Beantwoorden
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Gisteren wilde ik een opname stoppen, maar de box geeft een tekst dat dit niet mogelijk is. In de foto is te zien dat je moet contact opnemen om dit euvel te verhelpen. De film was gepland van 21:00 tot 22:40 en nadien wilde ik deze stop zetten. Bekijk de foto welke tekst die geeft.

20190111_224942.jpg

Voor de film kanalen is de limiet van opname en stopzetten exact de tijd, en wilde deze stop zetten.

 

0 Likes
16 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Is de opname wel gelukt m.a.w. kan je de opname bekijken? Indien ja zal dit een tijdelijke glitch geweest zijn.

 

Ik zou dit issue melden aan het tvbox-team op 015/33.44.88

Je kan er terecht op weekdagen tussen 8u-22u en tijdens het weekend of op feestdagen tussen 9u-22u.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

opname met tv box kan niet stopgezet worden

@GeraertsHerman

Kan je, als dat zich voordoet, de opname niet stoppen via de tv-app?

Dat zou al kunnen aangeven of het probleem in de box zit of verder.

Het probleem best wel doorgeven naar Telenet.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Het doorgeven aan Telenet doe ik altijd, maar nu zie ik de uren staan, van aanwezig, en ik heb te vroeg gebeld, daarom waren ze nog niet aanwezig. Vijf minuten geleden juist gebeld met Telenet.

De film stop zetten via de app is volgens de medewerker van Telenet niet mogelijk. En persoonlijk vind ik dit bij de haren getrokken als je de film zou moeten stop zetten met de App. Er is een omgekeerde pijtjestoets en die zou volgens haar wel werken, Zal dit eens uitproberen bij de volgende opname, en dan zet ik die stop na afloop, en zie dan wat er gebeurt. Maar ik geef een commando aan de afstandbediening, en TV reageert niet naar behoren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

opname met tv box kan niet stopgezet worden

@GeraertsHerman

 

Het is uiteraard niet de bedoeling om een opname te stoppen via de app, als het op de normale manier kan met de AB. Maar in geval van nood kan men het wel proberen via de app.

Volgens Telenet zou men de opname niet via de app kunnen stoppen,zeg je in uw antwoord.

Volgens mij kan het wel.

Hoe?  start de film die opgenomen wordt op de app.

toets de drie vertikale puntjes aan rechts onder de weergave van de film.

kies: "opname aanpassen" en kies uit de mogelijkheden.

 

Het is misschien omslachtig, maar voor iets dat niet kan lukt het toch goed.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Omslachtig is het wel,en zal het ook eens uitproberen. De reden dat ik de film wilde stoppen is, er is altijd veel te veel opgenomen, na de uren van de film, soms meer als een uur. Bij het einde krijg je de generiek  van acteurs en actrices. je stopt dan de film en in het verleden kwam die gewoon terug. - Onder Mijn TV verder kijken - . Nu is het al een tijd geleden dat dit er nog was. Als je op de ok toets drukt, zie je een gele lijn met twee onderbrekingen, het begin en het einde van de film. Als de eindgeneriek er was ,is de onderbreking van het einde,  nog lopende, 10 tot 15 minuten. Ik versnel dan de film tot na deze onderbreking, zelfs helemaal tot het op het laatste, er is dan nog een of enkele minuten over. Is dit de reden dat de film terug kwam als zijnde bekeken, ik weet het niet. Daarom wilde ik die stop zetten. Een fout in de software.

20190113_084419.jpg

In deze bijlage is de gele lijn te zien met begin en eind punt van de film. Het totaal is 2: 21 minuten.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

opname met tv box kan niet stopgezet worden

@GeraertsHerman, merk in jouw foto dat jij stop opname ziet staan. Heb daarnet hier eens een opname gepland en wilde die erna terug stoppen. Ik krijg alleen maar de melding opnameopties te zien, waarna ik 3 mogelijkheden krijg: serie opnemen, stop opname (werkt onmiddellijk), opname stoppen en wissen. 


Ben ook eens gaan kijken via de opnames zelfs, i.p.v. via de details in de TV-gids. En ook daar geen stop opname te zien.

 

Zie je dit altijd staan wanneer je een opname wil beëindigen? Bij ons ziet het er zo uit: 

 

opnameopties.PNG

 

opnameopties details.PNG


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Suzy jij hebt een opname van een serie, ja, dat heb ik ook staan, als het een serie is. Maar dit was een film, en er stond alleen de tekst, kijken en stop opname. Heb gewoon op stop opname gedrukt, en zag dan de tekst die ik in de foto gegeven heb. Stoppen was niet mogelijk, volgens de tekst moest ik contact opnemen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

opname met tv box kan niet stopgezet worden

@GeraertsHerman, had een enkele serie aflevering opgenomen deze ochtend, maar blijkbaar is het dan nog verschillend. Net nogmaals geprobeerd, deze keer met een film vanop één van de Play More zenders. En nu zie ik ook stop opname staan. Krijg een pop-up te zien met twee opties wanneer ik erop klik: stop opname en opname stoppen en wissen. Heb voor het eerste gekozen en dit werkte bij mij onmiddellijk. Het is dus wel degelijk mogelijk om een opname te beëindigen. 😉

 

stop opname.PNG


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Ik ga het deze avond nog eens uitvoeren voor een opname te stoppen, en zien wat de reactie is.

Dat het bij jouw werkt is goed. Want je geeft een opdracht aan de afstandsbediening.

Later zal ik hier meedelen hoe het verlopen is. Als het wel werkte of niet.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Ik heb nu een enkel serie opgenomen, million dollar listing, die liep tot 17:50 uur en probeer ze te stoppen maar ik krijg dezelfde tekst te zien, gelijk in mijn foto bij de aan melding.

Dit is wel dezelfde foto als in het begin, maar de tekst is identiek

20190111_224942.jpgIk kan ze niet stop zetten. Via de app heb ik nog niet geprobeerd.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Deze aflevering stop zetten en wissen dat werkt, nu is dit maar een proef opname, en is niet erg, dat ze gewist is, maar voor een film die nog niet bekeken is dit niet de bedoeling.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

opname met tv box kan niet stopgezet worden

@GeraertsHerman, neen inderdaad niet de bedoeling. Je hebt de TV-box ook al eens gereset via de knop achteraan? Anders gaat dit individueel voor jou onderzocht moeten worden en bel je best eens binnen om een dossier te starten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Gereset heb ik al twee keer gedaan, dat was het probleem niet. En naar de dienst gebeld is ook gebeurt.

Ze zouden een dossier openen is toegezegd.  Meer kan ik niet doen.

0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

opname met tv box kan niet stopgezet worden

Gisteren hebben ze mij gebeld van de technische dienst; en ze gaan; of zijn; het aan het onderzoeken