Met 1 tv box heb je genoeg de rest kan met de tv werken via de Telenet tv app of via een extra toestel waar je de Telenet tv app op zet
Je moet wel altijd internet hebben anders kan je geen tv kijken of opvragingen doen (een goed verbinding is nodig )
Voor de kortingen krijg je een uitnodiging als je geen krijgt kan je er achter vragen als je er recht op hebt
Formules met alles in zoals je aangeeft zal je geen extra korting op zitten maar je kan het altijd vragen (het blijft een ruil )
Zal 1 jaar blijven er zijn veel zenders en iedereen neemt op wat hij wild en dat neemt allemaal veel plaats op
De opnames van de Digicorder kan je blijven kijken via gewoon een Hdmi kabel en stroomstekker aan te sluiten en de rest koppel je af
In de toekomst zullen ze op de Digicorder zaken uitzetten tijdstip geen idee , je kan blijven kijken tot het aller einde als je wil je kiest dit zelf niemand dwingt het en stop zetten kan je elke dag als je niet akkoord gaat