Beantwoorden
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Via Mailbox beheren (Mijn Telenet) kan ik aliassen aanmaken voor mijn primair telenetadres:

 

Screenshot 2020-03-06 at 15.07.51.png

 

Ik wil een alias maken die niet @telenet.be als extensie heeft, maar mijn domeinnaam.

Kan dat? Zo ja, hoe doe ik dat?

 

Ik kocht mijn domeinnaam 10 jaar geleden bij Priorweb, werd nog niet overgezet naar Combell.

Alvast bedankt!

0 Likes
22 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

@Helena2pt0  als je uw domeinnaam overzet naar Telenet zal u uw eigen extensie kunnen gebruiken. Zolang dit niet gedaan is kan u wel een doorverwijzing maken van uit uw @telenet.be adres naar uw domeinnaam email adres.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Bedankt voor je snelle reactie. Mijn domein overzetten is niet direct een optie. Maar zou je me kunnen zeggen hoe ik een doorverwijzing kan maken van mijn telenetadtes naar mijn domeinadres?

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Helena2pt0  schreef:

Ik wil een alias maken die niet @telenet.be als extensie heeft, maar mijn domeinnaam.

Kan dat? Zo ja, hoe doe ik dat?

 


Een alias aanmaken voor je donmeinnaam kan je doen in het controlpanel van Priorweb
https://www.priorweb.be/controlpanel/app/login.php 

Indien het niet lukt, kan je Combell raadplegen. Zij hebben toch één van de beste helpdesks

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

@Helena2pt0  Dit zal moeten gebeuren op priorweb. Voor zover je daar een domeinnaam + mailboxruimte hebt aangeschaft.

Of domeinnaam + mailbox + webruimte.

Ik weet niet hoe dat het daar zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Dank je voor je reactie, maar ik wil geen alias maken voor mijn domeinnaam, ik wil het omgekeerde. Ik wil een alias voor mijn telenetadres maken.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Helena2pt0  schreef:

Dank je voor je reactie, maar ik wil geen alias maken voor mijn domeinnaam, ik wil het omgekeerde. Ik wil een alias voor mijn telenetadres maken.


Een alias bij Telenet, zonder eigen domeinnaam, zal altijd @telenet zijn
Behalve wanneer je je domeinnaam bij Telenet hebt. Dan kan je een alias maken met at jedomeinnaam 
in een bestaande of nieuwe mailbox

Maar eerlijk; een domeinnaam bij TN is redelijk duur.
3 euro per maand valt nog mee (in vergelijking met Combell), maar als je hem weg haalt bij TN betaal je nog eens (ik dacht 15 euro)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

@Helena2pt0   Even uitleggen wat een alias is.

Op je Telenet account maak je een mailaccount bijvoorbeeld pietje01@ telenet.be daar kan je 4 aliassen aan toevoegen, pietje02, pietje03, pietje04 en pietje05 als die nog vrij zijn uiteraard. Alles die naar een van die adressen gestuurd wordt komt toe in dezelfde mailbox en valt ook onder hetzelfde paswoord.

Je kan een 2e mailbox aanmaken met terug een andere naam bijvoorbeeld pietje06@ telen#t.be met een ander of hetzelfde paswoord maar mail die hier naartoe wordt gestuurd komt niet terecht in de vorige mailbox.

Heb je een eigen domeinnaam bijvoorbeeld "pietjesdomein. be"

Dan kan je bij uw domeinprovider een mailbox aanmaken met terug pietje01 maar nu met extensie pietjesdomein. be. Dus pietje01@ pietjesdomein.be. Met eventueel terug aliassen pietje02 enzovoort.

En dan kan je eventueel instellen dat een mail gestuurd naar dat adres automatisch doorgestuurd wordt naar uw mailbox pietje01@ telen#t.be. Of omgekeerd.

Het voordeel is dat uw domeinnaam uniek is. Als je @ telen#t gebruikt kan de naam die je wil kiezen al gebruikt zijn. Je kan er wel een variant op maken door er een minteken of een puntje ertussen of erbij te zetten maar dat leidt tot verwarring als de zender eventjes mis in tikt.

Kortom je kan geen alias aanmaken bij een Telenet mailbox met een andere extensie in dit geval uw domeinnaam tenzij die domeinnaam bij Telenet zit.

Een alias zit altijd binnen eenzelfde maibox met eenzelfde domeinextensie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Dat is duidelijk! Een alias van een telenetadres met een andere extensie (domeinnaam) is dus onmogelijk. Dat wilde ik in eerste instantie weten.

