Beantwoorden
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Help...
Ik ben voor mijn oude vader de ellende aan het opruimen. Hij is door veel belofte van een aan huis verkoper naar Proximus overgestapt. Het was zoveel ellende voor hem dat hij binnen een maand weer terug verhuist naar Telenet.

Nu probeer ik zoals hij altijd had zijn mail progamma op zijn PC weer te activeren zodat hij zijn telenet mail daar binnen krijgt. Dit lijkt niet te lukken.

Ik weet inmiddels ALLE instellingen server namen, beveiligingen etc. Ik  heb zelfs verschillende PC's, Macbook etc. geprobeerd, zelfs op ieder met verschillende email programma's van thunderbird tot Micr.Mail van Mail op mn Mac tot Spark. Nergens succes. 

De meldingen zijn o.a.:

A stable connection to the server could not be established.

Could not authenticate with server.

Mail moet vrijgegeven worden om te kunnen synchroniseren.

Mail server staat niet toe in te loggen.

 

Let wel:

Het heeft voor het overstappen naar Proximus altijd gewerkt. Hij heeft nog steeds hetzelfde email adres van bij telenet wat hij meenam naar Proximus en nu dus weer terug heeft bij Telenet.

Mijn gevoel zegt dat daar iets misgaat.

Helpdesk kan niet verder helpen en ik moet maar naar een PC winkel gaan...?

 

Webmail lezen en gebruiken gaat prima...maar een man van 80 weer over te laten switchen naar het gebruiken van webmail t.o.v. een 'gewoon' mailprogramma is lastig.

 

Iemand enig idee?

 

0 Likes
18 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail


@igvfer  schreef:

Als ik de initiële vraag lees vrees ik dat mijnheer zijn mailbox  nog onder zijn oude account staat en dat is nog voor x aantal maanden gewoon beschikbaar. Maar daar kan je niet meer aan via mijn Telenet om dit vrij te geven vrees ik. Klant heeft bij zijn terugkeer een nieuw account gekregen en zijn oude account is niet opnieuw geactiveerd.


Zoals ik al stelde. Wel straf dat ze dit bij de klantendienst niet opmerken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@sb  Je kan niet van iedereen wensen dat ze direct een oplossing zien. Zeker niet van de meestal jonge helpdesk medewekers. Dat zien wij ook niet maar ondertussen hebben we wel geleerd veel vragen te stellen en het systeem grondig te kennen om tot een oplossing te komen. Daar heb ik 15 jaar over gedaan om het Telenet systeem iet of wat te doorgronden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@igvfer, heb gisteren dit zelf eens bekeken in de systemen en het lijkt er (vreemd genoeg) wel op dat de diensten gereactiveerd zijn. Dus dezelfde internetlijn is terug actief geplaatst (internet login is nog steeds dezelfde), waardoor alle mailboxen en e-mailadressen gewoon nog correct staan. Het lijkt me een erg vreemd probleem, omdat ik ervan overtuigd was dat dit de oorzaak ging zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@SuzyDus lijkt het erop dat er ergens iets niet terug in de oorspronkelijke toestand is gezet. Wat al of niet automatisch zou moeten gebeuren. Maar de wet van Murphy slaat soms toe en dan is het achterliggend zoeken geblazen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.