24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Al mijn e-mails in mijn verzonden items zijn verdwenen. Zitten deze nog op een server en kunnen deze teruggehaald worden?
@Ileke verzonden en inkomende berichten blijven bij Telenet niet bewaard. Dat wil zeggen als je ze zelf verwijderd hebt. Maar heb je niet ergens je email account opnieuw aangemaakt met een POP 3 account waardoor deze nu verdwenen zijn van deze computer? Het lijkt mij niet dat ze zomaar verdwijnen of ze zijn verwijderd geweest doordat misschien de ruimte van je inbox vol is. Gebruik je de webmail van Telenet of een ander email programma?
Ik gebruik mozilla thunderbird.
Neen, ze staan nergens meer in. Niet in Telenet webmail en ook niet op de laptop van partner met outlook.
@patrick37Ik denk dat ik gevonden heb wat er fout is gelopen. Ik wou bij eigenschappen van map "ongewenst" het behoudbeleid aanpassen naar 2 dagen, maar heb dit per ongeluk bij de map "verzonden" gedaan. Dus alles wat ouder dan 2 dagen was is verdwenen. Deze kan ik dan nergens meer terughalen?
@Ileke dan vrees ik er toch voor dat je ze ergens gewist gaat hebben. Want emails verdwijnen niet zo maar uit het niets. Heb ook eens gezien of ik ergens een oplossing kan halen maar ook niet. En als ze ook niet in de webmail staan staan ze dus ook niet meer op de server om te bewaren.
Staan ze misschien in de verwijderde items?
Je kan een regel in outlook zetten dat die dan automatisch zullen verwijderd worden na x aantal dagen.
Je moet ook eens in outlook kijken wat de instellingen zijn daar. Je kan namelijk een andere map dan verzonden items gebruiken om de verzonden mails in te zetten of je kan zelfs de verzonden items niet bewaren.
Nu zeg je dat je ook een andere mail client gebruikt, daar moet je dus hetzelfde checken.
Je kan pop3 gebruiken met behoud van mails op de servers of je kan dit niet doen.
Een andere optie is Imap waar je wel automatisch een copy van je mails kan behouden op de servers van Telenet.
Dit moet je allemaal eens nakijken en ons dit laten weten.
Zo kunnen we je misschien wel verderhelpen.
Tenzij je een backup hebt van TB zelf of bijvoorbeeld een image van je C: schijf, dan vrees ik dat ze voor goed weg zijn.
Je maakt er best een gewoonte van om op zijn minst wekelijks een backup te maken van de profiel map.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/profiles-where-thunderbird-stores-user-data
Hieronder zie je mijn serverinstellingen.
Ik heb nu mijn email verwijderd. Hopelijk lukt het nu.