24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20721
vragen
|
Hallo,
Ik heb 2 bewakingscamera's die ik perfect kan benaderen, intern en extern.
Er zit echter ook een optie op om een mail te krijgen bij bewegingsdetectie.
Hij vraagt me:
Smtp: smtp.telenet.be?
Poort: 587?
security: none
Maar als ik dit allemaal invul (user en wachtwoord natuurlijk ook)
dan krijg ik een melding: versturen email mislukt.
Iemand een idee over de instellingen?
Nillens
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je STARTTLS invullen bij Security? Misschien handig als je even vermeldt om welke camera (merk, type) het gaat.
Indien je STARTTLS (of SSL) niet kan invullen, probeer dan gewoon op poort 25 zonder gebruikersnaam of wachtwoord. Ik heb hetzelfde probleem met een D-Link camera. Die wil ook niet via een beveiligde verbinding, maar via 25 lukt het wél.
Oei is idd handig, een merk....
het is de Nexus 211 VP. Ook met 25 in te stellen gaat t niet....
@Ex-Netweter
Ik doe dit op mijn NAS.
Verzin een email-adres (ik heb een domeinnaam dus dat gebruik ik maar gewoon @telenet.be moet ook gaan)
Van: 'Nas@mijndomein.be'
Naar: 'example@telenet.be'
Uitgaande server: uit.telenet.be
Poort: 25
En dat is het voor de rest heb je niks nodig. 🙂
Ik heb je screenshot geblokkeerd; dit is een publiek forum en het is geen goed idee om hier een e-mailadres te posten.
Probeer bij Sender eens een (geldig) e-mailadres te zetten?
Bedankt voor de info, maar helaas nog steeds niks.
Zou t kunnen dat ik nog een andere poort moet open zetten op mijn modem?
Die van de camera's en de recorder staan al open...
Lijkt me niet nodig om een poort open te zetten voor mail. Gebruik je een app om extern te verbinden met de camera/recorder? Indien zo, dan mag je die poorten volgens mij gewoon sluiten.
Ik heb nu ingegeven:
Smtp.telenet.be
poort 587
login
pw
bij sender: een geldig email adres
encryption: tls
sender time 5 min
En nu werkt het! bedankt allemaal voor de hulp!
Nillens