24792
netweters
|
152710
antwoorden
|
20732
vragen
|
Help...
Ik ben voor mijn oude vader de ellende aan het opruimen. Hij is door veel belofte van een aan huis verkoper naar Proximus overgestapt. Het was zoveel ellende voor hem dat hij binnen een maand weer terug verhuist naar Telenet.
Nu probeer ik zoals hij altijd had zijn mail progamma op zijn PC weer te activeren zodat hij zijn telenet mail daar binnen krijgt. Dit lijkt niet te lukken.
Ik weet inmiddels ALLE instellingen server namen, beveiligingen etc. Ik heb zelfs verschillende PC's, Macbook etc. geprobeerd, zelfs op ieder met verschillende email programma's van thunderbird tot Micr.Mail van Mail op mn Mac tot Spark. Nergens succes.
De meldingen zijn o.a.:
A stable connection to the server could not be established.
Could not authenticate with server.
Mail moet vrijgegeven worden om te kunnen synchroniseren.
Mail server staat niet toe in te loggen.
Let wel:
Het heeft voor het overstappen naar Proximus altijd gewerkt. Hij heeft nog steeds hetzelfde email adres van bij telenet wat hij meenam naar Proximus en nu dus weer terug heeft bij Telenet.
Mijn gevoel zegt dat daar iets misgaat.
Helpdesk kan niet verder helpen en ik moet maar naar een PC winkel gaan...?
Webmail lezen en gebruiken gaat prima...maar een man van 80 weer over te laten switchen naar het gebruiken van webmail t.o.v. een 'gewoon' mailprogramma is lastig.
Iemand enig idee?
@igvfer schreef:Als ik de initiële vraag lees vrees ik dat mijnheer zijn mailbox nog onder zijn oude account staat en dat is nog voor x aantal maanden gewoon beschikbaar. Maar daar kan je niet meer aan via mijn Telenet om dit vrij te geven vrees ik. Klant heeft bij zijn terugkeer een nieuw account gekregen en zijn oude account is niet opnieuw geactiveerd.
Zoals ik al stelde. Wel straf dat ze dit bij de klantendienst niet opmerken...
@sb Je kan niet van iedereen wensen dat ze direct een oplossing zien. Zeker niet van de meestal jonge helpdesk medewekers. Dat zien wij ook niet maar ondertussen hebben we wel geleerd veel vragen te stellen en het systeem grondig te kennen om tot een oplossing te komen. Daar heb ik 15 jaar over gedaan om het Telenet systeem iet of wat te doorgronden.
@igvfer, heb gisteren dit zelf eens bekeken in de systemen en het lijkt er (vreemd genoeg) wel op dat de diensten gereactiveerd zijn. Dus dezelfde internetlijn is terug actief geplaatst (internet login is nog steeds dezelfde), waardoor alle mailboxen en e-mailadressen gewoon nog correct staan. Het lijkt me een erg vreemd probleem, omdat ik ervan overtuigd was dat dit de oorzaak ging zijn.
@SuzyDus lijkt het erop dat er ergens iets niet terug in de oorspronkelijke toestand is gezet. Wat al of niet automatisch zou moeten gebeuren. Maar de wet van Murphy slaat soms toe en dan is het achterliggend zoeken geblazen.