24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Ik maak sinds enkele tijd gebruik van de email alias service simplelogin.io om voor elke bedrijf (Facebook, Google, Netflix, Nieuwsbrieven, Webshops...) een individuele email adres te krijgen. Deze fungeert als "passthrough" naar mijn telenet email adres. Het voordeel is als mijn email ergens wordt uitgelekt bij één van deze bedrijven dat ik de alias voor dat bedrijf kan uitzetten en zo spam kan voorkomen.
Echter zit ik met een probleem: Telenet spam filters markeren emails van simplelogin.io sporadisch als spam, ik heb geprobeerd om in de email regels elke mail van dit domein in de inbox te bewaren, echter zonder succes voorlopig. Daarnaast worden regelmatig mails geweigerd door telenet waardoor deze zelfs niet in de spam folder terecht komen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zou graag de email client van telenet blijven gebruiken.
Dag @Stinosko,
Ik heb dit gevonden maar volgens me had je dit al: https://simplelogin.io/help/, ik moet eerlijk zijn 'k had nog nooit van SimpleLogin gehoord.
Grtz
Dit heb ik inderdaad al gedaan in de telenet webmail client, echter zonder succes voorlopig...
@Stinosko Als je de procedure hebt gevolgd om voor dat domain een rule aan te maken wil dit zeggen dat het hogerop zal geblokkeerd worden, dus in jou geval Telenet.
Er zal waarschijnlijk iets specifiek doorgestuurd worden in de header van je bericht, waardoor het soms wel en soms niet in de spam terecht komt. Telenet kijkt ook naar de body van je bericht, dus als er daar iets speciaal staat gaat deze ook niet door. Heb je de rule aangemaakt op je Telenet mailbox of eerder je client (bv outlook)?
Deze zijn effectief in de telenet webmail aangemaakt:
De regels van webmail Telenet werken enkel automatisch op de inbox.
Welke instellingen heb je in mijn Telenet voor spam?
Laat alle mail in je inbox komen ( Toon [spam] vermelding in je inbox).
De actie naar inbox verplaatsen laat je vallen.
Vink het vakje aan van Geen andere regels toepassen. (dit heeft uitsluitend betrekking opde mails waarbij de actie in inbox bewaren uitgevoerd werd).
Maak een nieuwe regel waarbij je alle berichten die [span] bevatten, verplaatst worden naar de spamfolder.
Let wel dat deze regel na de vorige staat.
Dat is een goede tip! Ik heb deze aanpassing gedaan en dat zal zeker helpen, echter blijven er steeds mail geweigerd worden. Deze mails komen rechtstreeks van de zender wel toe maar niet via de omweg lang simplelogin niet, vermoedelijk word er toch iets veranderd aan de mails van inhoud door simplelogin waardoor deze mails niet door telenet aanvaard worden.