|
26.312
netweters
|
163.607
antwoorden
|
|
21.976
vragen
|
Dat ze iedereen richting de nieuwe tv-box pushen is een feit.
Vraag is welke neem ik best?
Persoonlijk zou ik de coax variant nemen wegens de regen van klachten in de buurt ivm internet snelheid...
Vraag 1:
Telt de coax variant nog al nieuwe tv box?
Eerst zegt telenet chat mij van wel, en nu staat er dat het de ip variant moet zijn.
Vraag 2:
Is er verschil in werking van menu's, tv kijken, afstandsbediening tussen de 2 boxen?
Kwestie dat mijn moeder er kan mee werken nu en eventueel 2030 de nieuwere, moest telenet toch beslissen om dvb-c af te schakelen.
Vraag 3:
Ik neem aan dat beide boxen gelinkt zijn aan de telenet modem? Is het mogelijk deze via wifi op een ander netwerk te gebruiken?
@TsX schreef:Persoonlijk zou ik de coax variant nemen wegens de regen van klachten in de buurt ivm internet snelheid...
Vraag 1:
Telt de coax variant nog al nieuwe tv box?
Eerst zegt telenet chat mij van wel, en nu staat er dat het de ip variant moet zijn.
Beiden zijn een TV-box en de coax versie blijft ondersteund. Of de coax versie nog uitgedeeld wordt is onduidelijk.
@TsX schreef:Vraag 2:
Is er verschil in werking van menu's, tv kijken, afstandsbediening tussen de 2 boxen?
Kwestie dat mijn moeder er kan mee werken nu en eventueel 2030 de nieuwere, moest telenet toch beslissen om dvb-c af te schakelen.
Zelfde software en menu’s. Sommige zenders zijn echter wel enkel beschikbaar via IP (bvb Play Sports) ook op het coax model (dit model heeft echter ondersteuning voor beiden en schakelt waar nodig tussen de 2)
@TsX schreef:Vraag 3:
Ik neem aan dat beide boxen gelinkt zijn aan de telenet modem? Is het mogelijk deze via wifi op een ander netwerk te gebruiken?
Die vraag is al meermaals voorbijgekomen zonder duidelijk antwoord. Ga er in ieder geval van uit dat als het zou werken Telenet hier geen ondersteuning voor zal bieden en mogelijk in de toekomst zal proberen voorkomen
1 :Als je hem nog kan krijgen vraag het toestel met coax is ook een tv box
2: Eigenlijk geen verschil
3 : gaat niet de wifi geeft alleen jouw modem weer in de tv box , je kan via internet kabel aansluiten op een andere Telenet modem maar is voor korte duur
omdat het niet jouw modem is zal even werken
Bij het aanzetten zal hij vragen sluit internet kabel aan maar hij zal hem niet meer herkennen , dan zit je vast
punt 3 : als je een abo hebt waar de telenet TV app inbegrepen is dan kan je een streaming box (bv : google streaming box, of een ander merk) dan kan je deze aansluiten op het internet van een andere provider en kan je de telenet tv app gebruiken. De streaming data wordt dan wel aangerekend bij die provider.
Voor de tv-box worden de streaming data van de telenet-tv app niet meegerekend als een andere app gebruikt (bv: netflix, vtmgo, vrtmax...) worden de streaming data wel aangerekend.
Als ge uw GSM hotspot laat spelen TV kijkt via een streaming box dan wordt dit verbruik aangerekend ook als Telenet je gsm provider is.
@TsX schreef:Vraag 3:
Ik denk dat jouw vraag 3 door sommige vorige posters verkeerd begrpen is
Antwoord op optie 1 is JA.
De Telenet TV Box kan achter een AP gebruikt worden met een andere netwerknaam, of op een router aangesloten worden die achter jouw Telenet modem staat.
Antwoord op optie 2 is NEEN.
De Telenet TV Box kan niet op een andere locatie gebruikt worden...
Vraag 2:
.... Kwestie dat mijn moeder er kan mee werken nu en eventueel 2030 de nieuwere, moest telenet toch beslissen om dvb-c af te schakelen.
moest Telenet toch beslissen om dvb-c af te schakelen in 2030 ???.
Dat is toch al lang beslist (vraag is of het niet eerder zal gedaan zijn)..