 

Je zegt "En dan kan je eventueel instellen dat een mail gestuurd naar dat adres automatisch doorgestuurd wordt naar uw mailbox pietje01@ telen#t.be. Of omgekeerd.", hier interesseert die "of omgekeerd" me.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een mail gestuurd naar mijn telenetadres automatisch doorgestuurd wordt naar mijn adres met eigen domeinnaam? 

Kan ik dat instellen in Mijn Telenet?

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Het doorsturen van je mail bij TN kan je doen in webmail
- Open webmail
- ga naar instellingen
- klik links op e-mail
- bij 'ontvangen berichten' kan je ingeven waar de mail naar toe moet

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Helena2pt0  schreef:

Dank je voor je reactie, maar ik wil geen alias maken voor mijn domeinnaam, ik wil het omgekeerde. Ik wil een alias voor mijn telenetadres maken.


Dat is niet wat is niet wat in je originele bericht staat. Daar staat dat je een alias wil maken in de vorm van alias@example.com waar example.com jouw domeinnaam is. Dat kan niet onder Mijn Telenet.

 

Ofwel maak je de alias aan bij Combell*, ofwel stel je bij Combell een zgn. "catchall" in en dan kan je zoveel aliassen maken als je wil. Die stel je dan in in jouw mailclient, het programma dat je voor e-mail gebruikt. In Thunderbird kan dat onder "identities" (identiteiten) en als ik me niet vergis, dan kan je zoiets ook instellen in Telenet webmail.

 

* Je bent wel degelijk bij Combell. Zij hebben PriorWeb jaren geleden overgenomen. Ik weet dat, omdat ik zelf van PriorWeb naar Combell ben overgegaan. Wat ik, en jij wellicht, wel gedaan heb is de voorwaarden van PriorWeb behouden waardoor de jaarlijkse prijs op 25 euro bleef en de opties van PrioWeb behouden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Helena2pt0  schreef:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een mail gestuurd naar mijn telenetadres automatisch doorgestuurd wordt naar mijn adres met eigen domeinnaam? 

Kan ik dat instellen in Mijn Telenet?

 


Welke mailclient gebruik je? Outlook365, Thunderbird, iets anders?

 

Ik zou er gewoon voor zorgen dat je een aparte mailbox aanmaakt voor een (of meerdere) adres(sen) met eigen domeinnaam en dit dan instelt in die mailclient. Als je dan een mail verstuurt, dan is die wordt jouw eigen domeinnaam gebruikt wat volgens mij de bedoeling is.

 

Bij Combell (voormalig PriorWeb) kan je tot 11 mailboxen van 1 GiB aanmaken. Ik weet niet zeker hoeveel aliassen, omdat ik zelf een zgn. "catchall" heb ingesteld. Dat wil zeggen dat alle mail met mijn domeinnaam doorgestuurd wordt. Zelf vind ik dat handig om op websites te registreren, maar niet iedereen deelt die mening. Als je discreet bent met je mailadressen, dan zal je normaal gezien niet méér spam ontvangen op deze manier.

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Bolletje  schreef:


Maar eerlijk; een domeinnaam bij TN is redelijk duur.
3 euro per maand valt nog mee (in vergelijking met Combell), maar als je hem weg haalt bij TN betaal je nog eens (ik dacht 15 euro)


Wie van PriorWeb naar Combell ging zonder over te stappen naar een product naar Combell betaalt jaarlijks 25 euro voor het domein en mailhosting.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Helena2pt0
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam

Bedankt!

Ik werk ook met een catchall, ingesteld in Mailmanager van Priorweb. 

Nu een account in Thunderbird voorzien waar alle mails @mijndomeinnaam zouden moeten terechtkomen.  

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alias van telenetadres maken met eigen domeinnaam


@Helena2pt0  schreef:

Bedankt!

Ik werk ook met een catchall, ingesteld in Mailmanager van Priorweb. 

Nu een account in Thunderbird voorzien waar alle mails @mijndomeinnaam zouden moeten terechtkomen.  

 

 


Ik heb op mijn domein 2 mailboxen gemaakt. Eentje voor de gewone reguliere mails en eentje die als catchall ingesteld staat. Dit zorgt voor een beter bijhouden van de soorten mails. Met dank aan @sb   voor de tip over catch all. Als ik bepaalde sites bezoek waar ik een mailadres moet achterlaten dan vul de naam van de site in bijvoorbeeld bolcom@domeinnaam en dat komt dan in de catchall. Op die manier kan je dan zien zoals @sb  zegt of er een van die sites je gegevens doorverkoopt aan anderen. Als er dan een of andere site (niet bolcom) dan een mail stuurt naar dit adres dan weet je genoeg.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.