Beantwoorden
Cactus1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Hallo,

Als iemand vanaf zijn hotmailadres dezelde e-mail gelijktijdig stuurt naar de twee e-mailadressen (aliassen) in mijn telenetaccount, dan komt slechts één van de twee toe.

Mijn vrouw ontvangt de e-mail, ik niet.

Ik werk met telenet webmail en heb meerdere aliassen in mijn telenetaccount.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: e-mail komt niet toe

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Zijn het aliassen of aparte accounts? Wat er is blijkbaar nog veel misverstand tussen die 2 dingen. Je kan 1 account hebben met 5 aliassen. En je kan meerdere accounts hebben. Ik weetniet hoeveel accounts je nu tegenwoordig kan hebben maar als je 5 accounts hebt kan je dus 25 mailadressen hebben. En het is inderdaad zo, heb ik net getest, als er van een axtern mailadres (niet - telenet) een mail gestuurd wordt naar 3 aliassen binnen een account, deze mail maar 1 keer aankomt of verschijnt in uw mailbox.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

 


@igvfer  schreef:

En het is inderdaad zo, heb ik net getest, als er van een axtern mailadres (niet - telenet) een mail gestuurd wordt naar 3 aliassen binnen een account, deze mail maar 1 keer aankomt of verschijnt in uw mailbox.



Foefelare door Telenet? Of is dit een overijverige spamfilter?

Als je drie mails verstuurt, dan moeten er ook drie mails aankomen!
Ik ga moeten afraden dat mensen nog Telenet e-mail gebruiken...want Telenet delete e-mails nog voor ze aankomen?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Aliasen zijn bedoelt voor 1 persoon en niet voor een 2de of 3de persoon. Een 2de persoon van de familie gebruikt zijn eigen mailbox.

Als een mailclient de mails afhaalt van een box dan komen de mails voor alle aliasen van die box binnen.

Omdat aliasen op een mailbox meestal meer problemen brengt dan oplossingen kan men met meerdere mailproviders geen aliasen aanmaken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Ik ga moeten afraden dat mensen nog Telenet e-mail gebruiken...want Telenet delete e-mails nog voor ze aankomen?

Dat is geen juiste redenering. Er worden geen mails gedelete. Er wordt enkel opgekuist. Driemaal dezelfde mail op hetzelfde moment naar hetzelfde adres, dat wordt inderdaad beter opgekuist. Dat valt eigenlijk vanuit een technisch standpunt gezien te worden als spam. En spam moet opgekuist worden.

Je moet het niet eens zijn met deze redenering. Maar ze is evenveel waard als de uwe.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

@Cactus1 Kan het niet zijn dat je op één van de e-mail clients pop3 als instelling hebt gezet en dat je mails dan binnengetrokken worden op die e-mail client en niet meer beschikbaar zijn op de Telenet server...en dus ook niet op de andere e-mail client ? 

Je moet het volgende eens proberen. Als je een e-mail stuurde naar de 2 Telenet adressen (aliassen) op dat moment nog geen e-mail client opendoen.

Kijk dan eens na op webmail dat je e-mails er staan. Open nadien één van de e-mail clients en haal de mail binnen. Kijk nadien terug op je webmail en zien of deze er nog staat. 

Dan werk je waarschijnlijk via IMAP en niet via pop3 op uw e-mail client. Je kan natuurlijk ook gewoon naar de e-mail instellingen gaan kijken van je e-mail clients 😁

Als je echt 2 aparte e-mails gescheiden wil houden moet je werken met mailboxen en dus niet met aliassen. 

Je maakt dus 1 mailbox voor jou met uw e-mail adres en de  andere mailbox is dan voor de 2de persoon in uw familie. 

Zo kan je deze e-mail boxen volledig apart houden en krijg je de mails binnen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Het is gewoon een instelling in het e-mailprogramma. Ook de webmail van Telenet biedt u die optie aan.

janne_man_0-1672667580479.png

Als je graag allesin het n-voud wenst: zet dan het verwijderen van dubbele berichten uit. Daarna niet zitten te klagen als je alles dubbel of driedubbzl ziet.

 

Cactus1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mail komt niet toe op alle mailaliassen

Inderdaad. Als deze instelling aangepast wordt, komen de dubbele e-mails wel toe.

Probleem opgelost.

Bedankt!

0 Likes