24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Aanmelden bij server imap.telenet.be mislukt na wijzigen van het wachtwoord.
Enkel webmail werkt nog. Dus niet meer in outlook, niet meer op iphone.
Wat kan je daaraan doen? Want het kan niet de bedoeling zijn dat je nooit meer een wachtwoord kan wijzigen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Sjekke schreef:Als dit het antwoord van Telenet is, wijst dat duidelijk op een indrukwekkende combinatie van incompetentie en klantonvriendelijkheid. Misschien kunnen ze hun servers dan maar beter meteen definitief uitzetten.
Webmail kan een tijdelijke oplossing zijn, maar als Telenet geen probleem met de servers vaststelt, wat heeft dat dan met incompetentie en klantonvriendelijkheid te maken?
Maar de dag dat servers écht worden uitgeschakeld (en dat verwacht ik wel), dan zullen er weer pak klanten aan de klaagmuur staan, wat een schandaal het is.
@sb Ik lees nergens in het antwoord van @Matilde dat er géén problemen waren met de IMAP-servers. Wat er wél staat, is het volgende: "Ze hebben geantwoord, zoals te verwachten bij Telenet, dat het niet hun probleem is zolang webmail nog werkt." Heel geruststellend, toch?
We hopen dat de servicedesk de moeite heeft genomen om de instellingen van de gebruiker even door te nemen, te controleren of er daadwerkelijk een probleem is met de servers (zeker aangezien @Matilde blijkbaar niet de enige is met deze problemen), dan is dat toch een minimum dat je mag verwachten? Zeker als we gemiddeld 42 €/maand meer betalen dan in bijvoorbeeld Frankrijk. In ruil daarvoor verwacht ik, niet overdreven, een uitmuntende dienstverlening.
Maar de dag dat servers écht worden uitgeschakeld (en dat verwacht ik wel), dan zullen er weer pak klanten aan de klaagmuur staan, wat een schandaal het is. Dit zal voor veel gebruikers een logische reactie zijn, maar je zou toch verwachten dat dit niet zou gebeuren, aangezien ze redundante systemen zouden moeten hebben... Alhoewel, gezien wat er op 3/12/2024 is voorgevallen, misschien ook weer niet.
Nu zorgt telenet dat hun eigen webmail nog werkt
De rest is buiten telenet gerekend is ook niet van hun daar sta je zelf voor in
En de klachten zijn zeer weinig voor sommige is het lastig maar het is zo
Hou er rekening mee dat niet eeuwig kan ondersteund worden voor een kleine groep
Vanwaar die 42 euro extra weet ik niet dat zal jaar basis zijn dat je op hebt
Nu zorgt telenet dat hun eigen webmail nog werkt > mooi, maar niet werkbaar op een smartphone
De rest is buiten telenet gerekend is ook niet van hun daar sta je zelf voor in > de klant staat niet in voor de IMAP-servers
En de klachten zijn zeer weinig voor sommige is het lastig maar het is zo > dit is IT, het werkt of het werkt niet, het is 0 of 1 ... niet iets er tussenin
Hou er rekening mee dat niet eeuwig kan ondersteund worden voor een kleine groep > kleine groep? Heb je meer info/cijfers die je ons kan delen hierover. Ik ken niemand die webmail gebruikt in mijn directe omgeving, daarom de vraag.
Vanwaar die 42 euro extra weet ik niet dat zal jaar basis zijn dat je op hebt > is per maand, staat in de vergelijkende internationale prijzenstudie
voor 2023 van het BIPT, uiteraard in functie van het genomen abo.
Vroeger had je triiing telenet
Gratis webruimte
Telenet WiFree
https://www.netweters.be/t5/WiFi/Telenet-WiFree-stopt-vanaf-01-11-2023/m-p/179670
En er zal nog zijn
Dit onderhouden kost veel tijd en geld
En gebruikers waren er ook
Na een tijd komt er een einde aan dat heb je met alles
Als je ziet dat de nieuwe aanbieders deze zaken helemaal niet aanbieden omdat ze er ook geen tijd of geld willen in stekken
en begrijpelijk iedereen trekt zijn plan
En zoals je zegt die 42 euro verschil er zal enkel aangeboden worden wat mensen echt nodig hebben
En zoals je vertelt dat je de e-mails bijna niet kunt lezen in webmail en op je telefoon moet je niet veel meer verwachten
@luc55 Laat het los. Er zal niet meteen een einde komen aan ondersteuning voor IMAP. Toegang via mailapps is zo wat de basis vereiste voor een deftige mailprovider.
Gelieve hier af te ronden en on-topic te blijven. De vraag van topic starter is duidelijk en beantwoord, er ging iets mis bij het aanpassen van het wachtwoord (aan de kant van Telenet); nogmaals aanpassen heeft het opgelost.
Het is opgelost dat belangrijkste afgesloten
Wijze woorden 💪!
IMAP zal inderdaad niet meteen stopgezet worden. Spijtig genoeg is het probleem nog niet voor iedereen opgelost, maar dit lijkt te maken te hebben met iOS 18 voor de Apple-gebruikers onder ons. Dit is dus geen Telenet-issue.
Maar zoals je zelf aangeeft... voor die specifieke gebruiker is het probleem gelukkig wel opgelost. 😊