Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

"Even geduld" boodschap op het scherm

Er is iets wreed raar gaande sinds een dag of 3.

Tijdens het live kijken, of gewoon een serie kijken in Play More (of gewoon terugkijk TV), krijg ik geregeld de mededeling : Even Geduld (in verschillende talen) op het scherm.  De AB heeft nog wel verbinding met de box en ontvangt een signaal, maar het scherm blijft gewoon op "Even Geduld" staan.

 

Ik heb de box al gewoon afgezet en terug opgezet... het zelfde scherm komt terug.

Box volledig afgezet met de knop vanachter (on/off) : geen verschil.

 

 

De enige oplossing is blijkbaar gewoon wachten tot de boodschap weggaat.  Soms duurt dit een tiental minuten.

 

Iemand al hetzelfde voorgehad ?

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

"Even geduld" boodschap op het scherm

@kmichels herstart uw modem eens wie weet is intranet de oorzaak.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

"Even geduld" boodschap op het scherm

@Ex-Netweter  Ook al 2 keer geprobeerd 🙂

En dat komt dus op de meest onnozele momenten he...

 

vb : gisteren een aflevering van Counterpart op Play More gezien. Op 1 minuut van het einde : Even geduld. Ondertussen horen we wel het geluid van de aflevering. Ik zet de box uit, terug aan en denk dat ik verder ga kunnen zien van waar ik zat... noppes. De hele aflevering van het begin tot 1 minuut voor einde moeten doorspoelen. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Even geduld" boodschap op het scherm

idd, hij onthoud niet tot hoever je hebt gekeken waneer je die erna helemaal herstart, 

dan mag je weer doorspoelen naar tot je was.

 

heb dit paar weken eens voorgehad dat ik de box niet meer kon bedienen en ik dit beeld had van even geduld in alle talen,

heb die dan herstart en dan was alles ok, enkel de series die ik al had bekeken tot op een bepaald punt waren toen ook niet meer verder te spelen vanaf dat punt maar vanaf het begin.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

"Even geduld" boodschap op het scherm

@Master-Magic welke manier herstart hebt u gedaan, kan @kmichels vergelijken of hij hetzelfde heeft geprobeerd

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Even geduld" boodschap op het scherm

@Ex-Netweter via de knop achteraan, maar las dat die het al op die manier heeft gedaan, 

als het niet opgelost word dan vermoed ik dat die een andere box zal moeten hebben dat deze door iets blokkeert opeens.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

"Even geduld" boodschap op het scherm

@kmichels misschien best dan eens bellen naar telenet.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

"Even geduld" boodschap op het scherm

@Ex-Netweter@Master-Magic  Hij onthoudt niet alleen NIET wanneer ik hem restart (wat eigenlijk redelijk normaal is), maar hij onthoudt ook niet waar ik zat als ik gewoon wacht.

vb : ik kijk naar een aflevering, ik krijg die melding en wacht gewoon. Na een 5 tal minuten gaat de mededeling weg en springt hij automatisch naar Live TV. Als ik dan de aflevering wil zien, mag ik ook terug vanaf het begin kijken.  Dat is qua gebruikers beleving echt idioot. Zelfs Netflix weet waar je zat in een aflevering.

Gisteren terug die mededeling gekregen tijdens het Live kijken naar Blokken op VRT. En tot een 3 tal weken geleden werkte echt bijna alles goed he!

Een foutje dat ik al vanin het begin heb en nog steeds : bij de reclames mist hij altijd de eerste 0.5 seconden van elke reclame 🙂  Dat is dus echt heel bizar... meestal de eerste lettergreep.  Niet dat ik graag reclame kijk, maar hoe die fout precies kan voorkomen, begrijp ik niet helemaal.

 

EDIT : ik heb de box dus al enkele keren herstart, de modem ook.  Misschien kan ik nog eens een hele factory reset proberen, maar alles werkte... dus die factory reset zal er niks aan veranderen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

"Even geduld" boodschap op het scherm

@kmichels hebt u al gebeld want uw bakske bezorgt u een maagzweer, persoonlijk zou mijn laatste poging zijn de factory reset, maar als ook dat niet lukt, zou ik de bal toch in het kamp van telenet leggen.

Jos

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

"Even geduld" boodschap op het scherm

Dacht dat de mijne random raar deed (recent weinig issues 🤞), maar blijkbaar heeft de box ook elders rare trekjes, die moeilijk te plaatsen zijn. Aangezien ie eerst wel goed werkte en nu je hoofd zot maakt, restarts enzo niets helpen, zou ik, zoals @Ex-Netweter voorstelt, vragen aan Telenet om je box te wisselen, want jouw kijkervaring lijdt er onder 😮

Follow the White Rabbit
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

"Even geduld" boodschap op het scherm

@kmichels, ik ben het helemaal eens met @Ex-Netweter en @Umbra666. Het "even geduld" beeld dat jij te zien krijgt en dan gedurende  5 minuten op je scherm blijft staan is alles behalve zoals het hoort. Men gaat dit voor je moeten onderzoeken en indien het niet opgelost geraakt, zou ik voor een technicus vragen die dan eventueel een nieuwe TV-box plaatst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

"Even geduld" boodschap op het scherm

Lijkt me zeer storend. Terug binnenleveren en vertellen wat probleem is ..

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

"Even geduld" boodschap op het scherm

@Suzy@Ex-Netweter@Umbra666@Thailand   En nu werkt hij weer normaal sinds een aantal dagen.  Geen "Even geduld" mededelingen meer...   

Het enige dat ik nog heb is het Netflix probleem (om de paar dagen bakje eens herstarten omdat Netflix niet meer werkt) en dat rare audio probleem bij reclame, waarbij telkens een halve seconde audio ontbreekt 🙂

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

"Even geduld" boodschap op het scherm

@kmichels ben heel blij voor u, enkel spijtig dat u de oorzaak niet kent en hopen dat het probleem niet terug komt.

Jos

0 Likes