Beantwoorden
Markk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

Na jarenlang Telenet klant te zijn geweest heb ik mijn abonnement opgezegd met de bedoeling om na de bouw van onze nieuwe woning opnieuw klant te worden bij Telenet. De bouw is vertraagd en heeft nu tot gevolg dat ik niet binnen 18 maanden na beeindiging van mijn abonnement een nieuw abonnement kan nemen op mijn nieuw adres. Dit zal pas een 2 maanden later kunnen gebeuren. Ik wil mijn emailadres behouden. Wat na die periode van 18 maanden ? Kan ik mijn webmail nog gebruiken ? Kan Telenet garanderen dat ik mijn emailadres kan behouden ? Kan Telenet de periode van 18 maanden verlengen ? 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@Markk  de mogelijkheid om je email adres langer dan die 18 maanden te behouden na opzeg heb je niet omdat het niet verlengd kan worden dus het antwoord is nee. 

 

Je kan wel eventueel zien of je vrienden hebt of familie of kennissen die ook Telenet hebben en dat je daar je email adres tijdelijk onder hun account kan zetten. Ze kunnen voor jou een eigen account maken met jou persoonlijk te behouden email adres en daar kan jij dan je email adres onder zetten en gebruiken. Dus ook met een eigen wachtwoord en gebruikersnaam. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@patrick37  @Markk  Ik weet niet of dit ondertussen al veranderd is maar vroeger kon je niet meer aan je gegevens tijdens die periode van 18 maanden. Dus je kan of kon niet meer je mailadres verwijderen enzovoort om het over te zetten naar een ander account. Misschien dat dit nu veranderd is of dat je dit kan regelen via de klantendienst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@igvfer  wist niet dat dit veranderd was want vroeger ging dat wel toen ik er nog werkte. Dus dan is het beste inderdaad eens de klantendienst te bellen @Markk  en vragen of dit mogelijk is. 

Wat met Telenet-mailadres of -webruimte bij opzeg internet?

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@igvfer idd is niet meer aan te passen na je geen internet product meer hebt bij Telenet.

moet gebeuren in de periode wanneer je nog internet hebt van Telenet in je abbo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Markk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nogmaals contact opnemen met de klantendienst vanTelenet. Ik heb dit reeds gedaan en ik kreeg de garantie dat mijn emailadres na die 18 maanden behouden blijft en dat ik dit adres kon herbruiken. Ik had mijn twijfels over dit antwoord vandaar deze post. Ik ga ervan uit dat na de periode van 18 maanden het emailadres wordt vrijgegeven en dus vanaf dat moment kan worden gebruikt door een nieuwe aanvrager. Mogelijkheid is dat ik op mijn nieuw woonadres 2 maanden eerder het goedkoopste abonnement neem bv enkel internet. En dan onmiddellijk na die periode van 18 maanden mijn te behouden emailadres koppel aan mijn nieuw account. Als ik dat direct doe na die 18 maanden is de kans zeer klein dat dit adres al door andere is ingenomen. Ik betaal dan wel 2 maanden een abonnement die ik nog niet nodig heb en moet dit abonnement nadien upgraden. Belangrijk is te weten of na 18 maanden mijn emailadres automatisch beschikbaar komt en dus koppelbaar met een nieuw account.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@Markk  dat is inderdaad ook een oplossing wat je schrijft. Je internet alvast opstarten en daarin je email adres al neerzetten. Op die manier voorkom je inderdaad dat na die 18 maanden je email adres vrijgegeven wordt zodat iemand anders het kan gebruiken. Houd natuurlijk er wel rekening mee dat je dit dan op tijd aanvraagt zodat alles op tijd en correct is ingegeven. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.


@patrick37  schreef:

Je internet alvast opstarten en daarin je email adres al neerzetten. 


Het zal toch onmogelijk zijn om je (oud) mailadres nu al neer te zetten in een nieuwe account, zolang het niet vrijgegeven is?

 

PS. Zelfs indien je erin slaagt om jouw oud mailadres terug te krijgen, hou er rekening mee dat de hele mailbox zal verdwijnen (Inbox, Verzonden Items, mappen)...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@Ex-Netweter  je kan het email adres ingeven in het systeem wat Telenet gebruikt. Dus die mogelijkheid is er na de installatie. Voor de installatie zal het niet lukken aangezien er orders open staan dus dat is geen mogelijkheid. @Markk  dus ben zeker dat er een installatie heeft plaats gevonden. 

 

@Ex-Netweter  het klopt wel wat je zegt dat je inbox mappen leeg zijn dus het beste is een back up ervan maken als er belangrijke emails staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Markk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

Inderdaad belangrijk om alle mails van het oude account te exporteren. Na installatie van het nieuwe account zal de nieuwe mailbox leeg zijn. Mijn oud, te behouden emailadres zal ik pas kunnen koppelen aan mijn nieuwe mailbox na die 18 maanden. Dit doe ik direct de dag dat die 18 maanden verstreken zijn. Moet lukken zo.

Ex-Netweter
 

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter  je kan het email adres ingeven in het systeem wat Telenet gebruikt. Dus die mogelijkheid is er na de installatie.


Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt.

Zeg je nu dat je bij de nieuwe installatie je oud e-mail adres kan ingeven, en je hierdoor zeker bent dat je hiermee je oud e-mailadres kan behouden (als de oude account vervalt na 18 maanden) ???

Dat geloof ik niet 🤔...

 


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter  het klopt wel wat je zegt dat je inbox mappen leeg zijn dus het beste is een back up ervan maken als er belangrijke emails staan. 


Back-up maken of exporteren zal moeilijk gaan, want je kan alleen nog de Telenet webmail gebruiken. Dan moet je iedere mail afzonderlijk gaan kopieren (of doorsturen) ??

 


@Markk  schreef:

Mijn oud, te behouden emailadres zal ik pas kunnen koppelen aan mijn nieuwe mailbox na die 18 maanden. Dit doe ik direct de dag dat die 18 maanden verstreken zijn. 


De vraag is natuurlijk of de oude mailbox dag-op-dag nà 18 maanden verwijderd wordt? De wet zegt gewoon dat de provider jouw mailbox nog 18 maand actief moet houden na stopzetten van het contract. Dat is een (wettelijk) minimum termijn.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement.

@Ex-Netweter  ik weet wat de mogelijkheden zijn achter de schermen bij Telenet aangezien ik er gewerkt heb. Ik treed er dan ook niet verder over in detail want blijkbaar heeft de klantendienst al aangegeven dat het niet kan. Daar laat ik het dus ook bij en de topic starter gaat het regelen na de installatie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes