41847
netweters
|
18366
gesprekken
|
19847
vragen
|
OK, ik ben nu echt niet de eerste de beste idioot, maar de instructies voor de filterregels van Telenet trekken op geen kl*ten.
Wat doe ik hier verkeerd?
Ik heb een aantal e-mails die allemaal van "[e-mailadres verwijderd]" komen.
Spam natuurlijk.
Ik wil die uitfilteren.
Kijk ik naar de verzender dan staat er iets als "Nu gewicht verliezen" (of iets anders natuurlijk).
Als ik naar de source kijk, dan komt dat van "[e-mailadres verwijderd]".
Ik maak dus een filter:
Dat werkt niet. Die blijven in mijn inbox staan bij uitvoeren.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: E-mail regels
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: E-mailadres verborgen gezet
Opgelost! Ga naar oplossing.
E-mail regels (niet filters) worden enkel uitgevoerd op nieuwe e-mails. Niet op mails die reeds in je mailbox staan.
@IngmarGuillaume ondanks dat het e-mailadres spam e-mails verstuurd, kunnen we niet toestaan dat dit publiek wordt gedeeld op De Netweters. Je kan dit dus best maskeren in de afbeeldingen die je toevoegt en je tekst kan je het vervangen door een voorbeeld e-mailadres.
Ik laat de SPAM mails niet toekomen in de INBOX maar na regels in de SPAMmap.
In "Mijn Telenet" stel ik in om de mails die hekent worden als SPAM merken met [SPAM] in het onderwerp.
dan heb ik een aantal mailregels:
- de eerste regel test op de afwezigheid van [SPAM] in het onderwerp en er worden dan geen verdere regels doorlopen.
- de volgende regel test op bepaalde domeinen en werp die mails weg.
- de volgende regel test op bepaalde woorden in het onderwerp en werpt die mails weg.
- de laatste regel test op [SPAM] in het onderwerp en stuurt de mail naar de SPAMmap.
Zo kan je de in de spammap controleren of er geen valse spam tussen zitten en regelmatig de map leegmaken.
Nee, klopt niet.
Als je een regel maakt of verandert, en die activeert op een folder, dan loopt die wel degelijk onmiddellijk (en op later binnenkomende)
Yup, klopt.
Maar ik filter op het e-mail adres dat in de source staat.
Geen probleem.
Had er gewoon niet aan gedacht, 😉 .
@IngmarGuillaume schreef:Nee, klopt niet.
Als je een regel maakt of verandert, en die activeert op een folder, dan loopt die wel degelijk onmiddellijk (en op later binnenkomende)
Je bent twee zaken aan het verwarren.
Je hebt "actieve regels" en "regels activeren".
Actieve regels (regels in de linker kolom) worden (enkel) op alle nieuwe mails toegepast.
"Regels activeren" is een speciale functie om één geselecteerde regel éénmalig toe te passen op een bestaande map. Het lijkt er op dat die regel dan nogsteeds in de "Actieve regels" kolom moet staan, anders werkt het ook niet. Deze functionaliteit is onbeschreven in de documentatie van Telenet.
Niet echt aan het verwarren:
Als ik een regel heb die actief is, maar die niet naar behoren werkt (zoals deze), dan kan ik die veranderen en eenmalig (of meerdere malen) opnieuw laten lopen op de bestaande emails door gewoon activeren te selecteren, 😉 .
Ze blijft natuurlijk wel in de geactiveerde lijst staan, maar door activeren te klikken loopt ze wel degelijk de reeds bestaande email inhoud af.
@IngmarGuillaume schreef:dan kan ik die veranderen en eenmalig (of meerdere malen) opnieuw laten lopen op de bestaande emails door gewoon activeren te selecteren, 😉 .
Ik vermoed dat je dan de "Regels activeren" knop bedoelt? Je kiest herbij dan ook de juiste map waarop de regel toegepast moet worden?
Als de regel actief staat en het toepassen niet werkt, dan zal de fout waarschijnlijk in je regel zitten. Maar wij hebben momenteel geen flauw idee hoe die er uit ziet en kunnen dus ook niet echt helpen.
(admin: het vermelde email adres is fictief)
===============================
Ik dacht dat ik het al gepost had, maar blijkbaar niet.
Sorry.
Dus even opnieuw
Deze regel:
werkt niet op dit bericht:
waarvan dit de source is:
M.a.w., email@xxxx.nl wordt niet gefilterd door
Spam mails van email@xxxx.nl blijven gewoon doorkomen.
Ik vrees dat de mail client in de war is door de dubbele "<>" in de bron. Bij From zie je "Naam" <> <email@xxxx.nl>. Normaal zie je het emailadres ook staan naast de naam, die zie je in dit geval niet omdat de inhoud van de eerste <> aanzien wordt als afzender; niets dus.
Je kan dit oplossen door de regel uit te laten voeren op de bron (Koptekst) zelf (Kopteskt met naam From bevat)