Beantwoorden
Anja287
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pageturner!

tv box met modem CH6643E

Ik heb een modem(zwart) CH6643E.Internet en digitale tv,via digicorder van telenet.Ik verbruik tussen 12 GB en 20 GB per maand.

Vraag : kan ik de nieuwe tv box installeren met mijn huidige modem of moet ik ook een nieuwe modem hebben(want beide zelf installeren zie ik niet echt zitten)

12 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv box met modem CH6643E

@Anja287  schreef:

Vraag : kan ik de nieuwe tv box installeren met mijn huidige modem

Antwoord: JA

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

tv box met modem CH6643E

ja, maar Telenet is dit type modem aan het afbouwen in hun netwerk. Het verwondert me dat je nog geen vraag gekregen hebt om deze modem te vervangen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

tv box met modem CH6643E

Ze sturen je de nieuwe tv box ip op met een nieuwe modem er bij in de doos 

waterrat1978
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter!

tv box met modem CH6643E

en wat als je intresse zou hebben in een tv-box ip.
en je nog zo'n type modem zou hebben en die modem graag nog zou willen behouden?

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

tv box met modem CH6643E

Digicorder meenemen naar een Telenet punt en daar omruilen voor een TV-Box?

Het is duidelijk dat @Anja287 (topic starter) geen zin heeft om een nieuwe modem te installeren.

Haar enige vraag was:  kan ik de nieuwe tv box installeren met mijn huidige modem 

Het enige correcte antwoord is dus: JA 😀

We kunnen natuurlijk uitweiden overhaar modem, haar internet abonnement, enz ... maar dat was haar vraag niet 🤔...

Wat de modem betreft:

• Zolang Telenet Docis 3.0 op de kabel heeft, zal de CH6643E modem correct blijven werken. En geloof me: Docsis 3.0 zal niet verdwijnen, zelfs als Telenet binnen 10 jaar op Docsis 3.1 (of Docsis 4) zit: alle Docsis 3.1 modems gebruiken nog altijd 32 D3.0 kanalen, dat deel uitmaakt van de D 3.1 specificatie.
  • Zolang Telenet deze modem niet terugvraagt of niet meer ondersteunt zal deze perfect blijven werken.
  • Gezien de leeftijd van deze modem, moet @Anja287 er rekening mee houden dat deze ooit defect geraakt (vb voeding). De levensduur van deze apparten is niet oneindig ...
  • De maximale download van deze modem wordt door Telenet beperkt tot 200 Mbps.  

Wat het abonnement betreft:

• we weten niet welk abonnement @Anja287 heeft, maar gezien haar klein internet verbruik en de "oude" modem, zal dat wel een "oude" formule zijn met beperkte download ??
  • maar zelfs met de nieuwe formules, is het goedkoopste abonnement voor kleine gebruikers "Easy Internet" met een snelheid van 100/10 Mbps, en een volume van 150 GB. De CH6643E is ook nog altijd geschikt voor dit abonnement. Alleen als je hoger wilt (vb All Internet met 500 Mbps download), moet er uitgekeken worden naar een andere modem.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

tv box met modem CH6643E

Je kan hem houden de oude modem 

Maar je ziet dat ze altijd een nieuwe modem mee geven om zeker in de toekomst dat niet weer moet verandert worden

Natuurlijk die oude modellen hebben de minste problemen zeker als het over oude toestellen gaat dat je nog thuis gebruikt  

En iets dat perfect werkt zou ik ook niet vervangen door iets anders 

Anja287
Freshman Beetjesweter

tv box met modem CH6643E

Inderdaad,flip1953,zo is het dat ik het bedoel.In principe heb ik geen problemen met m'n modem CH6643E.Tv (digicorder) werkt perfect,internet werkt ook ok:soms moet ik me wel eens wat dichter bij de modem zetten met de laptop,maar dan is alles ook ok.Of als ik dit niet wil,nà heropstarten modem(doe ik echt héél uitzonderlijk(lees:misschien 2 x per jaar))dan is dat probleem ook opgelost.

Mijn abonnement is wigo home:indertijd belde men me op van telenet dat dit goedkoper was voor me,ook al maak ik geen gebruik van vaste telefoon,nog steeds niet trouwens.

Heb al de filmpjes wat bekeken,over hoe de tv box en afstandsbediening te installeren:en dat zou wellicht nog lukken(digicorder heb ik ook zelf geïnstalleerd).Bij m'n ouders heb ik enkele jaren geleden ook,op aanraden van telenet,wegens hun groter verbruik,de modem vervangen door het nieuwe witte toestel:en dat is ook gelukt.Maar eerlijk,zowel modem als tv box vervangen,daar kijk ik tegenop

luc55
Experienced Meesterweter

tv box met modem CH6643E

Wel mooie van Telenet dat ze bellen omdat er een goedkopere formule is 

Enkel op de factuur moeten ze dit laten weten , mooie van hun dat ze daar tijd voor maken om eens te bellen 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

tv box met modem CH6643E

@Anja287  schreef:

In principe heb ik geen problemen met m'n modem CH6643E.

Voorlopig kan je die modem blijven gebruiken (tenzij je van Telenet andere instructies ontvangt), besef gewoon dat deze het einde van z’n levensduur aan het bereiken is. Waardoor Telenet al verschillende klanten proactief gecontacteerd heeft om deze te vervangen.

@Anja287  schreef:

Mijn abonnement is wigo home:indertijd belde men me op van telenet dat dit goedkoper was voor me,ook al maak ik geen gebruik van vaste telefoon,nog steeds niet trouwens.

Vergelijk dan zeker eens de prijs die je nu betaalt met de huidige TV + Internet abonnementen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

tv box met modem CH6643E

Telenet wil zijn netwerk moderniseren met Eurodocsis 3.1 modems ipv uw oude Eurodocsis 3.0 modem.

Op en zeker ogenblik ( waarschijnlijk nabije toekomst) zal de Eurodocsis 3.0 niet meer werken en zal je deze moeten vervangen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Anja287
Freshman Beetjesweter

tv box met modem CH6643E

zal zeker eens langs gaan in telenet winkel,want zie inderdaad abonnementen internet en tv die goegkoper zijn dan m'n huidige internet en tv en telefoon

en hopelijk heb ik geluk dat ik tv box,voorlopig kan installeren zonder ook nieuwe modem te moeten installeren

luc55
Experienced Meesterweter

tv box met modem CH6643E

Klopt je tv box en internet heb je al voor 68,63 is wel niet onbeperkt , als onbeperkt moet zijn is totaal 79,01 euro 

Mobile heb je genoeg aanbieders dat moet je zelf zien wat voor profiel je hebt

Kijk je bel en suft geschiedenis na 

Keuze genoeg