Beantwoorden
Jpvdm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

Ik gebruik samsung internet als browser met Android. 

De afbeeldingen in de telenet webmail worden  niet automatisch geladen.

We gebruiken de iPhone weergave also default.

 

 

 

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

@Jpvdm 

Ik ken uw specifieke configuratie niet, maar wat je schrijft is bij mij een standaard veiligheidssetting.

Externe afbeeldingen in een mail worden niet automatisch gedownload. Dit omdat in afbeeldingen makkelijk kwaadaardige code kan zitten.

 

Je kan dat normaliter zelf aanpassen in de settings van uw mailclient. Dus gewoon aanklikken om de externe afbeeldingen wel te downloaden. Op eigen risico uiteraard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

@Jpvdm 

Hier een screenshot van mijn webmail instellingen, dan zie je wat ik bedoel.

instellingen webmail.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

@Jpvdm 

Ik heb geen idee wat jij bedoelt met "iPhone weergave", ik heb zoiets niet in mijn webmail ....

Wat ik wel heb, is een duidelijke informatiebalk wanneer je een mail met afbeeldingen opent, met meteen de mogelijkheid om die afbeeldingen wel te downloaden en dat in de toekomst al dan niet steeds te doen voor dat adres:

externe afbeeldingen weergeven.JPG

EDIT: ik heb wat met mijn foon gespeeld en heb gevonden wat jij bedoelt. Wel, de weergave is een beetje anders, maar de inhoud is dezelfde. Er staat dus duidelijk vermeld dat de afbeeldingen niet worden gedownload, maar met één klik is dat gewijzigd. Net zoals in de gewone webmail op PC.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

@Jpvdm 

In de versie van Samsung op mijn toestel: in Postvak IN tik links boven op de drie horizontale streepjes, tik op het tandwieltje, kies het e-mailadres (als je meerdere e-mailadressen hebt), scroll naar beneden en pas Afbeeldingen weergeven aan.

0 Likes
Jpvdm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

Hallo, ik heb reeds externe afbeeldingen .... zoals in je schermafdruk aangevinkt maar zonder resultaat. Ik zie bij het openen van een mail alleen maar "afbeeldingen downloaden" maar kan dit niet permanent instellen.

Jpvdm_0-1658403102086.png

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

@Jpvdm 

 

Ik heb een test gedaan op mijn smartphone. Webmail van Telenet opent op de smartphone  standaard in de weergave 'Thin'. Ik heb in de instellingen van webmail wel eerst in de instellingen 'externe afbeeldingen in html-mail automatisch downloden' aangevint. 

Ik krijg geen afbeelding te zien. Ik schakel over van de weergave 'thin' naar 'volledig' en open terug dezelfde mail als daarjuist. Afbeelding staat in de mail. De modus volledig is echt niet te doen op een klein scherm, maar de beperking is dus het gevolg van de weergave mode.

Ik heb ook een test gedaan met de mail app van Samsung. In de instellingen heb ik 'Afbeeldingen weergeven' aangevinkt. Ik krijg nu de afbeelding te zien in de mail. Ik heb daarna de insrelling teruggezet. Ik wil geen externe afbeeldingen, die maken immers misbruik van mijn vertrouwen. De mails die ik bekeken had met mijn test blijven de afbeeldingen tonen. De mails die ik niet bekeken had tijdns mijn test vertonen de afbeelding niet.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afbeeldingen webmail via Samsunginternet niet zichtbaar

De instelling "volledig" wijzigt de weergave naar de vormgeving zoals ze op een PC is. En dat is op een "normale" smartfoon inderdaad wel niet echt goed leesbaar meer (veel te klein dus). Alhoewel, misschien raak je eraan gewend ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes